1.11.2014 10:09:22 Analfabeta
Re: Jenže školství je takto postavené
Demotivaci rodičů a nastavení dávek těžko vyřeší škola. Pokud bude příjem rodiny z dávek vyšší, než kolik by si rodiče vydělali prací, mají děti zářný vzor v tom, že chodit do školy, učit se a nedej Bože dokonce pracovat nejenže nemá smysl, ale je to i velký opruz. Proč být denně 8 hodin v práci, když za flákání je víc? V Ostravě se pokusili motivovat Romy k práci. Po měsíci s tím sekla první rodina s tím, že na dávkách mají víc. A to byla hlavě rodiny nabídnuta práce za 16.000 brutto. Jenže řada dalších lidí dělá na plný úvazek za méně a na tu práci musejí mít třeba maturitu nebo mají i vyšší vzdělání, jen třeba ženy kvůli péči o děti vzaly práci s podřadným platem. Nejhorší na tom je, že demotivace už zasahuje nižší střední třídy a společnost s tím nic nedělá. Když se třeba provalilo, jak je to s romskými ubytovnami a co tam teče peněz ze státního, má se situace tak, že všichni, kro by o tom mohli rozhodovat, o věci vědí, ale dávají od toho ruce pryč. Takže ze státního teče čím dál víc. Ale aby mohlo téct víc, musí se ty peníze jiným sebrat. O neútěšné situaci učňovského školství se taky ví a co se děje? Nic. Za pár let už nebudou ani mistři odborného výcviku. Hlavně, že se budeme holedbat tí, že má celá populace maturitu. A pak se podíváme na Třídu 8.A a zjistíme, že děti v 8.třídě neumí ani číst. Nechtěla bych vidět záběry z hodiny fytiky, chemie nebo nedej Bože angličtiny, to musí být teprve masakr.
Odpovědět