Půlka psa |
|
(8.2.2021 17:51:14) Učitelka zadává žákům tvorbu pracovních listů. Jedná se o SŠ a dejme tomu z chemie mají žáci za domácí úkol na známky dělat pracovní listy, a to ve dvou verzích - s odpověďmi a bez nich (pravděpodobně pro další využití jinými třídami).
Problém je v tom, že dcera a kamarádka dostaly za své listy sníženou známku za věci, které se netýkají učiva daného předmětu, ale nějaké metodiky tvorby těch pracovních listů. Ohledně učiva chemie mají obě vše správně, ale dvojka je např. za to, že dcera vymyslela osmisměrku s výrazy na zadané téma a napsala seznam slov k vyhledání, ale nemá to uvozeno zadáním typu "vyhledejte slova a ze zbylých písmen složte tajenku". U testové části zase její kamarádka vyrobila test včetně úvodního návětí, ale zapomněla tam napsat, že má budoucí uživatel zaškrtnout jen jednu správnou odpověď, protože to není multichoice.
Dotaz - je oprávněné po žácích chtít dělat pracovní listy (nejspíš) pro další žáky? Smí je hodnotit za jiné věci než je učivo toho předmětu? (Jedná se o gympl a ne o pedagogickou školu).
Je to po několikáté a učitelka vůbec neodpovídá dětem na maily, kde známku reklamují a v rámci hodin jim řekne, že jsou drzí, ačkoliv se to jen snaží vyargumentovat. Tím pádem, pokud řešit, tak je to už na rodičích. Řešily byste to se školu nebo to nechaly být?
|
ivaxx |
|
(8.2.2021 17:56:00) S tvorbou pracovích listů bych problém neměla (učím sice dospělé, ale učitelka vlastně jsem), naopak, donutí je to se nad látkou více zamyslet. S hodnocením bych problém měla a po své zkušenosti (dcerka takto dostala horší známku na vysvědčení z naukového předmětu, protože špatně sestříhala video (to je nikdo v daném předmětu ani jiném neučil...), bych se ozvala. My to neudělali, nevěřila jsem, že učitelka může za to opravdu zhoršit známku a ona ji zhoršila....
|
|
HelenaPa |
|
(8.2.2021 18:03:58) Vytvářet test pro ostatní je poměrně efektivní metoda učení se. Musí zapřemýšlet, co je z látky důležité, používat odborné termíny, samozřejmě znát odpovědi na otázky. Navíc spojuje daný předmět i s jazykem, ICT atd. Ale chce to se žáky pracovat. Ukázat jim, co od správného zadání očekávám, jak toho mohou docílit. Dát jim zpětnou vazbu a nechat doupravit podle požadavků. Jenže to stojí učitele tolik práce, že se do toho moc nehrnou a pak to dopadá takhle. Jako rodič bych protestovala proti hodnocení didaktiky. Taky jsem si byla ve škole s učitelkou probrat, proč má syn z rodokmenu trojku. Myslela jsem, že třeba chtěla data narození a úmrtí a on to nenapsal. Ne, jen to neměl dost pěkné na nástěnku. Tak jsme si vyjasnily, o čem je občanka a jak se má zadávat práce (aby žák věděl, co se bude hodnotit) a pak už byl klid.
|
Jordana |
|
(11.2.2021 15:13:14) Souhlas s Helenou- ve všem!
|
|
|
Monika |
|
(8.2.2021 18:04:00) Pokud by se jednalo o jednorázový "exces", asi bych to nechala být, resp. nechala bych dítě, aby zabojovalo samo (syn se už naučil podobným způsobem docela pěkně písemně komunikovat s učiteli a argumentovat ve svůj prospěch). Pokud je učitelka "problematická" konstantně a dítě by stálo, abych zasáhla, napsala bych jí, případně následně vedení školy ...
|
Půlka psa |
|
(8.2.2021 18:21:20) Ony komunikuji písemne hezky a pěkně to vyargumemtují. Každá za sebe tedy. Od září nepřišla jediná odpověď na žádný email holek, přitom ten mail je prokazatelně živý. (Učitelka z něj sama žákům posílá, ale na slušné napsaný nesouhlasny mail od studenta neodpoví a jen jim příště přidá další pracovní listy).
|
|
|
Federika |
|
(8.2.2021 18:04:02) Já bych to nechala být, protože bych se to ani nedozvěděla. Na gymplu
|
Půlka psa |
|
(8.2.2021 18:15:40) Tak já tady s níma zrovna sedím v obýváku a jsou nas.any a řeší, kudy do toho. Slecny se mnou tráví večer, mluví se mnou a chtějí radu a přemýšlím, jesti se do toho vložit nebo ne. Podle toho, jak tady na ně celý rok štěká, že jsou drzý, když se známkami nesouhlasí, tak to asi samy nevyřeší. Pracovní listy nejsou první podobná věc. Na druhou stranu je to sice možná nespravedlnost, ale jinak o nic jiného nejde.
|
Půlka psa |
|
(8.2.2021 18:35:43) Třídní je nemocná. Buď je pošlu že ředitelem/jeho zastupcem nebo jim s učitelkou pomuzu, ale řeším, jestli je to adekvátní věku.
|
Monika |
|
(8.2.2021 19:00:17) Půlko, tak jestli řešily samy a bez reakce, tak bych vzala ty jejich zprávy (nebo tu nejaktuálnější), poslala je učitelce znovu a požádala ji, jestli by mohla odpovědět (dětem nebo mně). Dál podle reakce, pokud by byla nulová, tak na vedení ...
|
|
Senedra |
|
(8.2.2021 19:09:07) Půlko, mají děti zadání úkolu písemně? Podívala bych se tam, jestli nějak specifikovala požadavky... Od toho bych se odpíchla.
|
Půlka psa |
|
(8.2.2021 19:53:21) Vytvořte pracovní list na to a to téma. Obsahem bude test s 12 otázkami a s možnostmi abcd, dále 12 otázek s jednoslovnou odpovědi, která bude vždy k nalezení v přiložené osmismerce, obrázek toho atd. Bližší popis tam nebyl.
Jako mně dvojka nepoburuje, ale slečny mají vztek.
|
Renka + 3 |
|
(8.2.2021 20:01:25) Taky bych měla vztek na jejich místě. A jako rodič taky, děti se snaží. Klidně mohla učitelka dát za 1 a vysvětlit jim ty metodické chyby. No, svět prostě není spravedlivý.
|
|
Vážný2 |
|
(8.2.2021 22:51:57) U nás v tomhle hrozně pomáhalo, že mohla třída poslat deputaci (typicky předsedu a místopředsedu k ředitelce). Ta samozřejmě toto již brala na velkou váhu, pokud si na někoho stěžovala TŘÍDA. A byli dobrej kolektiv. A syn říkal jeden rok, že už nechce být další rok zvolený, že je třeba roli předsedy točit, jako v Chartě-77, aby si úplně nenaštval všechny učitele, včetně třídní (kterou tu a tam obešli, když byla moc nesouhlasná, jinak fajn ženská). Taky byli zástupci v jakémsi "parlamentu".
Nemají taky něco podobného, že by navrhli to probrat na třídnické hodině (případně mimořádné) s třídní apod. Případně poprosili ředitelku u účast na té hodině?
|
|
Točená vanilková |
|
(9.2.2021 9:44:01) Ty děti mají vytvořit osmisměrku s tajenkou? (rp. jestli jsem to dobře pochopila, tak 12 osmisměrek?) K tomu používají nějaký počítačový program, nebo to mají dělat osmisměrku z hlavy? Nechápu....
|
Půlka psa |
|
(9.2.2021 13:31:56) Jednu osmisměrku. 12 otázek s jednoslovnou odpovědí a ta se pro ověření najde v té osmisměrce. Položíš otázku, jak se nazývá proces toho a toho, odpověď je třeba destilace a tu si uživatel vyškrtne z osmisměrky. Jsou a to nějaké programy, ale asi by to mohli dělat jakkoliv. Zadán byl výstup a ne postup. Každopádně v té tvorbě samotné není problém. Naštvání bylo nad tou didaktickou částí.
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.2.2021 22:28:13) Je to adekvátní věku ony prostě už jiný možnosti nemají
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(8.2.2021 18:40:33) V tom případě bych očekávala, že je učitelka nejdřív naučila, jak takové pracovní vytvořit. Dvojka jako známka je v pohodě, ale tohle je jiná věc. Jednak to nemá s daným předmětem nic společného (ta formální stránka). Zase jeden ze způsobů, jak žáka demotivovat.
|
Půlka psa |
|
(8.2.2021 19:14:35) Však ony řeší prinpip a ne tu dvojku jako takovou. Známky z prváku jsou nepodstatna věc (pro mne), ale ony jsou teda obe trochu šprtky a snaží se spíš na jedničky. Navic nejsou úplně zvyklé a zvědave si toho moc nechat líbit. To beru jako ok, člověk se má bránit, pokud se citi zneužít. Tady mají mavic vztek, že nekomunikuje a chtějí to řešit, jen to nepadá na úrodnou pudu Za jiných okolnoati by se asi nějakou dvojkou nezabývaly.
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.2.2021 22:23:43) Napsala bych učitele e-mail v tom smyslu, že se mi její přístup nelíbí a proč. Zahrnula bych tam i to, že n slušné e-maily mé dcery neodpovídá a chtěla vysvětlení. Rovnou bych to poslala v kopii i vedení školy, když je teda hnusná. Také pokud se chová hnusně k děckám tak bych si to nahrála, lidi často neví ze to je legální ale je.
|
|
|
|