Jardine |
|
(20.11.2019 14:43:28) Krásný den, ráda bych se zeptala na jednu věc. Na naší škole je nastaven systém, že za tři poznámky se uděluje napomenutí třídního učitele, za další tři důtka a za další tři ředitelská. Vypadá to logicky, ale ... často děti dostanou poznámku za nějaké blbnutí při tělocviku, povídání v lavici nebo zapomenutou pomůcku. Zvlášť u kluků se to nastřádá raz-dva, přestože jsou to drobnosti a žádné vážné kázeňské přestupky. Dopracovat se k třídní nebo ředitelké důtce je tak poměrně snadné, ovšem pověst "důtkaře" se pak s dítětem už táhne a hraje roli v tom, zda může na nějakou školní akci atd. Myslíte, že je to adekvátní, nebo to máte na vašich školách jinak? Díky moc.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(20.11.2019 14:54:32) na naší škole je v řádu uvedeno toto:
v případě porušení povinností stanovených školním řádem lze podle závažnosti tohoto porušení žákovi uložit: • napomenutí třídního učitele (za drobné porušení) • důtku třídního učitele (za závažné porušení) • důtku ředitele školy (za hrubé porušení)
poznámky se (pokud vím) nijak nepočítají, syn by asi při vašem systému nějakou tu důtku slíznul - poznámky za zapomenuté pomůcky a úkoly nevnímám jako kázeňský postih, ale za upozornění pro nás... ale je pravda, že jako dítě jsem se právě tím zapomínáním k důtce propracovala taky v reálu se to nijak neprojevilo, asi jsem doma dostala pár facek, ale že by se to se mnou nějak někde táhlo, to rozhodně ne...
|
|
Federika |
|
(20.11.2019 14:55:04) Moc to nesleduju, protože mi jdou důtky celkem ukradený. Poznámky nevím, ale syn dostává blackpointy občas raky za blbosti , hlavně ale za pozdní příchody, byť i o půl minuty, což při dopravě v Praze (z Horní Dolní je hned. Místo uváděných 35 min. jede velmi často i hodinu a půl. Důtky má, nevím ta kolik těch pointů, ale už ta 15 je návrh na vyloučení ze školy, prý. Tak to si hlídat musí.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(20.11.2019 15:20:39) Tak záleží kde. U nás se pověst netáhne. Jsou prostě děti vzorný pecky a jsou děti, které mají sklon k průšvihům víc. Dcera taky přivezla třídní důtku ze školy v přírodě. Na konci roku přinesla s vysvědčením jeden papír, kde stálo: - Udělujeme xy pochvalu za prospěch, vzorné plnění povinností a reprezentaci školy v soutěžích. - udělujeme xy třídní důtku za chování na švp.
Že by se to s ní táhlo teda nevnímám, z dětí, co přešly na 2. stupeň patří k nejlepším a mezi učiteli i vcelku oblíbeným.
To chce klid.
|
Oliverka |
|
(20.11.2019 20:07:46) Margotko, to je hezky. Mám podobný dítě .
K těm dutkam, možná by nebylo na škodu mít systém nějakých pozitivních odměn, aby se to trochu vyrovnalo. Proste dat dětem možnosti odměn za pozitivní chování, dobre nápady, pomoc, prezentaci, atd.
|
|
|
Bouřka |
|
(20.11.2019 16:07:05) Ja nikdy nejak nepochopila, k cemu ty dutky vlastne jsou. Zadny presny system dutek u nas neni, mame zatim jen napomenuti a povest se s nim tahne bez cehokoliv.
|
Barbar |
|
(20.11.2019 17:00:53) Máme to úplně stejně, za tři zapomenutí např. sešitu nebo jakékoli jiné pomůcky poznámka, za tři poznámky napomenutí či důtka. Důtka také za několik pozdních příchodů.A také to má vliv na možnost jet na školní výlet, ale to možná až snížená známka z chování. Takže teoreticky se lze jen zapomínáním lepidla či pozdními poruchy dopracovat k té dvojce z chování a nemožnosti jet na výlet se třídou. Má to učit děti zodpovědnosti. Ale ne všichni učitelé to berou stejně přísně.
|
|
|
HelenaPa |
|
(20.11.2019 16:54:47) U nás je systém třídního sešitu, kde se zapisují veškeré prohřešky i pochvaly. A k tomu "bodovací" systém. Za 3 zapomenutí pomůcek / úkolů nebo nevhodné chování jsou 2 body. Za 10 bodů je napomenutí TU, za 20 bodů důtka. Opakované nevhodné chování je za 5 bodů. Výraznější porušení školního řádu se hodnootí individuálně. Myslím, že běžný školák to nedotáhne dál něž na max. napomenutí. Špatná pověst se s nikým nikam nevleče, přístup na mimoškolní akce mají žáci dle zájmu svého i rodičů.
|
|
sally |
|
(20.11.2019 17:21:51) když jsem učila, měli jsme podobný systém... nepřijde mi to nijak drsné, těch důtek nebylo zase tolik. Ono totiž učitel taky nepíše poznámku za každé pohnutí se v lavici, ale obvykle až když přeteče nějaká míra - tj. když někdo "prudí" celou hodinu a nedbá na ústní napomenutí. Podobně s pomůckama. Když si někdo furt musí půjčovat učebnice a otravovat sousedy, tak je to skutečně obtěžující. Navíc, jak k tomu přijdou ti sousedi, kteří učebnice poctivě nosí a Pepa si chodí do školy se svačinou (i takového experta jsem měla). No a nebo mají děti přinést něco, s čím se tu hodinu pracuje a když to nepřinese, tak nemá co dělat a otravuje. Já jsem obvykle dělala to, že při druhém napomínání (třeba při tom vyrušování), jsem si nechala přinést na stůl žákovskou a ta tam významně ležela do konce hodiny. Pokud to žáka vzpamatovalo natolik, že sekal dobrotu, tak poznámku nedostal... protože upřímně, mně samotné psaní poznámek obtěžovalo a narušovalo dále hodinu, fakt jsem je nepsala pro vlastní potěšení. Tím jsem chtěla říct, že jakkoliv systém vypadá přísně, že za tři poznámky cosi, tak každá ta poznámka v sobě nejspíš skrývá několikero upozornění...
|
|
Dari79 |
|
(20.11.2019 17:33:56) Je to děsná blbina.
U nás se nic takového neděje.
|
|
neznámá |
|
(20.11.2019 17:46:14) Máme to asi stejně. U nás se teda dutka nikam netáhne, jsme malá škola, takže účast na akcích nikdo nezakáže, to by se pro malou účast žádná nekonala.
Je to kravina, jako matka nad takovu dutkou mávnu rukou a neřeším ji. Za mě se dutka dávala za velké průšvihy a bylo to něco, už napomenutí bylo něco. Teď si při setkáních s rodiči akorát děláme srandu a předháníme se kolik má kdo napomenutí a důtek. Mám pocit, že i škola ví, jak je to špatný systém, ale je líná ho řešit, možná se bojí, že by nastala uplná anarchie. Učitelka na rodičáku mi vždy s usměvem hlásí "no a musím mu napsat napomenutí (důtku), už má několik poznámek za zapomínání, je to tak v řádě" a já vždy s usměvem odpovím "tak jo, co nadělám, když je to v řádě" Zvláštní, že v řádě mají i při velkém nasčítání důtek (nevím přesně) dvojku z chování a tu ještě nikdo nedostal.
|
Ikula |
|
(20.11.2019 19:37:19) Kravina to v podstatě je, ale je to důsledkem toho, že jiné prostředky k řešení problémů škola téměř nemá. Efektivnější by bylo nechat dítě, co o přestávce hodí namazaný chleba na podlahu či zeď, aby uklidilo odpoledne po vyučování celou učebnu. Dříve se to delavalo běžně, dnes by to byl poměrně náročný úkon, který by se s největší pravděpodobností stejně neuskutečnil. Tak proto dutky...
|
|
|
Rozállie |
|
(20.11.2019 17:50:52) Tak jestli jsou učitelky normální, nic se s dítětem netáhne ... Taková důtka je hned Akorát si tím škola zadělává na problém, když budou důtky za blbiny, nikdo je nebude brát vážně - tedy pokud si z nich někdo něco dělá Na druhou stranu, šest poznámek za čtvrtletí (?) je dost A tedy upozorňuju, že blbnutí v tělocviku je noční můra učitele ... Můžeš se zkusit ozvat, ale nevím, jestli to pomůže, a čím bys argumentovala? Neúčast na akcích moc vadí? Naše děti byly rády, že se školou nemusí, na výlet jsme šli s nima, a s kámošema šly radši po škole...
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(20.11.2019 18:08:01) Jo,meli jsme to taky tak.Starsi borec se takto uspesne dopracoval ke dvojce z chovani...no nic,zijem,studuje VŠ.Kliiid.
|
|
Federika |
|
(20.11.2019 19:22:30) Já jsem třeba měla důtky, ředitelský, každej rok. Kvůli kravinám. Nic se se mnou netáhlo.
|
|
|