Černá kronika |
|
(28.5.2019 15:38:08) Už jste četli? Co na to říkáte? Méně asistentů ve třídě, zřejmě vyškrtnutá i ta malá nepřímá pedag. činnost, převyšetření děti v některých případech až po 4 letech atd. V dalším příspěvku je odkaz na vyhlášku.
|
Černá kronika |
|
(28.5.2019 15:39:02) http://www.pedagogicke.info/2019/05/vyhlaska-kterou-se-meni-vyhlaska-c.html
|
|
Lada2 |
|
(28.5.2019 16:32:11) Jak to myslí s tím převyšetřením? Pokud to znamená, že některé diagnozy budou mít asistenta napsaného na celé čtyři roky a nebude se řešit každý rok nový papír, tak je to konečně dobrý. Mám zkušenost, že každý rok se řešil asistent pro dítě se svalovou atrofií a dystrofií. To mi připadalo jako neskutečný nesmysl, tyto děti fakt nevyskočí z vozíku a nebudou za rok samostatnější.
|
|
Ikula |
|
(28.5.2019 17:42:55) Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. října 2019 .... ... dál už se mi to ani nechce číst ...
|
Černá kronika |
|
(28.5.2019 18:09:37) Proč?
|
Kaipa |
|
(28.5.2019 18:40:15) Kroniko, tipuju, že je poněkud zvláštní to, od kdy vyhláška platí, tedy od 1. října, přičemž by bylo tak nějak logické, aby platila od začátku školního roku...
Takže jestli to je celé v tomto duchu...
|
|
Senedra |
|
(28.5.2019 19:48:23) protože je strašně málo času se na ní připravit...
Njn, někdo najednou zjistil, že tolik proklamovaná ( a nepřipravená) inkluze stojí peníze, tak začal pomalu a potichu seškrtávat.
|
Černá kronika |
|
(28.5.2019 20:26:12) To jo. A to mám pocit, že to je už druhá novela od původní vyhlášky, že už se jednou škrtalo. Pak média zahlásí, že asistenti jsou nejdražší článek inkluze a opět škrty. Co jsem se dívala na novou vyhlášku, tak je tam přeškrtaná i ta malá nepřímá činnost. Např. při polovičním úvazku 20 hodin mělo dosud být 18 hodin přímé a 2 hodiny nepřímé činnosti. Četla jsem už, že kvůli tomu některým AP zkrátili o tu nepřímou činnost ještě více úvazek.
|
|
Kaipa |
|
(28.5.2019 22:10:04) Senedro, moje kamarádka pracuje v PPP a už cca před rokem o změnách mluvila (tedy o tom, že se nová vyhláška chystá, jen nikdo nevěděl, od kdy bude platit a co přesně přinese), pamatuju se jenom, že mluvila o tom, že ve třídě pouze jeden AP.
|
|
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(29.5.2019 9:06:13) Ach jo, jestli je to tak, tak budou na koni odpůrci inkluze. Zabije se tak v principu naprosto správný myšlenka.
|
x x |
|
(29.5.2019 9:28:30) Z principu je naprosto špatná inkluze mentálně retardovaných žáků do běžné třídy. Mám syna v průšvihové třídě, kde od první třídy bylo 29 dětí, z toho celých 11 dětí mělo papír na hlavu různé závažnosti. Chudáci ti normální žáci. Učitelka místo aby učila, tak musela pořád napomínat debilní děti a věnovat se převážně jim. Naštěstí část rodičů nakonec svoje děti dala do spec. školy, takže se situace trochu uklidnila, ale bylo to naprosto zoufalé. Inkluze je nesmysl a kravina, pokud pominu inkluzi fyzicky handicapovaného dítěte.
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(29.5.2019 10:37:33) Inkluze, jak ji popisuješ, je opravdu nesmyslná. Jsem v principu zastánce inkluze, ale ne za každou cenu. Musí být dobře udělaná a samozřejmě je otázka, do jakého stupně mentální retardace dítěte má smysl se o inkluzi vůbec pokoušet. Výsledky z ciziny ukazují, že to jde.
|
Konzerva |
|
(29.5.2019 15:09:40) "Výsledky z ciziny ukazují, že to jde."
Mám bratrance v USA a nefunguje to tam stejně jako to nebude fungovat u nás. Princip je furt stejnej - je málo peněz na učitele a asistenty, takže se to ve třídě nedá zvládnout.
|
|
|
Konzerva |
|
(30.5.2019 15:47:48) vážný,
já si ale myslím, že záleží na tom, jak hodně silná je ta porucha. Pokud to dítě potřebuje výjimky téměř na vše, co se v rámci výuky ve škole běžně dělá, je pro něj zbytečné, aby bylo v běžné třídě, protože si stejně jede s asistentkou po svým. Myslím, že pro tyhle děti by byla lepší speciální třída s tím, že když se jejich neurologie dovyvine a naučí se pracovat s tím handicapem, který mají, tak by pak přešly do běžné třídy, tipuju cca na 2. stupeň. A i tam třeba může mít asistenta, ale ten už mu bude fakt jen "mírně" pomáhat s tím, co bude to dítě dělat v podstatě stejně jako ostatní a ne že si pojede vlastní výuku vedle té, kterou dělá učitelka.
|
Len |
|
(30.5.2019 18:05:32) Konzervo, promin, ale to neni pravda. Ma to smysl, i kdyz si dite vetsinu casu dela sve se svou asistentkou/ jinym personalem. Mam rovnou dve zkusenosti z obou casti spektra. Jen se s tim naucit pracovat a nerikat dopredu, ze to nejde, nebo to nema smysl, kdyz mi jen jaksi chybi zkusenosti, jak to jit (mit smysl) muze.
|
|
|
|
|
hbf |
|
(29.5.2019 11:28:32) Princip české inkluze je naprosto špatná myšlenka. Mnoho lidí tento vývoj (megalomanská očekávání, vysoká finanční náročnost, postupné omezování finančních prostředků a podpůrných činností) očekávalo. Takhle to halt dopadá, když hlavním kritériem změny je ideologie a hypertrofované nadšení.
|
|
ChemicalJane + 4 |
|
(29.5.2019 22:03:25) správná myšlenka to je, ale spíš než vyhazovat nebo rušit AP, bych zavedla zpět speciální/zvláštní školy. Jsem AP a mám 3 děti... 2 z nich jsou super typický příklad správně nastavené inkluze - dětem pomohu s prvním krokem, ujistím je v postupu, sem tam upozorním, že by bylo vhodné si to po sobě přečíst a jsou schopni si některé chyby najít. 3. dítě je však totální propadák. Nemá na to být v dalších ročnících, neboť se zasekává na elementárních neznalostech... Krátkodobá paměť slabá, dlouhodobá totéž. Motá jablka s ořechy, stromy se zvířaty... a ještě se hádá, že to má dobře... procvičování nefunguje, motivace selhává, neb neustále podvádí (i doma)... toto dítě na běžné zš nemá co dělat. Z celkového počtu téměř 30 dětí ve třídě jich má již nyní IVP 6, AP mají 4, objektivně jsou na alespoň IVP minimálně další 4 děti.. a to jsme na prvním stupni... Jsem zvědavá, jak tito lidé dokáží zvládat chemii, fyziku, když už teď těžce nestíhají pouhou vlastivědu a přírodovědu...
takže za mě myšlenka fajn, podpora super, ale zaměřit se zpět na to, které děti jsou ještě schopné projít ZŠ v pohodě (s AP) nebo už nejsou.
|
|
|