Otázka
Odpověď
Špatný prospěch a přestup na jinou školu
12.11.1999 Simona Havlíčková a 14-ti letý syn Vojtěch
Dobrý den,
před třemi lety dělal můj syn Vojtěch přijímací zkoušky na osmileté gymnázium. V té době byl v 5 třídě, kde měl 1 z M a 2-3 z ČJ. Třídní učitelka mi řekla, že Vojta je dobrý v M, a tak bych měla zkusit matematické gymnázium. Kvůli zkouškám mu zlepšila známku z ČJ. Při přijímacích zkouškách byl v psycho testech z 200 dětí 12. Pak je rozdělili na jazykovou třídu a matematickou. Vojta šel do M třídy, v těchto zkouškách byl ze 105 dětí 7. Na gymnázium byl přijat.
A od primy máme problémy. Nosí špatné známky, nezvládá to. V primě měl ČJ-4, AJ-4, M-3.Dnes je v tercii a známky se nezměnily. Od sekundy mají navíc F-2 a od tercie CH-a ta mu momentálně vychází na 4. V pololetí v primě jsem Vojtovi nabízela návrat zpět na ZŠ. Nechtěl, líbí se mu tam. Doma poměrně dost času věnuje učení. Měli jsme slečnu na doučování z AJ - nepomohlo to. Doma s ním píšu diktáty z ČJ a nepomáhá to. Klidně mi napíše - zbitek, s veselímy .... Nesoustředí se, chyby dělá v základních věcech. Když jsem se třídní učitelky ptala, zda by Vojta neměl odejít. Prý ne. Prý je chytrý, ale nedokáže to použít.
3 x v týdnu mají školu do 14,15 hod. Bez hodiny pauzy. Na oběd chodí ve 14,45. V půl 4 přijde domů a začne se učit na příští den, kdy mají opět 7 hodin.
Tento týden sám řekl, že to nezvládá a že by chtěl přestoupit na akademii. Vysvětlila jsem mu, že i na této škole bude mít cizí jazyky a že to není jednoduchá škola a hlavně by musel mít jiné známky, aby mohl jít na jinou školu.
Asi byla chyba, že přestoupil na gymnázium.
Co mám dělat?
Má procházet s "odřenýma ušima"?
Může, s tak špatným prospěchem, přestoupit na jinou školu?
S pozdravem
Simona Havlíčková
před třemi lety dělal můj syn Vojtěch přijímací zkoušky na osmileté gymnázium. V té době byl v 5 třídě, kde měl 1 z M a 2-3 z ČJ. Třídní učitelka mi řekla, že Vojta je dobrý v M, a tak bych měla zkusit matematické gymnázium. Kvůli zkouškám mu zlepšila známku z ČJ. Při přijímacích zkouškách byl v psycho testech z 200 dětí 12. Pak je rozdělili na jazykovou třídu a matematickou. Vojta šel do M třídy, v těchto zkouškách byl ze 105 dětí 7. Na gymnázium byl přijat.
A od primy máme problémy. Nosí špatné známky, nezvládá to. V primě měl ČJ-4, AJ-4, M-3.Dnes je v tercii a známky se nezměnily. Od sekundy mají navíc F-2 a od tercie CH-a ta mu momentálně vychází na 4. V pololetí v primě jsem Vojtovi nabízela návrat zpět na ZŠ. Nechtěl, líbí se mu tam. Doma poměrně dost času věnuje učení. Měli jsme slečnu na doučování z AJ - nepomohlo to. Doma s ním píšu diktáty z ČJ a nepomáhá to. Klidně mi napíše - zbitek, s veselímy .... Nesoustředí se, chyby dělá v základních věcech. Když jsem se třídní učitelky ptala, zda by Vojta neměl odejít. Prý ne. Prý je chytrý, ale nedokáže to použít.
3 x v týdnu mají školu do 14,15 hod. Bez hodiny pauzy. Na oběd chodí ve 14,45. V půl 4 přijde domů a začne se učit na příští den, kdy mají opět 7 hodin.
Tento týden sám řekl, že to nezvládá a že by chtěl přestoupit na akademii. Vysvětlila jsem mu, že i na této škole bude mít cizí jazyky a že to není jednoduchá škola a hlavně by musel mít jiné známky, aby mohl jít na jinou školu.
Asi byla chyba, že přestoupil na gymnázium.
Co mám dělat?
Má procházet s "odřenýma ušima"?
Může, s tak špatným prospěchem, přestoupit na jinou školu?
S pozdravem
Simona Havlíčková