| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Hlavní předpoklad úspěchu ve škole? Dítě se musí umět narodit!

 Celkem 111 názorů.
 Petra 
  • 

Peněženka 

(31.10.2014 8:41:14)
podle mně tak nerozhoduje, jako přístup rodičů ke vzdělávání. Je pak otázkou nakolik tento přístup záleží na jejich dosaženém vzdělání.
 komba 


Re: Peněženka 

(31.10.2014 9:05:05)
Přesně tak! Máme známé na venkově, většinou základní a střední vzdělání a ti nemohou pochopit, proč by děti měly studovat, když přeci práci si udělám a pak mám volno a čas na zábavu, TV, DVD, hospodu a tak. Přece se nebudeme ještě učit, co z toho mám? A děti? Škola je hnusná, angličtina na nic, na práci v lese nebo na traktoru to nepotřebuju a ještě se tím trápit další roky? A všeobecný přehled se zúžil na to že v Praze se více vydělává(takže tam všichni chtějí jít pracovat) a sledování TV Nova. Divadlo, Čapek, Havel(no fuj), životní názor... co to je?
Myslím, že se české škole křivdí: Ještě jsem neslyšela, že by se někdo nedostal na střední či vysokou školu proto, že je chudý, z venkova nebo potomkem lidí se základním vzděláním. Ale vždycky proto, že se dosttatečně nepřipravil na přijímačky a že to prostě neumí, víte?
 Ajnod 
  • 

Re: Peněženka 

(31.10.2014 9:40:22)
Sem se ozývají samé dobře zabezpečené maminky, já to znám bohužel z té druhé strany, takže s článkem 100% souhlasím.
Ono už stačí jen ty zmiňované jazykové zájezdy, kterých se mé dítě účastnit nemůže. Těch věcí jsou desítky, ale bohužel ti dobře zabezpečení si to ani neuvědomí.
(Tohle není stížnost, máme se dobře a jsem ráda, že dcera vyrůstá ve skromnosti, neměnila bych, jen s tím článkem se můžu plně ztotožnit, protože vím, o čem skutečně je).
 kreditka 


Re: Peněženka 

(31.10.2014 10:46:30)
I bez jazykových zájezdů se dá studovat. Znám x VŠ vzdělaných, kteří jako děti byly nejdáve v Kudowe Zdroj na tržnici a přesto dnes mají slušně rozjetou kariéru
 Ajnod 
  • 

Re: Peněženka 

(31.10.2014 11:03:23)
Já vím. Sama mluvím dobře anglicky, dcera je na tom díky tomu dobře, ale prostě ty podmínky jsou pro děti z dobře situovaných rodin někde úplně jinde - a o tom i celý ten článek je, proto na to reaguju, jinak mě ty jazykové zájezdy opravdu netrápí :-)
 kreditka 


Re: Peněženka 

(31.10.2014 13:09:43)
Tak jasně že děti bohatých si klidně vzdělání "koupí" a podmínky budou mít někde jinde když třeba podědí fabriku, ale život nikdy nebude úplně spravedlivej. Dítě teď můžeš vést alespoň k tomu že se musí snažit aby se měla líp než třeba ty (neber to nijak zle) a pak může procestovat celý svět když bude chtít
 Ajnod 
  • 

Re: Peněženka 

(31.10.2014 13:29:21)
Já to zle rozhodně neberu, já se nacestovala a pravděpodobně ještě nacestuju až až :-) Právě nechci, abych zněla zapškle, protože tak to vůbec není. A svět spravedlivej není, to je jasné. Ale ten článek je o něčem jiném a s tím, co se v něm píše, souhlasím, toť vše :-)
 Analfabeta 
  • 

Re: Peněženka 

(1.11.2014 12:36:25)
Děti bohatých si vzdělání nekupují. To máš jako v té reklamě: co si dá v letadle milionář? Sumivé víno. A co miliardář? Čistou vodu. Protože on to letadlo pilotuje. Stejně tak děti bohatých si vzdělání nekupují, ale chodí na zcela jiné školy, kam zas nechopdí plebs.
 kreditka 


Re: Peněženka 

(1.11.2014 13:09:10)
Netvrdím že všichni,a le jsou dnes soukromé školy, kde prostě to dítě vystuduje ať chce nebo ne... tam už totiž skutečně rozhoduje peněženka
 Kristýna 
  • 

Re: Peněženka 

(3.11.2014 19:44:09)
Kolik soukromých škol jsi vystudovala že to tak přesně víš? Já vystudovala státní i soukromou; soukromá byla podstatně tvrdší. Mimochodem, Plzeňská práva jsou státní....
 kreditka 


Re: Peněženka 

(3.11.2014 20:30:53)
Vidíš státní a jaký tam byl bordel, o soukromých nemám iluze... jo třeba PORG blbce studovat nenechá, ale nedělám si iluze že jiné školy ano. Třeba kámoška chodila na církevní střední školu - odmaturovala bez znalostí jak sama přiznala všechni se tam dojímaly nad jejími těhotenskými potížemi...
 nordica 


Re: Peněženka 

(31.10.2014 17:07:43)
Ajnod, to je prostě opět otázka priorit. Vychovávala jsem syna od jeho 3 let sama, jako OSVČ jsem nikdy nevěděla dopředu, kolik si vydělám. Ale pro mne byl právě ten jazykový pobyt mého syna důležitější než nějaké hadříky nebo dovolená. Prostě jsem se na jedné straně uskromnila a nainvestovala to do něj na druhé straně. A nikdy jsem nelitovala.Takže bych rozhodně nedělala čáru mezi úplnými rodinami, které mohou dítěti "dopřát" a samoživitelkami, u kterých se jaksi předem podsouvá, že ony nemohou a tím pádem jsou děti předem odsouzené bůhví k čemu.
 cyann 


Re: Peněženka 

(31.10.2014 18:34:27)
Jde ale o to, že ne všechny matky / rodiče jsou tak uvědomělé a zdatné jako ty, a prostě se neuskromní nebo na to kašlou. A když je škola nastavená tak jako u nás, tedy že se ve dvanáct končí a procvičování (a u pomalejších dští i výklad látky) závisí na rodičích, tak tyhle děti mají o hodně menší šanci uspět. A trestány jsou tak ty děti, za nedostatky rodičů. Škola je šance, jak tohle reprodukování chudoby, nevzdělanosti činedostatku zájmu z generace na generaci alespoň zmírnit, když už ne zastavit. Náš systém se o to ani nesnaží.
 Bernardetta 


Re: Peněženka 

(3.11.2014 17:16:17)
To bych podepsala
 Roya 
  • 

Re: Peněženka 

(4.11.2014 13:20:05)
Takže ty bys raději uvrtala své dítě do školních lavic na celý den, aby to s ním ve škole procvičovali, ať už to potřebuje nebo ne (protože rozdíly se dělat nebudou, rozvrh bude platit pro všechny)? Obávám se, že současný ministr s tebou souhlasí a jde směrem k prodlužování povinné docházky, délka vyučování možná bude následovat, hlavně aby už rodiče neměli na své děti už vůbec žádný vliv, a děti se pěkně sestádily do požadovaného poslušnostního a pracovního tvaru.
Já si nemyslím, že vzdělání je nutné pro šťastný život. Určitě bude nějaké procento dětí, které by se chtěly vzdělávat a z nějakého důvodu jim to není dopřáno, ale nebude jich tolik. To jen společnost má názor, že kdo nemá "vzdělání", je něco méně než ten, kdo "vzdělání" nemá. Proto se tolik rodičů snaží svému dítěti "vzdělání" poskytnout, přestože by dítě třeba bylo šťastnější u nějaké manuální práce.
/Jinak já VŠ vzdělání mám, protože ho potřebuji k tomu, co mě naplňuje; moji rodiče byli chudí (4 děti, jeden plat pro celou rodinu) a VŠ má jen jeden z nich, a dodělával si ji teprve při zaměstnání - i tak to totiž jde./

 pavla 
  • 

Re: Peněženka 

(1.11.2014 7:40:52)
Jen k těm jazykovým pobytům. Dcera je na jazykovém gymnáziu, hlavní jazyk má němčinu a každé prázdniny tráví z části v Německu. Během školního roku pak absolvuje kratší pobyty a to v Německu nebo Anglii.Neplatí nic nebo pouze cestu,takže asi tak.
 Jana 
  • 

Re: Peněženka 

(1.11.2014 20:13:35)
Hm, potíž je, že i ta pouze cesta je pro někoho moc, když do výplaty pokaždé zbývá jen pár drobných.
 Líza 


Re: Peněženka 

(2.11.2014 14:27:10)
... a to nemluvím o tom, o jaké škole je zde řeč, protože ze škol svých dětí (jedna základka, dva různé víceleté gymply) žádné zájezdy do zahraničí, kde by rodiče platili jen cestu a žádné další náklady, neznám. A to je jeden z těch gymplů jazykovej a do zahraničí se jezdí furt ;)
 jentak 
  • 

Re: Peněženka 

(3.11.2014 9:40:40)
Mé děti na běžné základce měly pobyt v cizí zemi, kde se platilo jen kapesné, vše ostatní bylo zdarma. Ale podmínkou bylo skvělá komunikace v AJ, samostatnost a navíc to byl jakýsi program a obrovské nároky na učitele - děti sice taktéž pracovaly, ale bez mimořádného nasazení učitelů by to nevyšlo. Třeba Italové nesplnili podmínky, z Kypru jeli jen učitelé, děti ne - nevím proč. Apod. A ten projekt je poměrně dlouhodobý.
 pavla 
  • 

Re: Peněženka 

(4.11.2014 5:14:35)
Ano,je to hodně o nasazení a organizačních schopností učitelů.Dcera má skvělou nemcinarku,která to dělá ráda. Je to i o tom,že Německo nabízí poměrně dost pobytů a programů se stipendiem pro sociálně slabé žáky.Tedy sociálně slabé podle jejich měřítek, takže u dcery ve škole ho dostali všichni,kdo žádali. Konkrétní částku měsíčních příjmů znám u jedné její kamarádky, posílali potvrzení o příjmů rodičů a to každý 30 000,stipendium holka bez problémů dostala.
 pavla 
  • 

Re: Peněženka 

(4.11.2014 5:19:44)
Ale,aby nedošlo k omylu.Já si nemyslím, že studium není o penězích, je.Reagovala jsem jen na ty zahraniční pobyty,protože tam si myslím dneska ty možnosti jsou.
 Analfabeta 
  • 

Re: Peněženka 

(4.11.2014 10:36:38)
Já jsem se zajímala o zahraniční studium v době, kdy děti studovaly (tedy opřed nějakými 12 roky). Našla jsem si dotaci přes Česko-neměcký fond přátelství, syn vyjel do Německa a celý školní rok nás vyšel na 50.000,- Kč. Brala jsem si na to tehdy půjčku a myslím, že to synovi dalo moc, minimálně velmi dobrou znalost jazyka. Další rok v pohodě odmaturoval, ale bylo to taky o tom, aby mu studium povolila škola. kamarádky dcera chtěla jet taky, ale tenkrát ji nepustila škola, řekli, že po návratu si musí hledat jinou školu, aby ji pustila k maturitě, tak ta to tehdy vzdala. Suma 50.000 na celý školní rok se vším všudy, tedy s ubytováním, stravováním apod. mi teda závratná nepřišla ani tehdy. Bylo to studium na střední škole.
Ale myslím, že kdo hledá, najde.
 nordica 


Re: Peněženka 

(4.11.2014 16:48:08)
Analfabeto, ve většině případů to opravdu jde, když je zájem a snaha. Na synův první jazykový pobyt v Anglii jsem se složla spolu s jeho babičkou. Druhý byl financovaný z alimentů, které jsem pro něj po několika let bojů vymohla a nesáhla jsem na ně. Další, už velmi nadstandardní pobyt měl financovaný americkou ambasádou a na dokončení velmni speciálního studia si půjčil od mé kamárdky velkou sumu s tím, že se dohodly beze mne a on jí to tedˇsplácí. Takže nějaké cestičky se vždy najdou.
 jentak 
  • 

Re: Peněženka 

(31.10.2014 13:06:50)
Kombo - na VŠ se děti z chudých rodin ani nehlásí, hlavně proto, že rodiče jim nemohou pomoci a neuplatí ji - ač je škola jako taková bezplatná. Ale studovat tam není zdarma.
 Analfabeta 
  • 

Re: Peněženka 

(31.10.2014 13:31:58)
Studovat na VŠ bylo pro rodinu finančním záhulem vždycky. Můj táta studoval v 50.letech. Rodina na to neměla, vydělával si na studia doučováním a hraním po hospodách (hrál na housle a trubku). Byl rád, že ho k hraní rodiče od dětství vedli. Teta nestudovala, rodina na to neměla a ona si na studium neměla jak vydělat. Moje matka studovala dálkově při práci, táta jí pomáhal s péčí o malé děti. Když jsem pak studovala já, měla jsem na střední škole dost spolužaček i spolužáků, kteří nešli studovat, protože rodiče by to prostě neutáhli. Řada z nich pak vystudovala dálkově. Já je obdivovala, protože studovat s rodinou za zády je velmi těžké. Jak se říká, jde to, ale dře to. Je to hlavně o nastavení rodiny, ne o tom, jestli na to dítě má schopnosti nebo rodina peníze.
 jentak 
  • 

Re: Peněženka 

(31.10.2014 13:59:40)
Myslela jsem, že dnes je docela trend studovat VŠ a dost mě překvapilo, když mi dceři říkala, proč ta či ten který studovat VŠ nešel - tedy z těch, kteří by mohli. Prostě rodina jim řekla ne, starej se sám.
 Irena 
  • 

Re: Peněženka 

(3.11.2014 19:46:54)
Moje sestra studovala za slavných komunistů a pro rodiče to byl sakramentský finanční záhul. A to byla máma učitelka a táta právník.
 Analfabeta 
  • 

Re: Peněženka 

(3.11.2014 19:18:05)
Nikdo z těch, co na vzdělání dětí nemají peníze, nebo i ty děti samy, se ti s tím chlubit nebudou. Já jsem studovala VŠ v 70.letech minulého století ještě za předchozího režimu a měla jsem spolužačky na střední škole, které na VŠ nešly proto, že rodiče na to neměli. VŠ dostal brácha a moje spolužačka to brala jako ústrk, že brácha jo a ona ne. Ještě na setkání po 20 letech to nemohla překousnout. Dálkově si netroufla. Takže zakoví lidé existují a možná je jich dost.
 Klauri 


Re: Peněženka 

(31.10.2014 9:26:52)
S peněženkou by to mohlo mít jen společné, že některé rodiny si nemohou držet dítě na univerzitě na druhém konci republiky. Třeba u studia medicíny je velmi málo času na brigády...
Ale spíše záleží na tom, že u lidí s průměrnou inteligencí jsou i děti většinou jen průměrně inteligentní a třeba nemají potenciál na vysokoškolské studium.
 jentak 
  • 

Re: Peněženka 

(31.10.2014 13:08:48)
Aha - takže ty máš pocit, že lidé, kteří nemají VŠ, mají jen průměrnou inteligenci? A tudíž jejich děti taktéž, tudíž nestudují na VŠ. Promiň, ale jestli zastáváš tuto teorii, tak asi máš za sebou jen 5 tříd, protože takový blábol jsem dlouho neslyšela.
 Analfabeta 
  • 

Re: Peněženka 

(31.10.2014 14:13:07)
Nesmysl. Znám hodně lidí, co by studovat mohli a měli by na to schopnosti. Jenže nešli, protože je to prostě nebavilo. A není to ani o rodině. Můj kamarád je Ing., jeho žena taky, a dcera odmítla jít na VŠ s tím, že bude dělat to, co ji baví. Hotovo, dvacet, a nikdo jí v tom nezabrání. Studuje v zahraničí fyzioterapii a je naprosto spokojená.
Další známý odmít dál studovat a jezdí s kamiónem. Je naprosto spokojený, vždycky si přál hodně cestovat. A to už jezdil s kamionem v Rusku, v Americe, Kanadě, Evropu má procestovanou tak, že touží po jiných kontinentech.
Studium ti nezaručí ani dobrou práci, spokojenost a už vůbec ne peníze.
 jentak 
  • 

Re: Peněženka 

(31.10.2014 14:24:36)
To slyším spíš v poslední době - na VŠ nejdu, protože se SŠ na tom budu stejně, spíš líp.
Ale když dcera končila, tak jediný bylo - nemám na to peníze.
I když - těžko říct - spolužačky dcery jsou na tom oproti ní se střední školou lépe - mají už prostě praxi 5 let - ona nic, tedy praxi má, ale z hlediska zaměstnavatele malou, je pro ně riziková díky věku a je drahá díky vzdělání.
 Klauri 


Re: Peněženka 

(31.10.2014 17:35:55)
T o si nemyslim. Blbe jsem se vyjadrila. Melo to byt, ze nekdy neni rodicum ani detem nadeleno. Mam par spoluzaku ze zakladky,kdy kopiruji svym zivotem rodice... Kdy jim skutecne nebylo nadeleno,ale taky spoluzaky,kteri ac nremeli takove studijni zazemi a maji Ss am nebo Vs. Alr tam ten potencial byl.
 Irena 
  • 

Re: Peněženka 

(3.11.2014 19:50:59)
Nepíše se tam nic o tom, že kdo nemá VŠ má průměrnou inteligenci. Já to pochopila tak, že inteligence souvisí s tím, jak je rodina finančně zabezpečená - a tím pádem z finančně zajištěných rodin více děti studují, protože na to mají hlavu. Něco na tom je.
 Yuki 00,03,07 


Re: Peněženka 

(31.10.2014 17:24:46)
peněženka rozhoduje hodně, máme tři děti a jeden plat, co je pak platný, že sjou děti chytrý? kdyby teĎ měli jít na vš, tak bohužel, není za co, přestože hlavu na to mají. Jen doufám, že se to srovná a za těch dalších 5 let, než do vš věku dojdou, to zvládneme

tento problém nemusí řeěit ten, kdo má vš v místě bydliště, ale my musíme buď dojíždět nebo radši bydlet ve větším vzdálenějším městě, a to už jsou peníze, který musí být, jídlo doma je levnější než jídlo jinde, v 19 si člověk ani nevydělá, po gymplu nic není a sehnat v dnešní době brigádu? a jeěště k tomu ve městě, kde nebydlíme a kde je sposuta vysokoškoláků?, kteří už jsou tam dýl? takže rozhodně nemůžme počítat že se od začátku bude snažit přivydělat, nemá jak

takže ta peněženka rozhoduje víc než se na první pohled zdá, řekla bch, že je to napů, někdo nemá za co a někdo nemá podporu rodiny, ale z obou skupin bys našlo dost těch, kdo mají v hlavě a zůstane to bez využití
 nordica 


Re: Peněženka 

(31.10.2014 23:09:57)
Yuki, je pravda, že syn pracoval při studiu hruba v období 2005 a dále, takže můžeš sice argumentovat, že ted´je situace horší - ale doma nebydlel a práci si našel v Praze, takže vlastně v místě, kde je vysokoškoláků nejvíc a šance by měla být nejnižší. Když vezmu jen brigády od předmaturtiního ročníku a dále, tak začínal jako nosič kufrů ! v jednom pražském hotelu ( to ještě dojížděl) a když promoval, pracoval v těch nejvyšších státních institucích - už jako OSVČ. Tak mi netvrdˇ, že se v velkých městech nedá najít vůbec ! žádná brigáda - byt´se začíná někde od píky. Tenhle defétismus - moje děti nebudou moci studovat, protože na to není - je zbytečný. Za pár let může být situace zase jiná a třeba Tě vlastní děti překvapí.
 Irena 
  • 

Re: Peněženka 

(3.11.2014 19:54:06)
No jestli jsou vaše děti po Vás Yuki, tak pochybuji, že by na studium VŠ měly (váš pravopis). Jenže ono svést všechno na peníze a těžkost dnešní doby je tak snadné, že.... Btw, pokud by studovaly např. v Praze, jsem si jistá že minimálně v Mc Donaldu nebo podobné srandě by si práci našli určitě.
 Analfabeta 
  • 

Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 8:58:54)
Autor hází všechno na vzdělávací soustavu, ale zapomíná, že rodina má velký vliv v tom, co dítě pozná jako mimoškolní aktivitu. Nemyslím tím, do jakých kroužků může dítě chodit, ale o tom, na jakou dovolenou dítě s rodiči pojede, jestli na válecí v hotelu u moře, nebo na poznávací, kdy dítě řadu poznatků využije právě ve škole (uvedu třeba namátkou návštěvu Techmanie nebo IQ parku. Jaké rodiče tam uvidíte častěji, vzdělané nebo dělníky z fabriky, jejichž nejvyšším vzděláním je základní škola?). Právě rodinné aktivity hrají daleko větší roli, než jim autor přikládá. Toto ale škola zvládnout nemůže a ani to není jejím úkolem, to je právě úkol rodiny. (a mimo jiné je to také příčinou školního neúspěchu např. u romských žáků, protože zájmy rodičů jsou zhusta alkohol, cigarety, hospodské kecy a sex).

Na rozdíl od autora jsem v předchozím režimu zažila na vysoké škole tzv. dělnické kádry, kterým bylo třeba v rámci vzdělávacích programů dát šanci. Tam, kde my jsme se na maturitu učili 4 roky, profesoři nás dost dusili a nikdo nám nic neodpustil ani nedal zadarmo, tito absolventi učebních oborů složili maturitu za rok a byli bez příjmaček přijati na vysokou školu. Rozdíly v jejich a našich znalostech byly propastné. Oni se neuměli učit a neměli právě ty základy a znalosti, které nám dala nikoli škola, ale právě rodina. Pokud tedy chceme potlačit vliv rodiny, museli bychom všechny děti od malička umístit do dětských domovů, aby měly skutečně rovnou šanci. Musím ale autora ubezpečit, že i tyto pokusy se v historii lidstva vyskytly, ale přišlo se na to, že rodina je skutečně nezastupitelná. A aby nemusel pátrat, kdy byly takové pokusy provedeny, prozradím mu, že je provádělo nejen nacistické Německo v rámci "udržení čisté rasy", tak také Sovětský Svaz v rámci "výchovy nového socialistického člověka". To jsou pokusy jen z nejnovější doby, nejstarší byly prováděny už ve starověké Spartě.
 Ajnod 
  • 

Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 9:43:41)
Analfabeto, ono jsou také rodiny, které vybírat dovolenou nemůžou vůbec a nemají ani vstupné na IQ parky, atd. A nejsou to hospodští povaleči, co tu výplatu prokouří a propijou :-)
 Ajnod 
  • 

Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 9:45:36)
A to mi připomíná, že máme v rodině kluka, který (kulantně řečeno) není studijní typ, ale rodina je dobře situovaná a bude chodit na soukromou střední školu :-)
 komba 


Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 10:37:20)
Ale o tom to není. I rodina, která nemůže na dovolenou má možnosti, jak dětem připravit studijní prostředí. Máme knihovny, přednášky a pokud na to lidi nemají, co jim brání chodit na procházky, pozorovat přírodu, číst nápisy na budovách? Možná je to směšné, ale právě tohle je to zázemí, které dětem "chudých" ev. nevzdělaných rodičů chybí. Nemůžu vybírat dovolenou, tak se nemám snažit se duchovně pozvednout vlastním úsilím?
 Ajnod 
  • 

Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 10:55:26)
Žijeme v Praze, studijní prostředí dceři vytvářím odmalička, samozřejmě je to i tím, že sama mám o vzdělání zájem. Chodíme do knihovny, dcera odmalička hodně čte (já taky). Ale pokud bude chtít jít jednou na vysokou, pokud se něco nezmění, tak vím, že to už finančně nedám. Opět chci napsat, že si nestěžuju, máme se dobře a jsme spokojené, jen nabízím pohled z jiné strany.
 kreditka 


Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 10:59:01)
Třeba dáš, dcera si bude moc vydělat na brigádě a pokud bydlíte v praze nemusíš řešit kolej apod...
 Ajnod 
  • 

Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 11:00:24)
Kreditko, díky!
 nordica 


Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 17:12:52)
Ajnod, já bych to tak černě neviděla, syn měl brigády od 17 let a celou VŠ vždy práci bokem - uživil se bez jediné koruny mého příspěvku a to ani nebydlel doma. Samozřejmě, záleží na tom, co by šla dcera studovat, při medicíně by asi intenzivněji brigádničit nemohla.
 Irena 
  • 

Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(3.11.2014 19:58:18)
V Praze? Kde jsou možnosti brigád a dítě nemusí dojíždět ani platit kolej? Za co jako budeš platit? Tohle bych se styděla vyslovit. Co by měli říkat chudáci ze severu Čech nebo Ostravy? (jsem sama z Prahy)
 Irena 
  • 

Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(3.11.2014 19:56:40)
No tak vystuduje střední školu a co? V životě se stejně neuplatní, pokud je fakt blbej.
 Dobra1 


Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 10:07:37)
Ono hodně záleží i na tom, kde bydlí.
Např. u nás i hodně chudé rodiny mohou najít aktivity za málo peněz, které je dobře připraví - jazykové kurzy skoro zadarmo, které vedou rodilí mluvčí (křesťanské ovšem), návštěva spousty muzeí je zdarma či za malý peníz... Znám lidi,kteří se naučili slušně jazyk sledováním filmů v původním znění nebo čtením knih s různou obtížností v daném jazyce (dostupné v knihovnách). Stejně tak net nabízí spoustu možností.

Takže je to v něčem to je o peněžence, ale v něčem i o motivech rodičů a dětí. A samozřejmě i o místě, kde žijí.
 kreditka 


Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 10:52:15)
Opět i bez návštěvu IQ parku se dá studovat a vést děti ke vzdělání, ale ono je jednoduší nemuset se starat. Mám dceru s prvky vývojové dysfázie a kdybych ji od 4 let nemučila pracovními listy, neučila ji pracovat s vědomostmi, nesnažila se kompenzovat její handikep tak dnes nechodí ani do školy ale v 7 letech trščí ve školce kde by zakrněla definitivně. na druhou stranu mám v rodině případ kdy 5 letá holka mluví naprosto šíleně, neumí snad polovinu abecedy (možná skrytý handikep nevím) ale její matka řekne učitelce v MŠ že holak má dost času dozrát, mluvit se časem naučí, přinejhorším bude mít odklad, ale že ona nevidí jediný důvot proč chodit k nějakému logopedovi když dcera přece není debil.... no debil není je moc šikovná, ale pokud na ni bude matka takto dlouhodobě kašlat tak dítě nemusí skončit zrovna dobře
 Analfabeta 


Re: Autor hází všechno na vzdělávací soustavu 

(31.10.2014 11:09:23)
Kreditko, přesně toto jsem měla na mysli. Když rodiče na děti kašlou a nechají je růst jako dříví v lese, tak to dítě nejenže jednou nebude studovat, ale skončí se vzděláním třeba ukončením 9.třídy základní školy. To není tím, že by dítě bylo blbé a nemělo na vzdělání buňky, je to prostě zanedbání ze strany rodiny. Když jde do 1.třídy dítě, kterému rodiče v životě nepřečetli pohádku a nenaučili ho nějaké dětské říkance, nemalovali nebo netvořili s ním, tak ten handicap bude oproti ostatním dětem těžko dohánět. A pardon: knížku si můžu půjčit v knihovně a pastelky a papír snad nestojí majlant. Základy fakt nejsou o penězích, ale o tom, jestli se rodiče dítěti věnovat chtějí nebo ne. Na tohle tu fakt není škola. Nebo mají chodit učitelky za dětmi domů a večer jim číst pohádky? (pohádky ale taky můžu vyprávět zpaměti, že?)
Mimochodem: sledujete teď reality show 8.A? Tam je to přesně o takovémto zanedbání dětí ze strany rodiny. Máslo na hlavě má taky celý náš systém. Protože pokud má rodina na dávkách vyšší příjem, než na jaký by dosáhla prací, je něco špatně a demotivuje to ty, co pracují za minimální mzdu. Podobné rozčarování jsem viděla víckrát. Třeba u holčiny, jejíž rodiče přišli z Vietnamu. Až do dospělosti ji vedli ke vzdělání, holčina vystudovala VŠE a nastoupila do zaměstnání. S úžasem zjistila, že rodiče s minimálním vzděláním mají v obchodě s podřadným textilem vyšší příjem než mnozí vysokoškoláci u nás. Co myslíte, pracuje dále v zaměstnání? Oh, nikoliv, dneska šéfuje několika krámům s textilem, ale má i obchod s kuchyňskými potřebami. A v reality 8.A to bude stejné: na co by se proboha ty děti učily nebo o něco snažily, když jako dospělé budou mít na dávkách víc? Vy byste se snažily? Proboha, proč? Kvůli nějakému diplomu, který si jednou pověsíte na zeď?
 kreditka 


Třída 8. A 

(31.10.2014 10:57:27)
Diskuse o tomto pořadu probíhá vedle v diskusi, ale tam je jasně vidět že i kdyby se učitel přerazil stejně podobná děcka nenaučí vůbec nic, protože oni nemají zájem, nejsou k tomu vedení, vzdělání není jejich prioritou. A není to o penězích vždyť ZŠ je pro chudé děti prakticky zadarmo (sociálka proplácí učební pomůcky). Je to prostě v rodině... vždy si vpomenu na tento již několik let starý článek o romských imigrantech - ačkliv tato problematika se netýká jen romů

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/185732-romske-deti-z-ceska-delaji-kanadskym-ucitelum-tezkou-hlavu.html
 eva 
  • 

rodice 

(31.10.2014 11:38:20)
ja myslim, ze jeste vic nez na penezich zalezi na rodicich, zda se o vzdelani ditka zajimaji. Bohati si sice mohou koupit drahe skoly, ale kdyz dite neni odmala vedeno k nejakym hodnotam, tak mu jsou drahe skoly houby platne, proste ho vzdelani nezajima.
Zijeme v cizine a vidim to u dcery ve tride. Nejlepsi ze tridy (13lete deti na viceletem gymnaziu) je Pakistanka, jejiz matka nepracuje, holka ma jeste 4 sestry, otec je delnik v tiskarne, bydli v malem byte, jsou opravdu chudi. Ale holka je moc sympaticka a ve skole nejlepsi. A jeji rodice ji stale omylaji, ze vzdelani je nejdulezitejsi, aby se z te bidy vyhrabala.
 Eržika. 


Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 11:46:43)
V "běžné" třídě se očekává spolupráce rodičů, a také to, že když dítě neumí, nerozumí, nemá, nepracuje, tak že s tím rodiče něco udělají. Ale proč? Vždyť proto chodí děti do školy.

To, že jsou rodiče nevzdělaní, neumí se s dítětem připravovat, neumí mu látku vysvětlit by nemělo být překážkou vzdělávání (jak nyní zhusta je).

Inkluzivní vzdělávání je cesta neprobádaná, a v našich krajích něco neznámého. Školství u nás je v dnešní době diskriminující.
 Markéta 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 11:53:20)
Naprosto souhlasím.

Zrovna teď se tím zabývám - syn je v sedmé třídě, někteří učitelé na třídních schůzkách řekli, že se v jejich třídě nedá učit. Takže buď probíhá domácí vyučování, nebo dítě předmět prostě neumí (například němčina). Vedení školy je to jedno, my tedy vyučujeme doma. Takto probíhala i celá třetí třída - a děti, kterým se rodiče nevěnovali, prostě neumějí vyjmenovaná slova, už to většinou nedohnaly.
 Winky 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 12:05:53)
Souhlasím s tím, že na školní výsledky dítěte má největší dopad přímá podpora rodiny. Tzv. "kulturní kapitál" se tomu říká. A taky nevím, jestli je to jediná cesta.

Zajímalo by mě, jestli by u nás šla "třetí cesta" - například v UK jsou tzv. internátní školy pro děti už od 8 let. Dítě jezdí domů na víkend, později jednou za dva víkendy (protože obvykle je ve škole i členem nějakého sportovního či jiného týmu, takže o víkendu má zápasy, soustředění apod). Tam se též nedá očekávát nějaké "supolování" od rodičů. Žáci musí sami požádat o doučování, pokud to potřebují, nesou sami zodpovědnost za své výsledky.

Přiznávám, že bych asi neměla "žaludek" na to, poslat moji devítiletou na "intr". Ale je tam naznačená ta cesta - za výsledky žáka nese odpovědnost sám žák (rodiče do té míry, že mu řeknou "platíme ti školu, tak funguj, nebo máš utrum"). Je to pak teda záležitost školného, takže na tyto školy chodí žáci z mírně a více vyšších příjmových skupin, ale jak už tu padlo - i v takovýchto rodinách nemusí být dítě "studijní typ".

 Analfabeta 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 12:13:14)
V "běžné třídě" se očekává, že rodiče s dětmi řadu věcí procvičí, ne že budou suplovat učitele. Proč myslíš, že třeba děti dostávaly domácí úkoly? Aby měl učitel co dělat? Ne, protože řadu věcí prostě musíme vzít drilem. Bez opakování a procvičení se děti nenaučí psát ani malou násobilku. Někomu to jde rychleji, jinému pomaleji. Ale s tm, co mu to jde pomaleji, to prostě MUSÍ rodiče procvičovat! Nebo to má dělat učitel? Co by měl proboha ještě dělat?
Vezměme už proboha na vědomí, že za školní neúspěchy spousty dětí nemůže škola, ale rodina! 25 let nás kapitalismus učí, že se o sebe máme starat sami a najednou hážeme všechno na školu? To já ne, to ta pitomá škola, ta za mě měla napsat úkoly, ta se měla postarat o doučování... Co na tom, že jsem byl ve škole v tomto týdnu jen jednou. Reality-show 8.A je v tomto hodně poučná. To my ne, to škola, to společnost. Za to, že žijeme v ghettu, přece nemůžeme my, to společnost. Takže společnosti, vyval další prachy, my se chceme integrovat!
 Lída+4 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 12:57:14)
Na druhou stranu - pokud domácí úkol slouží k procvičení, proč ho musí dělat i dítě, který danou látku má dávno zvládnutou???
 kreditka 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 13:14:57)
Lído takové dítě má úkol napsaný během přestávky, na druhou stranu tím že dcera v první třídě dostává úkoly tak vidím kde má mezery apod. a můžu včas zareagovat. Učitelka u nás mýá na starost 1. - 3. třídu celkem cca 20 dětí - to by se musela zbláznit ještě testovat a doučovat
 Lída+4 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 19:47:51)
Kreditko, ale proč se teda má takovým úkolem vůbec zabejvat??? ~o~
 Analfabeta 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 21:13:54)
Protože paní učitelka nemůže říct, že Anička a Pepíček úkol psát nemusí, protože to umí, zatímco ti ostatní ho psát budou. Aničce a Pepíčkovi to neuškodí a ostatní si to procvičí.
 Lída+4 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 21:48:23)
Pak je to ovšem ujetý už totálně. Proč by tohle nemohla učitelka říct?~d~
 kreditka 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(1.11.2014 9:18:08)
Protože pro ostatní by to byla diskriminace přece ~;)
 Analfabeta 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(1.11.2014 12:57:51)
My jsme třeba jako lepší žáci dostávali úkoly navíc. Kdo chtěl patřit k dobrým a lepším, musel makat (nebo mít naděleno od přírody).
 vlad. 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(3.11.2014 15:22:05)
Proč by to učitelka nemohla říct? To není žádně diskrimimnace, ale usnadňování si práce, dám všem to stejné a nebudu to dál řešit.
 Helena, tři děti 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 18:45:12)
Dítě, které má látku zvládnutou a procvičenou, to vůbec nemusí řešit, protože v tom případě úkol zvládne hravě a rychle. Aspoň já jsem vždycky se spolužačkami soutěžila, kdo bude mít úkol rychleji napsaný. Po letech musím říct, že to byla hodně dobrá škola života.
 Analfabeta 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 19:16:45)
My jsme se na základce naučili psát úkoly v polední pauze. V sešitech jsme nesměli škrtat, to by znamenalo přepisovat celý úkol. Tak jsme to vypočítali na tabuli, tam se smělo škrtat i mazat, a pak jsme to přepsali do sešitu. S námi to opsali i ti slabší, co se řešení aktivně neúčastnili. My se přitom naučili strašně moc, protože jsme úkoly řešili ve skupině a nahlas.
 cyann 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 15:17:19)
Jenže to je právě ten problém. Když škola automaticky předpokládá, že dítě musí látku procvičovat doma s rodiči, jasně znevýhodňuje ty děti, které sice můžou být stejně schopné, ale nemají doma rodiče, kteří mají schopnosti a čas s nimi procvičovat. Když škola očekává placení řady aktivit či doučování bokem, znevýhodňuje ty, kdo na to nemají. Jasně že rodina a její kulturní kapitál bude vždycky hrát roli, ale škola by se měla snažit tyhle nerovnosti zmírňovat, tak aby všechny děti měly maximálně stejné šance využít svůj talent bez ohledu na rodinné zázemí (a tím se nemyslí jen peněženka, ale právě i schopnosti či motivace rodičů).
Prakticky - proč např. má na prvním stupni končit vyučování ve 12, aby pak dítě buďto trčelo do pěti v družině nebo na placených kroužcích, a pak přišlo unavené domů, kdy s ním mají rodiče v potu tváře drilovat a procvičovat? Mělo by to být nastavené tak, aby dítě procvičilo látku ve škole, vyučování může trvat i odpoledne, můžou fungovat speciální hodiny pro děti, které potřebují doučování. V evropských zemích na západ od nás to tak funguje - rychle jim totiž došlo, že s přílivem imigrantů by bez toho jejich společnost nefungovala.
 iveta 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 15:43:48)
tak treba ve Svycarsku to funguje jako v Cechach. Bud se to s ditetem musi ucit doma rodic a kdyz to neumi a je dost bohaty zaplati si doucovani. Deti jejichz rodice nemaji ani cas ani penize maji smulu. A ja myslim, ze to tak funguje ve vetsine zemi.
 cyann 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 16:21:35)
Já mám osobní zkušenost s Francií a s Nizozemím, a tam to tedy funguje jinak. A pokud vím, tak i ve Velké Británii a ve Skandinávii.
 nordica 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 17:20:22)
Cyan -jak dalece jsi obeznámena s úrovní vzdělání a znalostí dětí na základce např. v Dánsku? Když tedy tak obdivuješ skandinávský systém?
 cyann 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 18:42:58)
Podle Pisa testů v roce 2012 je tom Dánsko skoro stejně jako ČR (okolo 23 místa ve všech předmětech).
 nordica 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 23:13:20)
Cyann, já ted´fakt nemyslím nějaké statistiky, já ted´myslím na to, co od nich skoro každý měsíc slyším naživo. A věř mi, je to tragédie. A pořád snad platí "reálný život" víc než statistiky.
 cyann 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(1.11.2014 10:39:57)
Tak v tom případě nemá smysl o tom diskutovat. Když bych se já např. řídila mým reálným životem, tak většina lidí žije v Praze, mají v rodině dvě auta a vysokou školu. Statistiky mi řeknou nejen že to tak není (to mi napoví i zdravý rozum), ale i jak to přesně je.
 nordica 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(1.11.2014 21:39:02)
Cyan, nechápu Tvoji argumentaci. Takže protože je Dánsko na 23. místě podle nějakých mezinárodních testů, tak mám asi posledních 20 let vlčí mlhu a to, že dánští žáci 9. a 10 třídy, někdy i středoškoláci, vůbec neví např., kdo byl - jejich!! - Tycho Brahe a kdy aspoń velmi přibližne žil, neumí najít na mapě zeměpisnou šířku a délku Kodaně a Prahy - tak to vlastně nic neznamená, protože to v reálném životě není? Protože statistiky??? V jakém světě to, prosím Tě, žiješ?
 kreditka 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 18:52:33)
no já mám v norsku kamarádku a mít tam dítě ve školce či škole není zas takové terno... třeba si chtěla vyfotit svoji vlastní dceru ve školce - jednu památeční fotku nic víc - a zákaz prostě nesmí, neb kdyby tam bylo zachyceno jiné dítě mohl by to zneužít pedofil. Když fotí učitelka děti tam smí být jen zezadu popř. hodně zdálky aby nebylo možné identifikovat obličej apod...
 Petra 
  • 

No tak treba co se tyka Francie 

(31.10.2014 23:13:57)
Nesouhlasim, nefunguje to o moc jinak nez v Cesku. Vyucovani trva dlouho do odpolednich hodin, ukoly si deti nosi domu a sice je moznost se zapsat na "étude" po vyucovani, tj. deti mohou ukoly napsat a naucit se jeste ve skolni budove, ale malo skol to organizuje jako praci v male skupince s dozorem kvalifikovaneho dospeleho. Casto je deti plna trida a hlida je nekvalifikovy (mlady) dospely, casto sam bez ukonceneho stredniho vzdelani a rozhodne nekontroluje, jak to ty deti napsaly nebo jestli se opravdu naucily, co mely. A tohle funguje pouze na zakladnich skolach tzn. ekvivalent ceskeho prvniho stupne. V "collège" (= druhy stupen nebo nizsi gymnazium) tech ukolu nosi pozehnane a ve skole uz zadna pomoc neexistuje, vsechno je to jen na detech a na jejich rodicich a muzu rict, ze na to, ze me 3 deti jsou chytre a bez specifickych problemu uceni, tak me casto zadaly o pomoc, dovysvetleni neceho, co se ve skole nestihlo (preplnene tridy), obzvlast od veku "collège". Deti mam tri, momentalne kazde na ruznem stupni, nejmladsi ekvivalent 4. tridy, prostredni ekv. 7. tridy a nejstarsi za dva a pul roku maturuje.
Francie je prave jednou ze zemi, kde ma vzdelani, povolani a penezenka rodicu velky vliv na vzdelani a skolni uspesnost deti.
 cyann 


Re: No tak treba co se tyka Francie 

(1.11.2014 10:47:26)
Ale aspoň se tam o to pokusili. Třeba tím, že vyučování trvá déle a školka je zdarma a pro všechny od tří let. A hlavně se tam o tom mluví a hledá se řešení. Zatímco tady pořád převažuje názor, že se každý má postarat sám, a že když není v rodině motivace, schopnosti či zdroje, tak dobře jim tak, jejich problém, těm dětem to patří. Škola se snažit nemusí, protože si to vlastně zaslouží, když mají neschopné rodiče. Protože když se chce, tak to jde, přece.
 Petra 
  • 

Re: No tak treba co se tyka Francie 

(1.11.2014 22:57:16)
Ano, statni skola/skolka je zdarma, ale co 6 az 7 tydnu tu jsou dvoutydenni prazdniny a jiste je mozne zapsat deti do centra typu celodenni druziny pokud rodina nema nekoho, kdo by se o deti postaral, ale to uz zadarmo neni. A celodenni vyucovani, kdy se mi 12-13ti leta dcera vracela domu az v sest vecer a jeste si nesla spoustu ukolu na druhy den, muzu teda potvrdit, ze mi zavidela ma ceska skolni leta.
Osobne si myslim, ze nikde to neni idealni, vsude je neco, co proste nefunguje nebo co by se mohlo udelat jinak a lepe.
 jentak 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 16:44:48)
Ve Finsku to taktéž vypadá jinak.
 Dana 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(1.11.2014 18:03:04)
Ale zase záleží i na dětech. Pokud je dítě bystré a učení ho zajímá, tak si úkoly udělá samo a nepotřebuje nějaké doučování a pomoc rodičů. Někteří rodiče nic takového nedělají a mají dítě, které se učí samo a rádo. Když někteří rodiče pořád děti doučují, tak je zjevné, že takové děti nemají na školy hlavu.
 Analfabeta 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 16:18:22)
Cyan, když jsem pracovala ve školství, tak jsme s dětmi ve družině i procvičovali. Akorát jsme měli zakázáno psát s nimi domácí úkoly, ty musely děti psát fakt doma a nikoho nezajímalo, že třeba dítě trčelo do 5 hodin ve družině a ani nešlo ven, protože vychovatelka s dětmi malovala. Někdy v 17.00 přišlo domů, šlo by ven, ale venku už se začínalo smrákat a dítě ani nebylo venku. To byl systém na zabití. Já se snažila, aby se děti aspoň dostaly ven a aby si i něco procvičily zábavnou formou, ale takové jsme na škole byly jen dvě. A po pár letech se na to vybodneš, protože to je jen práce navíc. Tak sklouzneš do proudu s tím, že co je mi do cizích děcek, mám doma starosti s vlastními. On ti za tu práci totiž nikdo ani nepoděkoval, spíš ti jen přišli vynadat.
 cyann 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 16:27:11)
Je to samozřejmě problém peněz ve školství. Aby tohle bylo možné, musely by za to být učitelky nebo asistentky placené. To je pak otázka priorit státu.
Nikdo mi ale nenamluví, že pro děti je dobré procvičovat a drilovat doma, v době, kdy většina matek pracuje na plný úvazek a dětem se můžou věnovat až pozdě večer. Když by na to mohl být využit čas ve škole, navíc ku prospěchu těch, kdo nemají tak dobré rodinné zázemí. Ty děti za to přece nemůžou, že jejich rodiče na jejich vzdělání nemají dost prostředků nebo na to kašlou, nebo že např. vyrůstají jenom s matkou, která musí pracovat jak mourovatá, aby sama rodinu utáhla, a už nemá sílu se s dítětem večer učit.
 Analfabeta 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 16:48:07)
Naši rodiče nepracovali na plný úvazek? Taky. A přece nás vychovali a měli jsme vzdělání. Museli nás taky tu motivovat, tu pohrozit. Škola nám pomohla, ale to hlavní bylo na rodině a na rodičích.
Co ale vidím kolem sebe, tak nejméně času na děti mají rodiče, kteří sami nepracují. Sleduji Třídu 8.A - tam z rodičů nepracuje fakticky nikdo. Co dělali celou dobu, co děti vyrůstaly? Vždyť ty děti mají znalost tak na úrovni 4.třídy. To, že jsou v osmičce, je jen proto, že za celou dobu školní docházky můžou propadnout jen 2x.
 pavla 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(1.11.2014 8:01:23)
No tak úkoly jako procvičování, upevňování to je sice hezké, ale zadané plošně 25-30 žákům, ztrácí smysl.Každé dítě má slabiny jinde a potřebuje zamakat na něčem jiném. Jasně, že to zase můžou osefovat rodiče,ale pokud musí dítě udělat 3 povinné úkoly, zadané učitelem,těžko bude ještě procvicovat navíc. Jsem proti domácím úkolům tak,jak to funguje dnes.
 kreditka 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 13:10:57)
Eržiko když něčemu nerozumím tak se s tím snažím něco udělat a ne dát ruce za záda a vykašlat se na to
 Mandara 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 16:36:12)
Podle mého názoru má na vzdělání dětí vliv nikoliv finanční situace nebo IQ a vzdělání rodičů, ale jedině a pouze láska, zájem a podpora rodiny a v neposlední řadě i jistá píle a ambice dítěte. Zjednodušeně řečeno - milovaný, opečovávaný, pilný debílek to dotáhne vždy několikanásobně dál než rodiči zanedbávaný lenošný génius.
 nordica 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 17:21:39)
Mandaro - 100% souhlas!!
 nordica 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 17:17:11)
"To, že jsou rodiče nevzdělaní, neumí se s dítětem připravovat, neumí mu látku vysvětlit by nemělo být překážkou vzdělávání (jak nyní zhusta je). "

Hm, a jak bys to chtěla změnit? Inklkuze není všemocná a v Tebou popsaném případě problém opravdu nevyřeší. Jedině přizpůsobit celý systém "nejnižšímu článku" a to je cesta do pekel.
 cyann 


Re: Jenže školství je takto postavené 

(31.10.2014 18:36:07)
Jasně že inkluzivní škola nerovnosti nikdy úplně neodstraní, ale může je alespoň zmírnit. Třeba aspoň pro ty děti, které by samy zájem měly, když už rodiče ho nemají.
 pavla 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(1.11.2014 7:52:54)
Erziko, souhlasim s tím, že naše školství je diskrimujici. Co se týče nevzdělaných rodičů,vzdělávat má škola a to tak,aby rodič nemusel doma učit, to je jasné. Problém podle mě je nemotivace rodičů. Tím myslím to,že dítě doma slyší a vidi, ze
vzdělání je na nic.A pro děti, zvláště ty menší je rodina větší autoritou.Takže co s tím?
 Analfabeta 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(1.11.2014 10:09:22)
Demotivaci rodičů a nastavení dávek těžko vyřeší škola. Pokud bude příjem rodiny z dávek vyšší, než kolik by si rodiče vydělali prací, mají děti zářný vzor v tom, že chodit do školy, učit se a nedej Bože dokonce pracovat nejenže nemá smysl, ale je to i velký opruz. Proč být denně 8 hodin v práci, když za flákání je víc? V Ostravě se pokusili motivovat Romy k práci. Po měsíci s tím sekla první rodina s tím, že na dávkách mají víc. A to byla hlavě rodiny nabídnuta práce za 16.000 brutto. Jenže řada dalších lidí dělá na plný úvazek za méně a na tu práci musejí mít třeba maturitu nebo mají i vyšší vzdělání, jen třeba ženy kvůli péči o děti vzaly práci s podřadným platem. Nejhorší na tom je, že demotivace už zasahuje nižší střední třídy a společnost s tím nic nedělá. Když se třeba provalilo, jak je to s romskými ubytovnami a co tam teče peněz ze státního, má se situace tak, že všichni, kro by o tom mohli rozhodovat, o věci vědí, ale dávají od toho ruce pryč. Takže ze státního teče čím dál víc. Ale aby mohlo téct víc, musí se ty peníze jiným sebrat. O neútěšné situaci učňovského školství se taky ví a co se děje? Nic. Za pár let už nebudou ani mistři odborného výcviku. Hlavně, že se budeme holedbat tí, že má celá populace maturitu. A pak se podíváme na Třídu 8.A a zjistíme, že děti v 8.třídě neumí ani číst. Nechtěla bych vidět záběry z hodiny fytiky, chemie nebo nedej Bože angličtiny, to musí být teprve masakr.
 Analfabeta 
  • 

Re: Jenže školství je takto postavené 

(1.11.2014 10:10:32)
...fyziky. Už píšu jak Tatar.
 Hana, tři děti 
  • 

Peněženka nerozhoduje! 

(31.10.2014 18:51:35)
Ocitla jsem se sama se třemi dětmi a všechny vystudovaly VŠ. Sice jim to trvalo trochu déle, přesně o tu dobu, kdy si v cizině vydělávaly jako au-pair, nebo syn jako podavač na stavbě. Ale všechny to zvládly s přivýdělkem při studiu. Všechno jde, jen se musí chtít.
 Myss 


peněženka rozhoduje o všem! 

(1.11.2014 13:28:15)
Je mi to moc líto,ale jsem o tom přesvědčena.A to nejen co se vzdělání týče(na ZŠ státní to je ještě celkem v klidu),ale nároky na pomůcky,aktivity,cestování a výlety se školou jsou veliké.Jen přijímačky na SŠ nás s přípravkou a dalšími povinnými potvrzeními vyšly na téměř 3tis.Kč(1.dítě) a to ještě nebyla jistota přijetí.Aby dítě mohlo studovat,potřebuje zázemí,počítač,a teď ještě aby přežil ve skupině musí mít kvalitní mobil a účastnit se všech výletů i do ciziny,páč by byl vyčleněný z kolektivu.Na VŠ v jiném městě je třeba pro studenta počítat 8tis. pro holky i víc.Samozřejmě,přežít se dá i za míň,ale to je opravdu málokdo,kdo tohle v kolektivu ustojí.Jen chodit na brigády a učit se.Schválně,jak dlouho se to dá vydržet?Rok nebo dva?Určitě ale ne pět nebo šest.
 Helena 
  • 

Re: peněženka rozhoduje o všem! 

(1.11.2014 23:01:58)
Kde žijete,proboha? Já sama jsem vystudovala naprosto samostatně, těch 5 tisíc, které jsem měsíčně potřebovala, jsem si vydělala při studiu. Pracovala jsem na částečný úvazek a úplně v pohodě. Teď mám sama dvě děti, jedno na ZŠ, druhé 1. rokem na střední. Přijímačky na střední nás nestály nic. Počítač máme doma jeden, úplně to stačí, děcka mají normální levný mobil a nikdo je odnikud nevyčleňuje. Na zahraniční zájezd se školou někdy jedou, někdy ne, podle finanční situace. Prostě u nás doma vyznáváme jiné hodnoty než jenom peníze.
 vlad. 


Re: peněženka rozhoduje o všem! 

(3.11.2014 15:31:21)
Myss, no to je celkově divný přístup. Proč by bobánek na VŠ nemohl chodit na brigádu nebo v léte vyrazit vydělat peníze do zahraničí? Možnosti jsou.

K těm přípravám na SŚ mám velmi rezervovaný postoj, a už vůbec by mě nenapadlo si myslet, že když díťátku zaplatím kurz, že mi to dá jistotu přijetí.
 Warhammer 


Vezmu to z druhého konce 

(1.11.2014 13:32:12)
Dcera odmaturovala na odborné škole. Po škole v podstatě na vysokou jít nechtěla, byť si přijímačky zkusila. Nedostala se a konstatovala, že je v podstatě ráda, že se raději půjde ještě vyučit ve své oboru. Ovšem učební obory jsou ve velké míře zrušené, takže na nejbližší učiliště s tímto oborem dojíždí 90 km. Platíme jí internát, stravu a veškeré potřeby, co do školy potřebuje. Chtěla by se vyučit ještě v jednom mírně příbuzném oboru, ovšem ten je taky zrušený, jediná škola je 80 km daleko a pokud nechce absolvovat celé tři roky i s občanskou naukou a podobně, budeme to muset platit (a ne málo). Kombinované studium holt už zadara nemají. Takže pokud to správně počítám, její vyučení mě bude stát totéž, co vysoká škola. Proč všechno měřit vysokou školou? Není to o celkové dosažitelnosti vzdělání, pokud nemluvíme o standardních základkách a středních školách? Dneska je vlastně luxusem i ten výuční list, pokud dítě nechce být kadeřnice, kosmetička, kuchařka nebo servírka, to se dá zvládnout úplně všude.
 Analfabeta 
  • 

Re: Vezmu to z druhého konce 

(1.11.2014 13:53:59)
A to se ještě nebavíme o tom, že děti dojíždějí na intry nebo denně na učiliště třeba 40 a více km. když spočítáme náklady na cestovné za 3-4 roky učebního oboru, je to taky pálka.
 Černá kronika 


Re: Vezmu to z druhého konce 

(1.11.2014 22:15:52)
Dcera dojížděla denně na střední školu 4 roky, měsíčně projela 1200 Kč. To je za ty 4 roky celkem 48 000 Kč. Syn dojíždí stejně jako ona teď třetím rokem, je to taky škola na 4 roky. Takže jen za cesty do školy nás budou celkem stát pro oba téměř 100 000 Kč.
 Myss 


Re: Vezmu to z druhého konce 

(1.11.2014 14:08:58)
Určitě,jasně-já myslím,že se bavíme o jakémkoli vzdělávání dětí.Prostě rozhoduje peněženka.
 Jana, 2 děti 
  • 

Hledám sponzora 

(1.11.2014 20:09:17)
Taky jsem sama s dvěma školáky. Co třeba pobídnout ty úspěšné a bohaté k solidaritě ? Třeba založit nějaké další nadační fondy pro chytré děti chudých matek ? A nemyslím tím jen rodiny pobírající dávky hmotné nouze...ona taková průměrná rozvedená žena se dvěma potomky nemá nejmenší šanci jim umožnit kvalitní vzdělání, pokud tedy není zrovna ředitelkou banky (a podle statistik je prý rozvedených cca polovina uzavřených manželství). Nešlo by něco jako vzdělávací adopce na dálku v ČR ???? Myslím, že společnosti by se podobná podpora talentů v budoucnosti vrátila. Ale obávám se, že podobná idea zůstane pouhou utopií. Je třeba vzít do úvahy, že vzdělání = moc a proč by ti, kteří tento statek vlastní se o něj měli chtít dělit s někým z jiné sociální vrstvy a riskovat, že o moc (a profit z ní) přijdou oni a jejich potomci ???
 Markéta, kluci 12 a 6 
  • 

Re: Hledám sponzora 

(1.11.2014 22:09:09)
Otázka je, jak si představuješ kvalitní vzdělání a co by ti úspěšní a bohatí měli sponzorovat dětem neúspěšných a chudých.
 kreditka 


Re: Hledám sponzora 

(2.11.2014 7:25:31)
Jano ale ty děti mají taky otce jako v běžných rodinách - to že legislativa neumí pořádně vymáhat je věc druhá, a tak než bohatí sponzoři měli by se postarat především rodiče oba dva ať jsou spolu či od sebe
 RENATA + SYN 11 LET 


Re: Hledám sponzora 

(3.11.2014 9:47:38)
jsem samoživitelka a když šel před rokem syn na vyšší gymnázium, měl 15, požádal soud jeho otec o snížení výživného. A oni ho opravdu snížili o 1 500 kč. Já žádala o zýšení, vzhledem k veku dítěte, a nástupu na gympl, kde jen učebnice stály v září přes 3000 kč. Odvolací krajský rajský soud rozhodl, že snížení výživného bude sníženo "jen" o 500kč. A to jsem byla pul roku před tím několik měsíců nezaměstnaná, měla dluhy. Ale otec, jako správny podnikatel, si umel od posledního soudu snížit výdělek, zaroven však také vystudoval další 2 vysoké státní školy. Takže ted má 4 a plat se mu udajně snížil na polovinu. Protestovala jsem, ale nic nepomohlo, soud se tím nezabýval. Tolik k soudum a otcum...
 jentak 
  • 

Re: Hledám sponzora 

(3.11.2014 10:09:41)
Pokud otec dítěte neplatí nějak extrémní výživné, tak po půl roce požádej znovu. A musíš argumentovat - kamarádka to takhle udělala a dosáhla toho, co chtěla. Ona si zjistila, jaký má majetek /auta apod/, kam jezdí na dovolenou, jak se obléká apod. On pochopitelně argumentoval, že jako podnikatel má nulový zisk, ale ona argumentovala jeho prokazatelnou nadstandartní životní úrovní, uvedla důkazy a nakonec jí soudkyně dala za pravdu.
 Analfabeta 
  • 

Re: Hledám sponzora 

(2.11.2014 9:06:48)
Tak snad ty dětičky mají tak otce, ne? Nepředpokládám, že jsi Panna Maria a děti se ti narodily neposkvrněným početím. Máš pravdu, není to jednoduché, ale můžu tě ubezpečit, že matek jako jsi ty, je víc. Moje děti si vydělávaly od nějakých 13 let. Náš stát je tak blbý, že zakazuje dětskou práci, tudíž i dětem přivýdělek. Proto radši učíme děti odmalička lhát, protože třeba roznáška novin (denně hodina až dvě práce) musí být napsaná na rodiče nebo prarodiče. Práce dětí je teda fuj, ale lež je OK. Divné zákony. Takže roznáškou novin si jedno dítko vydělalo cca 2.500 měsíčně. Dále jsou různé brigády apod., chce to fakt jen hledat.
Taky jsem na tom nebal růžově, ale děti mají VŠ a dobou práci. Sice v zahraničí, kde jsou i vyšší platy, a do Čech už by se nevrátily ani za zlaté prase, ale co se dá dělat, když na stejných pozicích v ČR jsou platy ostudné?
 Hana 
  • 

když se tak rozhlédnu 

(1.11.2014 23:07:37)
Neříkám, že všichni, ale podívejte se kolem sebe, kolik -náctiletých chodí se zapálenou cigaretou. Kde na to ty rodiny berou?
 kreditka 


Re: když se tak rozhlédnu 

(2.11.2014 7:28:10)
Jo to by mě taky zajímalo stačí když jedu časně eráno do lidlu vystát tam v 7 ráno frontu na akční bundy na děti apod. - postupně začínají chodit školáci a já se nestačím divit 80 % z nich kupuje obložené bagety, chipsy, kofolu, energy drinky všeho druhu, přeslazenou pomerančovou limonádu atd. cigára většině neprodají takže ty shání asi někde u vietnamce nebo kde, ale ty jejich nákupy rozhodně nejsou z levného kraje
 susu 
  • 

Re: když se tak rozhlédnu 

(3.11.2014 11:53:55)
Asi tak. Když jedu ráno do práce, tak potkávám děcka z učňáku, kouří snad všichni.~a~
A v dceřině třídě, překvapvě, čím šikovnější dítko, tím víc rodiče dbají na kroužky a mimoškolní činnost a naopka, čím jednodušší, tím víc poflakování po ulici jen tak.
 RENATA + SYN 11 LET 


výchova v rodině  

(3.11.2014 9:05:28)
Jak je duležité jak a kde dítě vyrustá a k čemu ho vedou rodiče, uvidíte v seriálu ČT1 ve čtvrtek večer nebo zde TŘÍDA 8.A :
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10719503009-trida-8-a/video/
 Bára 
  • 

Blábol 

(3.11.2014 19:40:18)
Tohleto je šílený blábol, promiňte. Ale nevidím důvod, proč by chudé dítě nemohlo mít dobré známky a následně vystudovat VŠ. Není to spíš tak, že inteligentní lidé mají logicky vyšší životní úroveň? A inteligentní lidé mají rovněž inteligentní děti a více se jim věnují? Na to s dítětem pracovat, počítat a číst peníze nepotřebujete. Rovněž různé zájezdy a kroužky jsou pro budoucí studium na VŠ víceméně nepodstatné. U nás také statistiky ohledně vzdělanosti "chudých" vrstev dosti zkreslují nepřizpůsobivý, kde spíše než o chudobě je nevzdělanost dílem nezájmu rodičů o děti. Nebo si myslíte, že když chudé rodině přidáte na dávkách, děti se začnou dobře učit?

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.