|
(30.11.2009 18:25:40) Zaujalo mě: zda děti registrují to, co zažily a co prožívají a jak to vyjádří.
Píšete, že mnohdy děti nevyjádří to, co cítí a zažily. Nepíšete ale v jakém věku toto nevyjadřují.-KDYŽ NEMAJÍ VYVINUTÉ ABSTRAKTNÍ MYŠLENí.Toto vyjádřit- by-li by" Einsteiny" -těžké. Tedy slovně. Ale víte, že mnohdy jsou schopny to vyjádřit kresbou, hrou,projektivním testem. Docela dobře se to dá zjistit.Neexistuje kuchařka ani na internetu, aby nás poučila více, než individuální vyšetření dotyčného dítěte. Vždyť víte, že každý např. dyslektik je jiný..jedinná pravda, která existuje je, že VŠE JE INDIVIDUÁLNÍ a tutíž, bez rutiny denní práce s klientem - individuem- nelze dojít k úsudku a nápravě.Zjistit intelektové a mimointelektové vybavení klienta, jeho rodinné a školní, mimoškolní podmínky..jeho kompenzační možnosti, systém práce,zaměření. Zdravím Vás srdečně.
|