Otázka
Odpověď
Re:Učení o prázdninách
11.9.2001 Silvie Nedvědová
Dobrý den,
omlouvám se za pozdní odpověď.
Podle mého názoru je optimální, v tomto věku, stanovit nebo dohodnout určitá pravidla, a dohlížet na jejich dodržování, což občas znamená i, mírně, „tlačit“. Přitom se ale snažit o zachování, převážně, přátelské atmosféry a podporu i zájmových mimoškolních oblastí. Prostě věnovat dítěti čas, zájem. Při učení se můžete dostat i k popovídání si o různých jiných věcech… A časem třeba bude nutné dohlížet méně často nebo opravdu jen v některých předmětech. A rozhodně ho pochvalte, v případech, kdy ty žádoucí vlastnosti projevuje, i když je to zatím podmíněno tím, že ho předmět baví nebo mají sympatického učitele. Oceňte projevy samostatnosti Vašimi projevy důvěry, když se chce o něčem rozhodovat sám, udělat něco bez Vás…
Je rozhodně výhoda, že syn už na gymnáziu je, a nebude muset dělat za dva roky přijímačky.
Ono i tu zodpovědnost, samostatnost, pracovní návyky, trpělivost… je třeba „pěstovat“, děti vést, a nelze čekat, že se tyto vlastnosti a návyky samy od sebe objeví v nějaké vyzrálé podobě. Dítě může být velmi inteligentní, ale mít nezralé pracovní strategie, nebýt zvyklé vynakládat úsilí, právě proto, že při své inteligenci to dosud ani nepotřebovalo, a může být zaskočeno tím, že najednou věci nejdou „samy“.
Možná, kdybyste se zajímala víc, zjistila byste, že překvapivě mnoho dětí ve třídě postihly takovéto známky, osmiletá gymnázia bývají svou přísností ve známkování dost pověstná.
A navíc, v tomto věku se i u dětí dříve velmi zodpovědných a samostatných objevují výkyvy, které mohou být spojené nejen s psychickými, ale i s fyziologickými změnami odehrávajícími se v dospívání, děti se mohou hůře soustředit, být unavitelné a opravdu někdy potřebovat přítomnost další osoby, která by je podpořila.
Hodně pohody a trpělivosti
Mgr. Nedvědová
omlouvám se za pozdní odpověď.
Podle mého názoru je optimální, v tomto věku, stanovit nebo dohodnout určitá pravidla, a dohlížet na jejich dodržování, což občas znamená i, mírně, „tlačit“. Přitom se ale snažit o zachování, převážně, přátelské atmosféry a podporu i zájmových mimoškolních oblastí. Prostě věnovat dítěti čas, zájem. Při učení se můžete dostat i k popovídání si o různých jiných věcech… A časem třeba bude nutné dohlížet méně často nebo opravdu jen v některých předmětech. A rozhodně ho pochvalte, v případech, kdy ty žádoucí vlastnosti projevuje, i když je to zatím podmíněno tím, že ho předmět baví nebo mají sympatického učitele. Oceňte projevy samostatnosti Vašimi projevy důvěry, když se chce o něčem rozhodovat sám, udělat něco bez Vás…
Je rozhodně výhoda, že syn už na gymnáziu je, a nebude muset dělat za dva roky přijímačky.
Ono i tu zodpovědnost, samostatnost, pracovní návyky, trpělivost… je třeba „pěstovat“, děti vést, a nelze čekat, že se tyto vlastnosti a návyky samy od sebe objeví v nějaké vyzrálé podobě. Dítě může být velmi inteligentní, ale mít nezralé pracovní strategie, nebýt zvyklé vynakládat úsilí, právě proto, že při své inteligenci to dosud ani nepotřebovalo, a může být zaskočeno tím, že najednou věci nejdou „samy“.
Možná, kdybyste se zajímala víc, zjistila byste, že překvapivě mnoho dětí ve třídě postihly takovéto známky, osmiletá gymnázia bývají svou přísností ve známkování dost pověstná.
A navíc, v tomto věku se i u dětí dříve velmi zodpovědných a samostatných objevují výkyvy, které mohou být spojené nejen s psychickými, ale i s fyziologickými změnami odehrávajícími se v dospívání, děti se mohou hůře soustředit, být unavitelné a opravdu někdy potřebovat přítomnost další osoby, která by je podpořila.
Hodně pohody a trpělivosti
Mgr. Nedvědová