Otázka
Odpověď
Učení o prázdninách
3.8.2001 7:38:27 Helena
Dobry den.Muj dvanactilety syn je na statnim gymnaziu .Ted pujde do sekundy a na konci roku mel jednu ctyrku /z matematiky./ V pololeti mel z matematiky trojku .Vsichni ucitele i ja se shodujeme v tom,ze je velmi chytry a uceni by mu nedelalo zadne problemy,kdyby ovsem daval pozor, a nosil domaci ukoly a neodporoval ucitelum za kazdou cenu./Podotykam,ze s uciteli,kteri ho zvladnou,nema zadne problemy a treba z nejobavanejsiho skolniho dejepisu ma jednicku/.
Dostal reditelskou dutku za nenoseni domacich ukolu a nevhodne chovani k ucitelce / matikarce/.Muj nazor je,ze se nema rad s matikarkou,a hlavne jeste se nesmiril s prechodem na stredni skolu,i kdyz se mu tam moc chtelo, a system,kdy studenty doslova hodili do vody a nechali je,at sami pochopi svoji odpovednost,mu nevyhovuje./ Ve skole treba nemaji vubec zadny "sesitek", ani zakovskou knizku, pokud doma neoznami znamku,nebo stiznost ucitelu,nedovim se ji/.Vypracovani domacich ukolu kontroluje pouze jeden ucitel,ostatni jsou presvedceni,ze dite vi,ze je to pro jeho dobro a ukoly si vypracuje samo.A muj syn v predchozi skole / a priznam ze i v rodine/ mnoho opravdove odpovedne samostatnosti nepobral,a tak mu to cini znacne problemy. Na zacatku prazdnin,po vysvedceni,kdy jsem ocekavala trojky/ a muj drahousek se tvaril, ze o ctyrce z matiky nemuze byt ani rec/,jsem rozhodla,ze aby zvladnul ucivo v sedmicce,musime si tu matiku pres leto nejak vysvetlit.Prvni tri tydny byl na tabore,ale pak tyden se mnou kazdy den projizdel ucebnici a "objevoval" matematicke postupy.Ted je s tatou , ale pristi tydne chci zase pokracovat. Do konce prazdnin to v pohode stihneme. Pochopitelne se mu nechce , a znacne ho tlacim, ale doufam ze takto malinko neprijemne chvile o prazdninach ho snad probudi a bude si davat lepsi pozor,aby si znamky pohlidal sam a aby pristi rok o prazdninach nedopadl stejne. Podotykam,ze mu nedela nejmensi problemy cokoliv si napoprve pamatovat,a kdyz nad matematikou konecne sedime,bajecne se bavi. Ale nez se k ni dostane! Neexistuje nejaky figl,jak tyhle deti, oznacovane " chytry, ale lempl " vzbudit? Nebo opravdu musim pockat, az to pochopi sam? Kdyz jde do tuheho, vetsinou ztratim nervy a k uceni ho dotlacim? Co je pro zivot lepsi? Nechat ho plavat, a modlit se,aby pochopil vcas ,ze ho ze skoly vyhodi,kdyz nebude pracovat? Nebo ho "tlacit" a hlidat,nez snad dostane rozum? Zdravim vas a preju prijemny srpen.Marsalkova
Dostal reditelskou dutku za nenoseni domacich ukolu a nevhodne chovani k ucitelce / matikarce/.Muj nazor je,ze se nema rad s matikarkou,a hlavne jeste se nesmiril s prechodem na stredni skolu,i kdyz se mu tam moc chtelo, a system,kdy studenty doslova hodili do vody a nechali je,at sami pochopi svoji odpovednost,mu nevyhovuje./ Ve skole treba nemaji vubec zadny "sesitek", ani zakovskou knizku, pokud doma neoznami znamku,nebo stiznost ucitelu,nedovim se ji/.Vypracovani domacich ukolu kontroluje pouze jeden ucitel,ostatni jsou presvedceni,ze dite vi,ze je to pro jeho dobro a ukoly si vypracuje samo.A muj syn v predchozi skole / a priznam ze i v rodine/ mnoho opravdove odpovedne samostatnosti nepobral,a tak mu to cini znacne problemy. Na zacatku prazdnin,po vysvedceni,kdy jsem ocekavala trojky/ a muj drahousek se tvaril, ze o ctyrce z matiky nemuze byt ani rec/,jsem rozhodla,ze aby zvladnul ucivo v sedmicce,musime si tu matiku pres leto nejak vysvetlit.Prvni tri tydny byl na tabore,ale pak tyden se mnou kazdy den projizdel ucebnici a "objevoval" matematicke postupy.Ted je s tatou , ale pristi tydne chci zase pokracovat. Do konce prazdnin to v pohode stihneme. Pochopitelne se mu nechce , a znacne ho tlacim, ale doufam ze takto malinko neprijemne chvile o prazdninach ho snad probudi a bude si davat lepsi pozor,aby si znamky pohlidal sam a aby pristi rok o prazdninach nedopadl stejne. Podotykam,ze mu nedela nejmensi problemy cokoliv si napoprve pamatovat,a kdyz nad matematikou konecne sedime,bajecne se bavi. Ale nez se k ni dostane! Neexistuje nejaky figl,jak tyhle deti, oznacovane " chytry, ale lempl " vzbudit? Nebo opravdu musim pockat, az to pochopi sam? Kdyz jde do tuheho, vetsinou ztratim nervy a k uceni ho dotlacim? Co je pro zivot lepsi? Nechat ho plavat, a modlit se,aby pochopil vcas ,ze ho ze skoly vyhodi,kdyz nebude pracovat? Nebo ho "tlacit" a hlidat,nez snad dostane rozum? Zdravim vas a preju prijemny srpen.Marsalkova