23.9.2004 14:13:54 Jana (2kluci 13+14)
Víceletá gymnázia
Nezlob se Jano, ale Tvůj pohled na víceletá gymnázia je jednostraný a účelově zkreslený, jakoby jen z doslechu. Jistěže jsou děti, které na gymnázium poslali rodiče, oni teď nestíhají a mají zkažené dětství, ale to je spíš chyba těch rodičů než víceletých gymnázií. Gymnázia totiž opravdu nejsou pro každého, je to vlastně další ALTERNATIVA.
Můj starší syn začal chodit před rokem na šestileté španělské G. Dostal se tam bez problémů, přestože neměl samé jedničky (ale to je odraz jeho priorit - momentálně má v hlavě už několik let jen baseball). Teď se učí druhým rokem intenzivně španělsky, od příštího roku mají pět předmětů ve španělštině. Nijak zvlášť se škole nevěnuje, přesto měl jen tři dvojky. Stíhá 4x týdně trénovat, o víkendech zápasy a jestě mu zbude čas na kamarády (podotýkám že ty ze ZŠ, kteří bydlí blízko nás). Pokud by se na G nedostal, musela bych "zapřáhnout" do nějakých jiných aktivit (cizí jazyk v jazykovce..), protože už v té 6.třídě měl školu na háku a nebezpečně mnoho nevyužitého času.
Mladší syn je typické dítě pro alternativní školy, kdyby už tehdy u nás waldofská, asi by šel tam. Chytrý, zvídavý, rád se učí, ale absolutně nezvládá příliš organizované činnosti, všechno mu trvá, je nešikovný a hlavně hrozně paličatý. Na ZŠ jsme měli spoustu problémů, dokud nezačal chodit do matematické třídy, kde je takových exemplářů víc, a paní učitelky(skvělé) se jim přizpůsobují.
Naopak pro staršího by každá alternativní škola byla hotové neštěstí. Od malička potřebuje přesný řád. Navíc dokáže zvládat všechny požadavky s minimální námahou a vyhýbat se všemu, do čeho se mu nechce. Asi by byl ještě dnes napůl analfabet ;-)
Odpovědět