| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Drbárna pro učitelky

Chcete medvěda nebo panenku Mášu?

Zkuste štěstí v soutěži s filmem Máša a medvěd, který můžete vidět v kinech od 17.9.2020.

  (?)
 Názory 110 z 25056  [Dalších 25046 >>]
Vážný2 158667
15.9.2020 23:13:43
Potíž je i v dělení tříd. Řada tříd je v MŠ smíšených, ale ti co jsou předškoláci, potřebují jiný program než ti mladší. A tudíž prostě občas s předškoláky pracuje asistent. Samozřejmě pod vedením učitelky, ale samostatně. Podobně je občas třeba speciálně pracovat s cizojazyčnými dětmi (je na to kurz) a s dětmi, které mají popsaná podpůrná opatření (má rozhodně při vzdělání sociálního pedagoga více specky než běžné SŠ učitelky). A o tom všem vést dokumentaci, zapisovat jejich progres do šk.matriky atd. V realitě připravuje i IVP, pouze ho pak učitelka a ředitelka schvaluje.

A vedle toho řeší i to oblékání, posr... zadečky atd. A přípravu spec. jídla pro alergiky, pomoc při prostírání pro ostatní (ale běda, pokud by se sekla a dala alergikovi něco špatného) a má kurz první předlékařské pomoci pro alergiky vč. injekce adrenalinu atd.

Toto je úloha asistentky.

A dosud neměla minutu mimo přímou vyučovací povinnost 8h denně. Schválně jestli si paní ředitelka všimla, že ji nesmí vyúčtovat ze státního rozpočtu více jak 36h týdně PVP. Sice snížení PVP na 32-36h PVP je odloženo do příštího roku, ale maximální hodiny jsou platné už letos.
Půlka psa 24064
15.9.2020 22:54:46
U nás je třeba lesní školka. Hrají si s šiškama a bez klavíru a zpívají u ohýnku. Není to o nic horuší. ~d~
Vítr z hor 100046
14.9.2020 5:53:13
Vyse uvedene se nakonec nauci v podstate vsechny deti. Kvuli stavu a poctu deti prichazejicich do MS je nesmysl, aby tam na ne byla jedna ucitelka. Mela by mit vzdy k sobe chuvu/asistentku, ktera resi sebeobsluzne potize.

Tante ma naprostou pravdu v tom, ze skola ma srovnavat rozdily mezi detmi a poskytovat jim ty vyssi podnety, ktere cloveka kultivuji a zdaleka je nemaji vsichni automaticky doma. Skola tak kultivuje spolecnost a snizuje ty nekdy drasticke rozdily, vytvari budoucnost zeme. Specialne hudba je socialnim markerem (viz americky problem - klasicka hudba je bila a antiAfroamericka). Na hudbu neni dost casu a musi zacit vcas, jinak to nefunguje. Vzit pubertaka na Mozarta uz nic neresi. Skolka a 1. stupen, ktere nezajisti kvalitni uvod do vazne hudby, rozdeluji spolecnost a ublizuji vsem - tem, kteri to maji z domova i tem, kteri ne.

No a pak je pravicove pojeti veci: dame vsem detem jednoduchy zaklad, na to maji narok, a kdo chce pro svoje deti vic, at si to zaridi nebo zaplati.
Vážný2 158667
14.9.2020 0:57:15
Obávám se, že potřebují naučit se předem jiné věci: Jak se obléknout, přechod od inkontinence, jak si utřít zadel, jak si umýt ruce, jak se učesat, jak si vyčistit zuby, často pomoci v rozvoji řeči, ... Pohádky a muziku taky, ale to ve většině školek je.

Problém je, že děti s těmito problémy zdaleka nejsou jen v nějakých sociálně vyloučených lokalitách. Řada nejen tříleťáků má řadu takových problémů.
Tante Bante 147015
13.9.2020 21:21:44
Děti z "nepodnětných" rodin, potřebují klavír na prvním místě. Klavír a zpěv, živou hudbu. Potřebují pohádky, krásu, soulad, prožitek, že má cenu spolupracovat s ostatními lidmi.
Tante Bante 147015
13.9.2020 21:15:59
Moje dítě učila speckařka ve škole tři roky. Byla jsem s tím velmi spokojená, mj i proto, že dítě bylo vyloženě klient pro speckaře a učitelka si s ní věděla dobře rady, bylo to pro mě velmi komfortní. Hudebku nezvládala vůbec, ale výtvarku jo a byla to také dobrá sportovkyně. Ze školy vím, že i chtěla, aby hudebku dali někomu jinému, jenže jí nevyhověli.
Je to normální. Já jsem hudebkářka, naopak jsem mimořádné jelito na tělocvik, učila jsem na prvním stupni a měla ve vedlejší třídě kolegyni, která to měla naopak. Domluvily jsme si výměnu hodin, vedení nám nevyhovělo. Nechtěli to.
Bohužel takovýhle management je celkem všude. Kvalitní učitelské práce si neváží skoro nikdo. Druhá věc je, že příprava učitelů je prostě blbá. Neučí je věci, které potřebují, vynucují si blbosti, buzerují a prudí. Funguje to jako perpetum mobile blbosti a tuposti.
Moje děti do školky už nechodí, ale vždycky znovu se mi potvrdilo, že nejlepší práci odvádějí starší, povahou laskavé, klidné učitelky.
Dcera chodila do školky specky, kde je učili výborní speckaři, ta školka celá byla velmi nadprůměrně dobrá a hle: hudebně-pohybové výchově věnovali hodně místa a angažovali na to profíky. Ranní zpívaní dělaly s dětmi jejich třídní učitelky, ale na hudební výchovu měly děti hudebnici.
Udělat z kvalifikované učitelky AP je nehoráznost. Jediné, co s tím jde udělat, je rázně to odmítnout. Jednou jsem v té situaci byla, pak jsem ze školy odešla.
Vážný2 158667
13.9.2020 20:44:50
Co se týče logopedie, tu mají ve školce, kde působí moje žena jako asistentka, pouze tam, kde to mají děti jako podpůrné opatření a to podle pokynů klinického logopeda. A dělají to asistenti s kurzem pro tuto činnost.

Jinak logopedie se speciálně neprobírá, pouze občas učitel zařadí logopedickou rozcvičku a upozorní třeba rodiče na problémy. Na druhou stranu je slušná skupina rodičů, která na to "kašle", podobně jako třeba na některá vyšetření (potřeba brýlí) apod.

Co se týče kvalifikace učitelů, tak slušná skupina učitelů začínala na škole jako asistent, nebo třeba i hospodářka. Ředitelka je radši, když si lidi předem prověří. A pak je povzbuzuje k dalšímu vzdělávání. Jakmile asistent zahájí studium předškolní pedagogiky, je řádně kvalifikován vyučovat. Ale skoro všichni učitelé na něco hrajou.

Školka má vynikající hodnocení a je známá vstřícností k inkluzi.
Vážný2 158667
13.9.2020 20:35:23
Ono je to složité, na učitelku MŠ často stačí maturita se SPgŠ, nebo dokonce dálkově doplněná předškolní maturita.

Kdežto ti speckaři mají VOŠ, nebo Bc., nebo i Mgr. studium. A je to prostě tak, že jakmile je jedno dítě s potřebou spec.ped., tak takovou třídu může učit speckař.

Z hlediska rodiče mám zkušenost, že moje silně ADHD dítě nezvládaly v MŠ jiní učitelé, než se speckou, aniž by to nenvedlo k nepochopení, různým zákrokům, co nepomáhaly atd. Prostě jim chyběla odborsnost. A bylo to úplně okaté už od různých MC, soukromých školiček až po MŠ. Jakmile to vedl někdo, se znalostí speciání pedagogiky, tak to fungovalo. Dokázal včas rozpoznat rizikové momenty chování.

Okolík 129526
13.9.2020 17:30:19
První rada naší logopedky byla NEOPRAVOVAT. Tak nevím. Kdyby moje děti ve školce někdo opravoval, nejspíš by mlčely....
Půlka psa 24064
13.9.2020 9:25:11
Nezlepšuje, akorát pořád nevím, čím se teda jako zlepší. Kluka opravuju a se.e nás to oba. Raději pak nemluví vůbec. Tak ho neopravuju a nevede to taky nikam. Pak mi dospělý kamarád, co má tu stejnou logopedikou vadu vysvětlí, že jeho opravovali moc málo a určtě by se to tehdy naučil a dnes už ne. Tak zase začnu opravovat, pak kluk zase nemluví, tak přestanu a tak pořád dokola.

Na logopedii mi akorát řekli, že to všechno umí, krátkou uzdičku nemá, takže teď ho jen opravovat, aby to konečeně začal používat. Není prý akorát zvyklej. Tak ho zvykáme už mnoho let, opravujeme a stejně to L nepoužívá a drmolí, i když mluvit správně a srozumitelně umí, pokud na to myslí a se snaží se. ~n~
 Názory 110 z 25056  [Dalších 25046 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.