wexi |
|
(21.1.2023 10:56:45) Obcházíme různé školy v rámci Dnů otevřených dveří a jsem docela překvapená, kolik škol už nabízí výuku cca od 3. ročníku mnoha předmětů v AJ. Kupodivu školy typu obchodní akademie, gymnázia ani ne. Jakou máte zkušenost - s úrovní výuky, jak se dětem daří, jestli je to neodrazuje, nebo naopak baví... cokoliv vás napadne
|
77kraska |
|
(21.1.2023 11:42:50) trochu mimo téma: - dcera měla na jazykové ZŠ myslim v 5. třídě výuku pracovního vyučování v AJ....pořád něco šili a lepili a museli se o tom bavit jen v AJ...myslím, že si odnesla slovní zásobu v takových těch praktických oblastech...některá slovíčka jsem já ani neznala...byla to legrace...učitelka jim zakazovala mluvit česky, takže někdo neco rozlil a řešili to anglicky
ted na SS maji nejakou vyuku v AJ, ale moc o tom nevím, na její skole je spousta hodin jazyku a ztratila jsem prehled
|
|
L+3 |
|
(21.1.2023 13:07:01) Syn má na gymplu metodou CLIL ( tj. ne pouze v AJ, ale kombinace AJ a CJ) zeměpis a chemii. Chemické názvosloví se učí oběma jazyky. Známky z chemie má jejich půlka výrazně lepší, než ta druhá, co ji ma v CJ. Syn je spokojený. Občas koukají (v obou předmětech) na nějaká videa nebo tutorialy nebo pracují s články v AJ, takže názvosloví jim do hlavy naleze.
Dcera měla na ZŠ v 1. třídě hodinu týdne (asi VV), kde kromě třídní byla i rodila mluvčí. Aktivně si z toho žádná slovíčka nepamatuje, pasivně nevím. Určitě je dobře děti jazyku vystavovat, ale přínos bych neprecenovala.
|
|
Monika |
|
(21.1.2023 22:17:43) Syn na gymplu má reálie anglicky mluvících zemí v Aj od kvinty, tj. od 1. ročníku SŠ, v dalších letech pak i jiné předměty. Ale i na ZŠ u nás mají konverzace, kde se mluví jen anglicky (a nebo i druhým jazykem), dcera má teď v 7. třídě částečně v Aj "občanku". Dětem se to líbí, ovšem v případě dcery je asi největší paradox v tom, že nejvíc anglicky mluví při konverzaci ve španělštině (děti umí španělsky ještě málo a se španělským rodilým mluvčím to snad víc proberou v Aj)
|
|
|