27.8.2002 9:33:01 Martina, dcera 2/95, syn 10/95
Re: moje dcera
I moje dcerka je nadprůměrně nadaná, ale ne zas tak moc - prostě jen rok před školou četla, psala a počty tak cca konec první třídy + něco zlomků (má od pěti let cukrovku a na schopnosti sčítat třetiny, poloviny a čtvrtiny závisí její možnosti kombinace jídla - např. kolik si může dát k sváče chleba, aby mohla přidat ještě bonbon). Větší problém měla spíš s důvěrou v absolutní platnost daných či domluvených pravidel, ačkoli jsme rodiče spíše liberální, což lze snadno dokumentovat na chování synka.
Ve školce byly potíže minimální, měli jsme štěstí na MŠ dánského typu, která se nám náhodně nabídla přímo na sídlišti. Po přestěhování jsme ovšem nelitovali námahy a času s dojížděním, a děti jsme nadále nechali v této MŠ, zohledňující individualitu dětí včetně potřeby (nepotřeby) odpoledního spánku.
Školu už jsem vybírala cíleně tak, aby si s dcerou "sedly", a můžu říci, že se to se ZŠ Londýnská v Praze 2 podařilo. Dcera postupuje v již nabytých znalostech dále (nikdo jí nebránil, aby si během výuky písmen prostě stranou četla - nebyla ostatně sama) a nenásilně je rozvíjena i v těch oblastech, kde je slabší - spolupráce ve skupině, úprava prací... Navíc se denně přesvědčuje, že pravidla mohou být dosti variabilní a že je většina dětí často porušuje, aniž by se stalo něco "hrozného".
Synek nastoupí za týden do stejné školy a všichni se celkem na začátek nového školního roku těšíme.
Držím vám palce na dobrou učitelku, případně výběr vhodné školy, je-li to v místě Vašeho bydliště alespoň trochu možné.
Odpovědět