Snapeová |
|
(27.2.2022 21:21:08) Od pátka visím na netu kvůli účtu. Nemůžu ze Sberbank dostat svoje peníze. Nemůžu si založit nový účet, protože nová banka chce z mého stávajícího účtu poslat 1,- Kč, kterou prostě poslat nemůžu. Snad se to vyřeší zítra na pobočce. Jsem šťastná, že nejsem samoživitelka, protože to bych byla v háji, v peněžence mám jen malinkou hotovost.
Jak vlastně dál postupovat? Co jsem objevila na netu, tak banka zítra neotevře, bankovnictví nepůjde a kartou nezaplatím :-(
|
vlad. |
|
(27.2.2022 21:27:11) Snapeová to je mi líto. Vklady jsou snad pojištěny do 100tis Eur, v některých případech do 200tis Eur.
A proč si nemůžeš založit nový účet a vložit tam nějakou hotovost?
|
Monty |
|
(27.2.2022 21:30:53) Trochu se obávám, že v tomto případě je pojištění vkladů na dvě věci.
|
Půlka psa |
|
(27.2.2022 21:50:58) Proč by to bylo na dvě věci?
|
Košík_růží |
|
(28.2.2022 19:00:28) Protože byl run na banku. My jsme u Rusů na černé listině, v bance peníze momentálně nejsou, těch výběrů a převodů bylo prostě najednou moc. Aby tam byly, potřebuje banka i vklady. Vklady nejsou, peníze česká pobočka Sberbank nemá a z ciziny se sem v této situaci asi nedostane. Soucítím, zažili jsme v 90.letech (ale my tehdy peníze dostali).
|
|
|
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 21:33:26) Chtějí aspoň 1,- Kč poslat z účtu, který je na moje jméno (musím být majitel), to je poslední krok k aktivaci nového účtu. Můj jediný účet je u Sberbank. Ono to zítra na pobočce půjde. Každopádně budu bez platební karty. Vlastně netuším, jestli můj telefon umí platit
|
vlad. |
|
(27.2.2022 21:44:22) "Chtějí aspoň 1,- Kč poslat z účtu, který je na moje jméno (musím být majitel), to je poslední krok k aktivaci nového účtu"
Nechápu...co když do té doby žádný účet nemám?
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 21:47:52) Tak musíš na pobočku. Já jsem se snažila založit účet přes internet.
|
Katka a 2 výrostci |
|
(27.2.2022 21:48:47) No to jo,to je jasný.Na pobočce to pujde.
|
|
Rodinová |
|
(27.2.2022 21:50:06) Na pobocku, kvuli identifikaci, jak pisu.
|
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 21:50:39) ... Doufala jsem, že bankovnictví přece jen půjde a já peníze převedu na nový účet.
|
|
vlad. |
|
(27.2.2022 21:54:47) jo tak
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(27.2.2022 21:48:11) Taky mi to přijde jako blbost...jsem např. mlady clovek,co zacal vydelavat,zakladam ucet...prece vsichni nemame od narozeni účet...podle me to pujde řešit na pobočce,toto je pro on-line aktivaci uctu.
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 21:51:25) Na pobočce ano.
|
Karkulína |
|
(28.2.2022 20:41:37) A to je takový neřešitelný problém, dojít si na pobočku?
|
Snapeová |
|
(1.3.2022 10:29:52) Ano je. Pobočka byla z bezpečnostních důvodů zavřená. Bankovnictví i karta zablokované. Nějaké další řešení?
|
Marika Letní |
|
(1.3.2022 10:33:43) Karkulína asi myslela jestli je problém dojít si založit ten nový účet na pobočku nové banky. Abys nemusela pro ověření identity posílat peníze z té sberbank.
|
Snapeová |
|
(1.3.2022 10:56:19) Tak to pak jo, omlouvám se. Nový účet už samozřejmě mám a všechno ostatní zařízené. Díky
|
|
|
vlad. |
|
(1.3.2022 10:34:45) Snapeova psali, ze CNB Sberbank odebere licenci, garancni fond zacne vyplacet automaticky, neni treba zadat, klienti budou informovani, vyplatou snad bude poverena KB, je dobre mit zalozeny ucet pro prevod penez.
|
Snapeová |
|
(1.3.2022 10:58:11) Díky moc. Účet mám zařízený. Už jsem celkem v pohodě. Jen mě nikdy nenapadlo, že budu muset něco takového řešit. Děkuju
|
vlad. |
|
(1.3.2022 11:02:18) Snapeova
|
|
|
|
|
|
|
|
Rodinová |
|
(27.2.2022 21:49:24) Vlad, tohle banky delaji kvuli overeni noveho klienta, kdyz uz mas nekde ucet, spolehnou se na ni, ze pri zalozeni uctu radne provedla tvou identifikaci, obcanka atd. A u te nove muzes zalozit ucet online, proste se spolehnou na praci te prvni banky
|
Katka a 2 výrostci |
|
(27.2.2022 21:50:10) Jj.Je to tak.
|
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 21:52:23) Stejně jsem musela poslat kopii OP a rodného listu (nebo jiného druhého platného dokladu)
|
Rodinová |
|
(27.2.2022 21:54:54) To je do spisu Kvuli AML legislative museji identifikovat osobne.
|
vlad. |
|
(27.2.2022 21:56:50) Rodinová, mám účet od doby, co jsem začala chodit do práce, vůbec nevím, jak to chodí u nás je pokladník MM
|
Rodinová |
|
(27.2.2022 21:59:04) Taky mam jeden ucet uz leta, ale taky jsem leta byvala pravnik bankovni
|
|
|
|
|
|
|
|
jak |
|
(27.2.2022 22:48:19) Snapeova,ČNB to řeší celý den. SPERBABK už neotevře, konec. Ale pojištěné ty vklady jsou, říkali v rádiu,že lidé o to nepřijdou .
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 22:51:54) Doufám.
|
|
Muumi |
|
(27.2.2022 22:53:55) Tak ony jim hlavně nefungujou pobočkové systémy, vypnula jim to Abra (EDIT: sorry za dezinfomaci, asi ne s okamžitou platností, původně jsem to tam pochopila, že jim to nejde už teď). Takže na pobočkách by nemohli nic udělat, i kdyby nebyli tak řiti, jak teď jsou. A ČNB by jim licenci sebrala stejně, pokud jim klesly vklady pod zákonný limit.
|
|
Muumi |
|
(27.2.2022 23:00:10) Teda ale tisková mluvčí, co na LinkedInu hledá práci, mě celkem rozesmála. Ne doopravdy, nepřeju nikomu přijít o práci, samozřejmě.
Snapeová, snad to vyřešíš! To je teda situace:(
|
Rodinová |
|
(27.2.2022 23:19:55) Pracuje tam muj byvaly kolega na pozici vyssi management, neodvazila jsem se ho optat :(
|
|
|
|
|
Rodinová |
|
(27.2.2022 22:06:37) Jinak, Snapeova byt tebou, rano naklusu na prvni pobocku kterekoliv banky, zalozim si ucet a ze Sberbank prachy prevedu, dokud to jde.
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 22:11:02) Právě, že nejde :-( Bankovnictví nefunguje. Nedá se zaplatit kartou ani vybrat. Prý dočasně.
Zítra pořeším co půjde.
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 22:11:54) Omlouváme se, Sberbank Online je momentálně nedostupný, na opravě intenzivně pracujeme.
Děkujeme za pochopení
Vaše Sberbank
|
Rodinová |
|
(27.2.2022 22:12:57) Anonymous?
|
Pruhovaná |
|
(27.2.2022 22:21:53) Ne, obyčejný run na banku 🤷
|
|
|
|
Rodinová |
|
(27.2.2022 22:12:39) Aha, ja myslela, ze internetovy bankovnictvi jde, nekde to rikali.
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 22:18:18) Prý částečně. Během dne se mi jednou povedlo se přihlásit, ale ukázalo mi to jen zůstatek. Převádět peníze nešlo. Včera dopoledne jsem ještě zaplatila nákup, odpoledne už to nešlo. Od té doby se jen omlouvají. Pobočka má zítra zavřeno.
|
Rodinová |
|
(27.2.2022 22:27:53) https://www.penize.cz/osobni-ucty/432483-klienti-sberbank-se-nedostanou-k-penezum-ani-v-pondeli
Hm, kdyz ctu tohle, tak to vidim na pojisteni vkladu
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 22:31:38) Jsem ve stresu :-(
|
vlad. |
|
(27.2.2022 22:40:22) To pojištění vkladů je celkem na jistotu, ne?
|
Snapeová |
|
(27.2.2022 22:41:23) Doufám, že ano.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mariana +2 |
|
(28.2.2022 1:30:12) Sberbank už neotevře, finito, konec. Teda čekala jsem to po čtvrtku, že maj v Čechách utrum, ale že to půjde tak rychle ... Domnívala jsem se že mají problémy s likviditou, ale že je příští týden založí "matka" evropská SB. Jenže problémy mají asi i v jiných zemích, a jelikož Sberbank se týkají sankce a zmražení aktiv, takže asi ne, asi evropskou SB budou nuceni odepsat. Protože v pondělí proběhne run na banky v Rusku.
Nicméně vklady u nás jsou pojištěný, to není třeba se bát. Ovšem musí to lidi nějak vyřešit do doby než se to vyřídí, což může asi trvat, pokud nemají peníze jinde.
Zítra založit nový účet na pobočce. Odklonit tam všechny příchozí platby. Na tu přechodnou dobu, pokud nejsou jiné zdroje - zkusit se poradit v nové bance, třeba dají kontokorent, nebo kreditku.
|
Snapeová |
|
(28.2.2022 7:12:14) Tohle není problém. Samo se o mě postará manžel. Z účtu u SB nemám žádné příkazy, nečekám žádné platby, tedy krom výplaty a to zařídím dnes. Ještě nedávno jsem se poklepávala po rameni, jaká jsem holka spořivá a najednou šlus a žádný přístup k vlastním penězům. A to mě kapku stresuje. Moje finanční svoboda je najednou v háji. Snad se to vyřeší rychle. Myslím na klienty, kteří tam mají komplet finance :-(
|
|
|
Jana a Petra |
|
(28.2.2022 6:31:37) Doufám, že jsi ve Sberbank neměla moc peněz.
Ono už ve čtvrtek byly zmrazeny finance 3 ruským bankám (https://www.financnianalytickyurad.cz/aktuality.html). Ve čtvrtek večer mě někdo upozorňoval, že i Sberbank má ruské majitele a že pokud jí budou zmrazeny finance z důvodu terorismu, tak se na to žádné pojištění nevztahuje.
|
Snapeová |
|
(28.2.2022 7:18:32) Pro mě bohužel dost :-(
|
|
Markéta |
|
(28.2.2022 7:46:10) Mohla bys, prosím, napsat konkrétní důvod, proč se pojištění na vklady u Sberbank nevztahuje? Já tam žádné peníze nemám, ale některé nervózní diskutující ano a já jsem dodnes žila v představě, že ta banka podléhá dozoru ČNB, která ji holt neuhlídala, a že vklady pojištěné jsou. To jako že všichni, kdo tam mají vklady, financují terorismus?
|
Půlka psa |
|
(28.2.2022 9:09:34) Taky si myslím, že se na to fond pojištění vkladů vztahuje. Akorát to není hned. Banka musí nejdřív vyhlásit úpadek.
|
|
*Kate* |
|
(28.2.2022 9:45:24) Pojištění se vztahuje na částku do výše 109 tisíc euro, banka musí ale vyhlásit úpadek, pak by měl klient peníze zpět do týdne.
|
*Kate* |
|
(28.2.2022 10:30:29) Jejda, teď vidím, že se mi tam vloudila devítka, má to být samozřejmě 100 000 euro:)
|
|
|
|
Jana a Petra |
|
(28.2.2022 16:48:29) https://www.garancnisystem.cz/oznameni-CNB-o-neschopnosti-Sberbank-dostat-zavazkum
..."Garanční systém nejpozději do 8.března 2022 stanoví den zahájení, místo a způsob vyplácení všech náhrad, o němž budou vkladatelé Sberbank CZ, a.s. informováni prostřednictvím webových stránek Garančního systému a sdělovacích prostředků. Garanční systém navíc před zahájením výplaty zašle všem osobám oprávněným k vyplacení náhrady informační dopis obsahující kromě informací o způsobu výplaty náhrady též informaci o výši náhrady náležející příslušné oprávněné osobě.
Garanční systém musí zahájit výplatu základních náhrad vkladů nejpozději do 7 pracovních dní od rozhodného dne, tedy nejpozději dne 9. března 2022, výplatu institucionálních náhrad nejpozději do 15 pracovních dnů od rozhodného dne, tedy nejpozději dne 21. března 2022 a výplatu zvýšených náhrad do 4 měsíců od rozhodného dne, tedy nejpozději dne 28. června 2022.
VYPLÁCET BUDE KOMERČNÍ BANKA Klienti Sberbank CZ, a.s. budou vypláceni prostřednictvím vybraných poboček Komerční banky, a.s., s níž má Garanční systém uzavřenu smlouvu na zajištění výplaty náhrad pohledávek z vkladů. Konkrétní seznam poboček, ve kterých bude výplata náhrady vkladů probíhat, bude uveden zde před zahájením výplaty. Výplaty náhrad budou probíhat po dobu tří let od zahájení výplaty příslušného typu náhrad (základních institucionálních nebo zvýšených)."....
|
Konzerva |
|
(28.2.2022 20:06:35) Co jsou to ty "zvýšený náhrady"?
|
Konzerva |
|
(28.2.2022 20:29:18) Tak uz jsem to našla. Jsou to vyjmenovaný typy plazeb,treba kzpní cena na bydlení,odškodnění za úraz,penzijko apod.
|
|
|
|
|
Snapeová |
|
(28.2.2022 10:15:19) Právě jsem dostala echo, že Sberbank povolila výběr z bankomatu 1000,- Kč na klienta. Teď z práce nemůžu, ale jak půjdu na oběd, tak to zkusím.
|
Marika Letní |
|
(28.2.2022 10:25:06) Česká národní banka zahájila kroky k odnětí licence Sberbank CZ, která má vazby na ruskou Sberbank. Vklady do 100 tisíc eur jsou však pojištěné.
zdroj:https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-cnb-zahajila-kroky-k-odejmuti-licence-sberbank-190971
|
Snapeová |
|
(28.2.2022 10:44:32) Díky
|
|
|
|
Snapeová |
|
(1.3.2022 10:32:34) Děkuju všem. Hlavně za to, že jsem se mohla trochu vykecat Věřím, že to bude ok. Díky
|
|
|