Přidat odpověď
když jsem učila, měli jsme podobný systém... nepřijde mi to nijak drsné, těch důtek nebylo zase tolik. Ono totiž učitel taky nepíše poznámku za každé pohnutí se v lavici, ale obvykle až když přeteče nějaká míra - tj. když někdo "prudí" celou hodinu a nedbá na ústní napomenutí. Podobně s pomůckama. Když si někdo furt musí půjčovat učebnice a otravovat sousedy, tak je to skutečně obtěžující. Navíc, jak k tomu přijdou ti sousedi, kteří učebnice poctivě nosí a Pepa si chodí do školy se svačinou (i takového experta jsem měla). No a nebo mají děti přinést něco, s čím se tu hodinu pracuje a když to nepřinese, tak nemá co dělat a otravuje.
Já jsem obvykle dělala to, že při druhém napomínání (třeba při tom vyrušování), jsem si nechala přinést na stůl žákovskou a ta tam významně ležela do konce hodiny. Pokud to žáka vzpamatovalo natolik, že sekal dobrotu, tak poznámku nedostal... protože upřímně, mně samotné psaní poznámek obtěžovalo a narušovalo dále hodinu, fakt jsem je nepsala pro vlastní potěšení. Tím jsem chtěla říct, že jakkoliv systém vypadá přísně, že za tři poznámky cosi, tak každá ta poznámka v sobě nejspíš skrývá několikero upozornění...
Předchozí