Re: Hyperaktivní školkáček
Dobrý den. Už delší dobu mám podezření na LMD u mého 4 letého syna. Od narození byl celkem čilé miminko. Přiznávám že jsem první půli těhotenství neprožila moc klidně. Bylo to sice neplánované otěhotnění, ale chtěné. S přítelem jsme spolu žili asi 5 let a dítě jsem do budoucna chtěli, ale přišlo to dřív, než jsem chtěla. V batolecím věku moc neposeděl a v 19 měsících celkem obstojně mluvil a zpíval písničky. Ve 3 letech podstoupil adenotomii v celkové anestezii. Celkově nevzládl stav po probuzení a do dneška nechce o zákroku a hospitalizaci hovořit. Problémy s neklidem měl už před operací , ale stejně mám podezření na mírnou hypoxii při zákroku. Od září 2009 navštěvuje školku a od začátku s ním byli drobné, ale zásadní problémy, které jsem ale pozorovala již dříve. Za zmínku možná stojí nezvladatelné stavy, když se "rozproudí" a rozdovádí. Zkrátka nedá se zkrotit a dochází až k hysterii. S pozorností je to jak kdy, někdy dokáže diskutovat, jako dospělý, ale má i své výpadky. Celkově se snažíme vyvarotvat v rodině, jeho rozdováděnosti a snažíme se ho spíš motivovat a nějak zaměstávat(kreslení, vystřihování,pomáhání,spolupráce při běžných činnostech v domácnosti). Ve školce je to ale horší, tam asi není na jedince tolik prostoru. Učitelka je celkem sdílná a chápe jeho stavy. Jinak je nesmírně bystrý a nadaný v učení novým věcem. Má výbornou paměť a slovní zásobu, až mě někdy zarazí co si všechno pamatuje (co kdy kdo řekl, kde byl...)Nemá prakticky žádnou logopedickou vadu. Ve společnosti dětí, je po rozjančení ale nezvladatelný. Pak už pomůže jen se vyvarovat takovým stavům, jako třeba besídky anebo ho paralyzovat, když už dojde k tomu jeho běsnění. Celkově nejlépe zvládá, když má nějaký důležitý úkol a bere se vážně. Zkrátka snažíme se ho pořád motivovat a chválit. Někdy je to ale nad naše síly, zvlášť ve větším kolektivu. Přetrvávající mimovolné pohyby všech končetin a neustálý neklid a neposezením, jsou docela nápadné. Jen jsem se chtěla zeptat, kde vyhledat pomoc a jak se naučit mu víc porozumět a pomoci mu v dobrém rozvoji. A hlavně nějak s pomocí odborníka sestavit program na jeho aktivity. Jsem z malého městečka, ale kvůli tomuto jsem ochotná dojíždět do nedaleké Plzně. Jinak ještě k jemné motorice, je docela nadanný na kreslení a vystřihování. Naopak tyto činnosti ho sklidňují a motivují. Má výbornou paměť na texty písniček a básniček a učení se novým věcem. Předem děkuji za nějaké doporučení nebo radu, jak na něj.
Odpovědět