Pole levandulové |
|
(4.1.2023 8:32:34) Přišel nám ze školy informační email, že od pololetí se pedagogický sbor domluvil na změně hodnotící procentuální stupnice, samozřejmě ta změna je poměrně drastická, o dost přísnější než stupnice na státní maturity, případně na stránkách jiných škol. Škola byla donedávna velmi přátelská, s atmosférou učení v klidu a v tvůrčím prostředí, vedením dětí k samostatnosti a celkově se tam dětem líbilo a dost se toho naučily, při přechodu na SŠ neměl syn vůbec problém. Pak přišla změna vedení a postupně se mi zdá, že se vše začíná měnit, bohužel ne směrem kupředu, ale jako příklon ke klasické škole, ze které jsme před lety prchli /i když k té hrůze to má zatím ještě docela daleko/. Změna hodnocení v pololetí mi přijde poněkud narychlo, protože jako rodič dítěte s SPU nestihnu nijak účinně zareagovat - dítě dosud mělo jen minimálně psanou podporu z PPP, protože to nebylo potřeba díky tomu, jak škola fungovala. Má 2. stupeň podpory, ale nebyly tam nijaké konkrétní kroky, protože vyučující s tím umí pracovat sami a dosud to několik let fungovalo výborně. Než případně stihnu reagovat a podporu nechat rozšířit na konkrétní pokyny, uběhne pár měsíců, bohužel pro dítě v osmé třídě z hlediska známek dost rozhodujících. Pokud bych se rozhodla dítě přesunout jinam, taky si nepomůžu, protože adaptace bude trvat opět těch pro nás rozhodujících pár měsíců. Máte někdo rady a tipy, jak se lze tomuto bránit? Pokud je pro to tedy nějaká opora v zákoně? Nerada bych skončila na domácím vzdělávání, i když i to by nakonec mohlo být řešení.
|
Federika |
|
(4.1.2023 8:37:09) Pole, zjisti si, jak si to v reálu představují. Pokud se jen změní stupnice a všechno ostatní zůstane (přátelský přístup atd), tak by to tak velká změna být nemusela, ne? Co je vedlo k tomuhle rozhodnutí? A jak moc se ta stupnice změnila? Matně si vybavuju, jakou stupnici má v osmičce F, vím to jen přibližně a myslím,že to má dokonce v každém předmětu jinak.
|
Pole levandulové |
|
(4.1.2023 8:45:56) Fed, přístup sice snad zůstane /i když některé vyučující už po změně vedení odešly/, ale vzhledem k tomu, že ta hodnotící stupnice se posune o téměř půlku u prvních dvou stupňů, tak se obávám, že právě ubyde ten klid a přátelská atmosféra, ve které se dítě vzdělává teď, protože začne hon za známkama místo soustředění se na učení, obzvlášť v situaci, kdy u něj stres generuje chyby z nepozornosti, protože je ADD. S třídní učitelkou si chci dát schůzku, ale nejdřív zjišťuji, jak to funguje jinak a jaké mám možnosti.
|
Federika |
|
(4.1.2023 8:49:28) Možná ne, záleží fakt na tom přístupu. U nás často děti ani nevědí, od kolika procent je dvojka, trojka atd.Já to taky nevím, ale někde to mají napsaný. Mají ale možnost si některý testy opravit,jen si to musí hlídat.
|
Pole levandulové |
|
(4.1.2023 8:55:31) Fed, je to patová situace v tom, že i když přístup zůstane, tak kritéria hodnocení se mění, a protože doteď nebyla potřeba uplatňovat nic papírově, protože se do kritérií vešla, než stihnu cokoli změnit, aby měli oporu pro úpravy napsané v PPV konkrétně, bude minimálně čtvrtletí. Proto zjišťuji, jestli je tento postup na škole běžný, abych věděla, co s tím můžu udělat. Taky jsem doteď nějaká procenta neřešila, protože nebylo proč, ale ta výrazná změna mi zaskočila.
|
Federika |
|
(4.1.2023 9:15:18) Ale jak došli k tomu, že to chtějí změnit? Bylo to hodnocení nějak diametrálně jiný než mají ostatní školy? Na to se zeptej. Nakonec i to bodový hodnocení se často liší, nejde jen o procenta.
|
|
|
|
|
|
LadyP |
|
(4.1.2023 9:29:06) Chápu, že zjišťuješ informace, ale počkala bych, jestli v reálu to bude citelná změna. Pokud jsou tam ve většině stejní vyučující, tak neočekávám, že budou hodnotit hodně jinak (beru to podle sebe, udělala bych to tak, abych já známky považovala za relativně spravedlivé a mohla z toho mít dobrý pocit). Nové ambiciózní vedení chce zřejmě "zvýšit úroveň školy"😁
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.1.2023 9:36:09) naše škola ani školy kluků nikdy žádný způsob oficiálně nezveřejňovaly, u nás jsme o to, uvažovali, ale každý z nás má jiný předmět, jinak se hodnotí dějepis, jinak matika a jinak hudebka, jinak hodnotím děcko z příšerných podmínek a jinak děcko s SPU, takže jsme se shodli, že jednotný hodnocení jde proti individuálnímu přístupu a nechceme to, a zatím teda žádný stížnosti nebyly, asi o to rodiče taky nestojí
u vás bych taky počkala, jak se situace vyvine, teď už to asi na pololetí nic neovlivní a pak je dost času třeba do března, třeba to nebude tak horký
|
Pole levandulové |
|
(4.1.2023 10:18:08) Yuki, taky jsem doteď nevěděla, jaká máme hodnotící procenta, nebyl důvod to zjišťovat, dítě prospívalo, ve škole bylo rádo a fungovalo to všechno hezky. Proto mi to momentálně zaskočilo a tak zjišťuji. Už jsem si sjednala schůzku s třídní, abychom si popovídaly o tom, co konkrétně to znamená pro nás, protože teď procenta v hodnocení nevidím, jen výsledné známky a jejich váhu, takže nevím, za jaké části spektra naše jedničky jsou. Nebýt dítě v osmičce, kdy pro jeho výběr školy je vysvědčení z konce osmičky určující, tak jsem v klidu a vyčkávám.
|
|
|
Rozina |
|
(4.1.2023 19:38:54) Pokud jde o tak výrazný zásah, tak bych se zeptala, zda nové opatření projednala školská rada a zda můžu vidět zápis. V ní jsou i rodiče a o změně by se měla vést diskuze. Pokud si to odmávli jen učitelé, tak bych chtěla vysvětlení školské rady, proč změna proběhla tak narychlo a rodiče jako vy neměli šanci se na změnu připravit.
|
|
Delete |
|
(4.1.2023 19:48:40) Tak jde o změnu klasifikačního řádu, který je součástí školního řádu a školní řád včetně všech změn schvaluje školská rada. Ve školské radě jsou i zástupci zákonných zástupců, obracela bych se tedy s dotazy i na ně.
Zpřísnění pravidel pro hodnocení má asi vést ke zlepšení výsledků, i když já si myslím, že to tento efekt mít nebude, spíše naopak. Ale kdybych byla součástí takového systému a nesouhlasila s ním, tak jako vyučující udělám změnu ve svých testech tak, aby výsledky ve třídě vycházely podobně jako doteď. Stačí nastavit větší váhu snazším úlohám (dávat za ně více bodů).
Chápu obavy ohledně stresu, ale i to doporučení lze zajistit rychleji. Do PPP stačí zavolat, vysvětlit situaci. Dítě nemusí být znovu vyšetřeno, ale na základě změny podmínek ve škole by se měla přepsat doporučení. Takže celý proces může být otázkou cca měsíce.
|
|
Delete |
|
(4.1.2023 19:57:35) My máme v klasifikačním řádu uvedená procenta úspěšnosti v souvislosti s převáděním slovního hodnocení na známky, není to úplně správně, protože tam vlastně chybí popis způsobu hodnocení obecně, ale zdá se, že to všichni, i učitelé, akceptovali jako obecně platné hranice, a celkem se dodržují napříč předměty. Před pár lety byly snahy některé hranice posunout a zavést speciální pravidla např. pro ČJ, ale pak se to nechalo jen na domluvu v rámci předmětových komisí a je klid na všech stranách.
Hranice máme 90 % pro 1, 70 % pro 2, 45 % pro 3 a 20 % pro 4 a ještě se s tím dá hnout, pokud je test učitelem zhodnocený jako náročnější apod. Takže i já jsem schopná se s tím známkováním nějak porovnat, i když obecně mi nedělá dobře.
|
Pole levandulové |
|
(4.1.2023 22:10:12) Delete, díky, tady to nastavili podobně, 90% jednička, 75% dvojka atd. Mám sjednanou schůzku s třídní učitelkou, zatím jsme vždy všechno domluvily ke spokojenosti obou stran, tak doufám, že tomu bude i nadále. Přinejhorším dítě stáhnu na ten půlrok na domškolu, beztak se s ním připravuju na specifické přijímačky a jde nám to spolu, tak bychom to holt rozšířily, ale mám to připravené až jako krajní možnost.
|
Federika |
|
(4.1.2023 23:04:51) Pole, koukla jsem k dceři, má tam 100-90 jednička, do 82 dvojka, do 70 trojka...Pětka je od 46... Ale stejně pak záleží na tom bodování ... Podle mě se to nijak zásadně u vás nezmění, jen čísla.
|
|
|
|
|