čajka |
|
(22.5.2021 10:01:28) Odkladový prvňák, čerstvě 8 let, odklad byl kvůli sociální nezralosti. Písmena znal už před nástupem do 1. třídy, kolem vánoc začal víceméně číst, ve škole dělají genetickou metodu. Začíná být vcelku plynulý, ale s tím si také začíná "vymýšlet" - čte jiná slova, než jsou napsaná, to dřív nedělal. A třeba o dost jiná, např. čte CO SI TO, když je psáno CHCI TO, čte VŠECHNO, když je psáno jen VŠE atd. Jako že se přeřekne nebo vypustí písmenko, to chápu, ale tohle už mi přijde dost jinde a navíc se to zhoršuje, takhle od boku střílí pomalu každé třetí slovo. Nejsem pedagog, tak nevím, jestli je to běžné a má prostě jen dál číst a přejde to samo, nebo jestli by třeba nepomohlo nějaké specializované cvičení. Ve škole jsem se neptala, učitelka odchází a zjevně se jí nic moc řešit nechce a celá škola je dost lážo plážo stylem "to nevadí, on to časem dožene", což se mi nelíbí a právě kvůli případné změně školy nechci, aby ve čtení zaostával. Máte prosím nápady co s tím? Díky
|
Senedra |
|
(22.5.2021 10:08:18) v klidu opravovat a vracet... Asi nic jiného nepomůže. Má pocit, číst umí a chvátá, aby přečetl. Tak si vymýšlí.
|
|
K_at |
|
(22.5.2021 10:20:59) Čajko, nevím, co poradí děvčata ze školy, ale já teď už pár měsíců objevuji, co všechno mohou dělat oči. Takže jedna z možných cest je návštěva ortoptiky. Nikoliv klasického očního. Může jít opravdu o špatnou spolupráci očí - laicky řečeno.
|
|
ivaxx |
|
(22.5.2021 10:26:54) Můžete zkusit tzv. dyslektické okénko - záložku, ve které je vystřižen obdélníček, který odkryje jen jedno slovo a on s ním musí šoupat po řádcích. Nebo obyčejný proužek papírku, kterým zakryješ zbytek slov. U syna to hodně pomáhalo. Odkrývali jsme jen jedno slovo, případně předložku a slovo. Nerozptylovalo ho pak pokračování věty.
|
|
rachomejtle |
|
(22.5.2021 11:49:29) Přesně, chce totiž, aby mu to odsejpalo, když už přece umí číst. A jestli není jeho učitelka důsledná, musíš být doma ty. Nepustíš ho na další větu, dokud vše nebude správně. A on přece na další větu chce, že? Tak to pochopí a dá si pozor.
|
|
Vítr z hor |
|
(22.5.2021 12:03:09) Resila jsem taky - ukazalo se, ze pomohlo zpomaleni cteni. Kdyz dite pochopilo, ze cilem je krasocteni a ne rychlocteni, problem vyresen. Taky pomohlo provereni u osycholozky, ze cteni ditete je vysoko nad prumerem (resilo se kvuli nespokojenosti ditete, ne rodice).
|
|
rachomejtle |
|
(22.5.2021 12:22:05) Já nedávno četla titulek Babiš vyhlásil rezignaci - v reálu tam bylo něco poněkud jiného - chvíli jsem jásala.
|
|
Marika Letní |
|
(22.5.2021 13:36:22) “ vnímá slova jako celky a nerozebírá je na jednotlivá písmena”
Přesně. Nejsem pedagog ale odvodila jsem si to sama u svého dítěte. Uvědomila jsem si že taky při čtení nečtu po písmenkách ale vidím celé slovo. Tak jsem se na dítě za vymýšlení nezlobila jen jsem ho vracela ať to slovo přečte správně že je tam něco jiného. Časem to přešlo jak se naučilo lépe odhadovat celá slova.
|
|
|