Černá kronika |
|
(7.4.2020 21:12:48) Mě přijde divný, že to jsou studentky střední pedagogické školy a jsou povolaný do DD. To bych spíš očekávala, že do sociálních služeb povolají studentky SŠ z oboru sociální práce. Já na střední taky chodila do nemocnice uklízet, vydržela jsem půl roku všechny víkendy, mě to tam táhlo, když jsem nemohla jít na zdrávku. Ještě je na tom tebou popisovaném případu zvláštní to, že v tom zařízení vlastně ani zatím výpomoc nebyla třeba. Nevím, no, co si o tom myslet. Nelíbí se mi takový rozkazy bez smyslu.
|
Hr.ouda |
|
(7.4.2020 21:18:06) SŠ obor sociální práce není, studuje se na VŠ a VOŠ a ano, taky se jich to týká a taky už nekterří nastoupili
|
Černá kronika |
|
(7.4.2020 21:24:42) Ošetřovatelka je tříletý učební obor a pečovatelka je vlastně pracovník v sociálních službách a tam se kvalifikace získává absolvováním kurzu. Sanitář taky pouze kurz.
|
|
|
Černá kronika |
|
(7.4.2020 21:22:32) Pardon. Sociální činnost. Sociální činnost
Kód oboru: 75-41-M/01 Kategorie vzdělání: Úplné střední odborné vzdělání s maturitou (bez vyučení) Skupina oboru: Pedagogika, učitelství a sociální péče (Kód: 75) Výstupní certifikát: vysvědčení o maturitní zkoušce
Charakteristika přípravy v oboru
Žáci jsou připravování pro zajišťování sociálních služeb různým skupinám klientů, pro práci v různých sociálních zařízeních i v terénních službách. Osvojí si vědomosti a dovednosti potřebné pro poskytování přímé péče a pomoc klientům, kteří potřebují z důvodů zdravotního postižení, dlouhodobého onemocnění, věku nebo dlouhodobé krizové sociální situace pomoc při zvládání péče o vlastní osobu, při zajišťování stravy, obstarávání nákupů a jiných osobních záležitostí, zprostředkování kontaktů nebo začleňování do společenského prostředí, při uplatňování práv a oprávněných zájmů apod. Budou připraveni pomáhat při zajišťování chodu domácnosti klientů a rodinám s dětmi. Dále získají teoretické vědomosti a praktické dovednosti pro nepedagogickou výchovně-vzdělávací činnost, tj. pro udržování a rozvíjení psychických a fyzických schopností klientů, jejich společenských a pracovních návyků a dovedností, naplňování jejich volného času. Osvojí si různé výtvarné techniky, hudební, hudebně pohybové, pracovně terapeutické a jiné dovednosti a činnosti, naučí se vytvářet a realizovat samostatně i v týmu volnočasové a výchově-vzdělávací projekty. Získají potřebné vědomosti a dovednosti z pedagogiky, psychologie a zdravotních nauk. Zároveň získají orientaci v systému sociálních služeb a jiných forem sociální pomoci, jejich řízení, právního a ekonomického zabezpečení. Seznámí se s cíli, zásadami a nástroji sociální politiky, naučí se rozumět sociálním problémům a přístupům k jejich řešení.
|
Pole levandulové |
|
(7.4.2020 21:35:54) Kroniko, to je sice možné, že taková škola existuje, ale sociální práci můžeš v CŘ vykonávat pouze pokud máš alespoň VOŠ, raději ovšem VŠ. A i s tímto požadavkem jsme sto let za opicema, protože ve světě už ani ty VOŠkaři nesmí pracovat samostatně, vyžadují minimálně Bc., pokud chceš vést projekty, tak Mgr., v tomto nás předčili i slovenští bratia.
|
Černá kronika |
|
(7.4.2020 21:57:10) Já přece nepíšu, že absoloventi dělají sociální pracovnice. Jsou zhruba na úrovni absolovnetů kurzu pro pracovníky v soc. službách, což je po čtyřech letech studia taky dost síla. Když mají štěstí, tak můžou chytit místo v kanclu, ale né na pozici sociálního pracovníka. Tento obor existuje na poměrně hodně školách, možná jsem napsala nepřesný název, měla jsem si to ověřit.
|
Černá kronika |
|
(7.4.2020 21:58:13) No ale hlavně jsem tímchtěla říct, že z tohoto oboru mají k práci v ÚSP tito studenti blíž než z pedagogických škol.
|
Pole levandulové |
|
(7.4.2020 22:43:01) Kroniko, k přímé práci s klienty v ÚSP mají daleko blíž ošetřovatelé, případně zdravotní sestry a bratři než sociální pracovníci. Když to vezmu z praxe, tak sociální pracovníci se s nimi setkají jen letmo, vyřizují hlavně papíry, ale rozhodně osobně nepečují. Naopak klíčoví pracovníci jsou právě ti ošetřovatelé s rekvalifikačním kurzem, případně zdravotnický personál. To ale nic nemění na tom, že studenti pedagogiky tam opravdu s oborem nemají společného nic a nástup z povinnosti nic neřeší ani pro jednu stranu.
|
Černá kronika |
|
(8.4.2020 8:11:19) Jo jo, já vím. Na druhou stranu absoloventi těchto sociálních oborů na střední škole nemůžou pracovat jako sociální pracovníci, pokud po střední nepokračují dál na VŠ nebo VOŠ a často končí jako PSS v ústavech soc. péče. Ostatně tyto obory patří mezi vyjímky, kde si jejich absoloventi nemusí dodělávat kurz pro PSS. Tady nedaleko ta škola je, znám některé absoloventky. Pokud nepokračovaly dál, tak pracují jako PSS ( a nemusely si dodělávat kurz) nebo prodavačky či ve fabrice. Vlastně nevím, proč se tady dohadujeme, když vlastně myslíme obě to samé.
Obor Sociální činnost – 7541M01 (75-41-M/01)
Druh studia: Střední vzdělání s maturitou Uplatnění absolventa
Absolvent se uplatní jako pracovník sociálních služeb v různých ambulantních nebo pobytových zařízeních a v terénních službách, při poskytování sociální pomoci dětem i dospělým. Má vědomosti a dovednosti potřebné pro zajišťování PŘÍMÉ PÉČE a OSOBNÍ ASISTENCE klientům, pro podporu jejich soběstačnosti a sociální aktivizaci. Má také vědomosti a dovednosti uplatnitelné v managementu sociálních služeb.
Získal odbornou způsobilost pro vázanou živnost Péče o dítě do tří let věku v denním režimu dle přílohy č. 2 Zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů.
|
|
|
|
|
|
|
|