| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Otázka Odpověď

Re:Lehká mozková dysfunkce

14.6.2000   Silvie Nedvědová
Dobrý den Heleno,
metody ve škole, kterou navštěvuje Váš syn jsou opravdu zvláštní, tedy ty domácí úkoly, které popisujete se mi zdají velmi nepřiměřené, nadávky také.
Nevím, kde bydlíte, a zda máte možnost školu změnit. V poradně by Vám měli být schopni doporučit vhodnou školu, kde by byla např. tolerantnější paní učitelka s rozumnějšími nároky, ovšem ne vždy děti chtějí odejít ze třídy, kde mají kamarády, někdy je další škola příliš daleko…
Váš přístup, tak jak ho popisujete, se mi zdá optimální pro dítě s lehkou mozkovou dysfunkcí, opravdu je důležité hlavně to, aby nezískal odpor ke vzdělání vůbec, a měl pocit, že ho berete, takového, jaký je. Snažte se podporovat i mimoškolní aktivity, které ho baví, a v nichž by případně mohl být i úspěšný. Často se stává, že právě období školní docházky bývá pro tyto děti obtížné, ale později v životě se uplatní lépe.
Dysfunkce může vzniknout více způsoby, jeden z nich je bohužel právě zhoršený přísun kyslíku během, nebo krátce po porodu, a novorozenecká žloutenka opravdu může zásobení mozku kyslíkem komplikovat, možná že i další okolnosti porodu byly z tohoto hlediska problematické. Vzhledem k tomu, že v předškolním věku nebyly žádné problémy, domnívám se, že dysfunkce je opravdu minimální. Tyto děti mohou trpět například zhoršeným soustředěním, být únavnější, ale i neklidné, přesto pohybově méně obratné, s LMD mohou souviset i poruchy učení, dyslexie a další.
Protože o LMD, tedy lehké mozkové dysfunkci toho bylo tady na Rodině napsáno už opravdu hodně, podívejte se prosím i na starší odpovědi, které se této problematiky týkají, a také na odpovědi týkající se hyperaktivity u dětí, která často s LMD bývá spojena. V diskuzním klubu, "rodina a škola", je toho o LMD také hodně.
Jako terapii mohu doporučit např. individuální nebo skupinovou terapii pro děti spojenou s nácvikem relaxační techniky.
Dále eeg-biofeedback, který pomocí technik, které děti mohou považovat za hru na počítači, pomáhá kompenzovat řadu poruch, mezi jiným i LMD, a kde Vám mohou nabídnout i podrobné neurologické vyšetření. To bývá vhodné při podezření na LMD provést, i proto, že při opakovaném vyšetření je možné sledovat, zda zvolené nápravné postupy mají pozitivní efekt. Odchylka ale může být tak minimální, že běžné neurologické vyšetření někdy bývá zcela bez nálezu. Neurolog nebo dětský lékař může také předepsat medikaci, informovat Vás o vhodné výživě, vitaminových doplňcích…
Pozitivní vliv bývá uváděn i při cvičení dětské jógy, bohužel nevím, zda a kde se v současné době cvičí.
Pokud byste se chtěla dovědět více o vhodných způsobech domácí přípravy, tak kromě nahlédnutí do starších příspěvků Vám mohu nabídnout nově plánovaný kurz DYS-centra, který je určen právě pro rodiče dětí s poruchami učení a LMD nebo individuální konzultaci (E-mail dys centra je dyscentrum@atlas.cz) nebo zaslání stručné příručky.
Hodně štěstí a pohody
Mgr. Silvie Nedvědová
Názory k dotazu (0 názorů)
Žádné názory zatím nejsou. Vložte první!

Tato poradna již není aktivní - nelze vkládat nové dotazy.

Poslední komentované ze všech poraden


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.