sesulka |
|
(20.9.2020 12:16:40) Dotaz pro ty, kdo zažil už distanční výuku na střední škole - konkrétně průmyslové školy. Probíhala i nějaká výuka praxe? Nebo ta se úplně vypustila? Co ti studenti pak budou umět, pokud se teď zase školy zavřou...? Ta teorie se asi dá nějak on-line zvládnout, ale ta praxe...
|
Černá kronika |
|
(20.9.2020 12:38:52) No nevím, taková zdrávka, tam je praxe docela hodně a je důležitá, skládá se i praktická maturita.
|
|
Monty |
|
(20.9.2020 12:44:32) Já bych ji zase nepodceňovala. Zajímavé je, že proti nutnosti praxe tu vystupují hlavně gymnazisté, ale všeobecné gymnázium s průmyslovkou nebo zdrávkou prostě srovnávat nelze.
|
P.T. Cruiser |
|
(20.9.2020 13:03:37) Mám gympl, dvě střední odborné školy a navíc i VOŠ, opravdu se to nedá srovnávat. Gympl je nejnáročnější střední škola ale šel by nejsnadněji studovat distančně, v případě střední odborné školy ani VOŠky si to bez praxe z vlastní zkušenosti nedovedu představit, maturita se tam skládá z praktické a teoretické části.
|
Monty |
|
(20.9.2020 13:22:15) PT Cruisere, i na gymplu to může být komplikace, psala jsem to na příkladu syna, na přírodovědném gymnáziu není jen teoretická výuka, praktické mají taky dost, navíc má letos dělat odbornou práci k maturitě, kterou si doma od compu taky neudělá, vzhledem k tématu, které si vybral. Chápu, že kde je škola jen o teorii, na jakémkoli stupni, je distanční výuka řešení, paušálně ale rozhodně ne.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.9.2020 15:21:02) Monty, já chápu, že děcka na učňáku nebo průmyslovce tu práci potřebují, ale fakt si nemyslím, že by se zbořil svět, kdyby gymnazista nedokončil praktickou část maturitní práce, která není podmínkou k dokončení gymnázia, je to výmysl vašeho gymnázia, opravdu to není nic, co by bylo jakkoliv důležitou součástí studia, když to nepůjde udělat, tak se to neudělá ze zdravky je to samozřejmě horší, to se nedá srovnávat
že to kluka baví je jiná věc, ale je v septimě, má na to dva roky, tak není co řešit
|
Monty |
|
(20.9.2020 15:52:48) Yuki, o zboření světa píšeš ty, já psala, že to bude pro spoustu dětí průšvih. Mmch, svět se nezboří, ani když zůstanou školy otevřený.
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(20.9.2020 13:25:56) Souhlasím s P. T. Cruiser. Monty, to jsem nepostřehla, spíš se tu píše, že když je nemožnost praxe (např. laborky), tak se dá aspoň studovat teorii a pak to dohnat. Syn studuje VŠCHT, přesně tak to udělal, diplomku možná bude muset odložit. Teď se znovu zavírají VŠ, s výjimkou praxí. Tak snad to bude i pro SŠ.
|
Monty |
|
(20.9.2020 13:38:35) Okolíku, obávám se, že i kdyby nechali praxi na odborných školách, gympl bude mimo hru, ať je jaký chce. Pokud neanulují celý ročník a nezačne se příští rok znova, tak to bude pro hodně studentů docela průšvih. Bez ohledu na typ školy. Vyjdou z toho jakž takž bez ztráty kytičky jen vyloženě humanitní obory a všeobecné vzdělávání, resp. tam se to na nižším stupni dotkne jen dětí se špatným socioekonomickým zázemím... což je ale průšvih taky.
|
Okolík |
|
(20.9.2020 15:46:18) Monty, ale já nepíšu, že to není průšvih. Konkrétně tvůj syn asi bude moct konzultovat na VŠ i tam dělat v laborce, ty se zatím nezavírají. V nejhorším holt bude dělat jinou maturitní práci. Jo, blbý. Souhlasím.
|
|
Alena |
|
(20.9.2020 23:44:41) "Pokud neanulují celý ročník a nezačne se příští rok znova, " to se zcela jiste nestane.
|
|
|
|
|
Brumbambula |
|
(20.9.2020 14:15:09) Praxi bych určitě nepodceňovala, ale zas bych nepřeceňovala několikaměsíční výpadek školy. Vypadá to sice, že se dopracujeme spíše k ročnímu výpadku, ale myslím, že nejpozději na jaře by školy mohly jet určitě (a to je celkem černý scénář). S trochou snahy mohou teď narvat více teorie a pak dohánět praxi (asi to mnohde nejde z kapacitních důvodů, ale na spoustě škol se cesta najde).
Kdyby se udělala nepopulární opatření dříve, tak se teď nemusely zavírat školy. Ale v létě se tu brečelo, že důchodci nemohou cestovat, teď se zas brečí, že se budou zavírat školy. Hlavně je potřeba k tomu přistupovat tak, že to není na doživotí, a snažit se z té distanční výuky vytěžit, co jde. Dobrá cesta by byla převést do distanční výuky to co jde (ty teoretické hodiny, gymply, apod., třeba jeden den se scházet ve škole, zbylé dny online) a tam kde to jde. Výuka, která vyžaduje osobní přítomnost, by jela dál. Jenže na to je asi pozdě a taky by to dost narazilo u těch, kteří by se cítili poškozeni, protože buď musí chodit do školy nebo naopak nemusí a ta druhá skupina to má naopak.
|
|
|