Otázka
Odpověď
Odklad školní docházky
13.5.2010 10:30:04 Váhající mamina
Dobrý den,
dcerka měla v dubnu 6 let a v září by měla nastoupit do školy. Bohužel, začala mluvit hodně pozdě (4 roky) a stále špatně mluví (nezvláda sykavky, r, ř a taky dělá gramatické chyby, napr. někdy vynechává predložky.) Navštevujeme logopedii, před 7 měsícmi sme podstoupily odtranění nosní mandle a zavedení ventilačných trubiček to obou uší (měla diagnostikovánou nedoslýchavast, teď OK). Poté se řeč začala hodně zlepšovat, ale myslím, že do září se štestím stihneme asi jen sykavky.
Byly jsme v PPP a paní psychologička nám jen potvrdila, co víme. Řeč je jediný problém. Bylo nám řečeno, že špatná výslovnost r a ř je v první třídě ještě tolerována, rozhodnutí je na nás. Dcerka jsi vědomá, že špatně mluví a že někdy jí lidé nerozumí. Myslím, že i z toho důvodu mluví málo (správa z poradny: mluví pouze když je tázaná). Je spíš nesmělá, "ve školce ve frontě na bonbony" vždy počká, až přijde na ní řada. Na druhé straně je usilovná a i doma si říká o pracovní úkoly. Paní učitelka ze školky nám řekla, že ve škole bude mít obrovský handicap a může mít potíže se čtěním a psaním a že by jí rok ve školce pravděpodobně pomohl. Dcerka by do školy chtěla jít, babičky představu odklady snáší hodně těžce a snaží se nás presvědčit, že je zrelá a tlačí na nás. Ja mám však strach, aby dcerka kvůli řeči nezačala školu špatně - z logopedie vím, že na otázku odpoví jen, když má 100% jistotu a i ze školky mám pocit, že neví dát najevo všechny své znalosti. R máme i v přijmění a mám strach, aby se jí děti neposmívaly. Kterým faktorům by jsme podle Vás při konečném rozhodnutí měly dát největší váhu?
dcerka měla v dubnu 6 let a v září by měla nastoupit do školy. Bohužel, začala mluvit hodně pozdě (4 roky) a stále špatně mluví (nezvláda sykavky, r, ř a taky dělá gramatické chyby, napr. někdy vynechává predložky.) Navštevujeme logopedii, před 7 měsícmi sme podstoupily odtranění nosní mandle a zavedení ventilačných trubiček to obou uší (měla diagnostikovánou nedoslýchavast, teď OK). Poté se řeč začala hodně zlepšovat, ale myslím, že do září se štestím stihneme asi jen sykavky.
Byly jsme v PPP a paní psychologička nám jen potvrdila, co víme. Řeč je jediný problém. Bylo nám řečeno, že špatná výslovnost r a ř je v první třídě ještě tolerována, rozhodnutí je na nás. Dcerka jsi vědomá, že špatně mluví a že někdy jí lidé nerozumí. Myslím, že i z toho důvodu mluví málo (správa z poradny: mluví pouze když je tázaná). Je spíš nesmělá, "ve školce ve frontě na bonbony" vždy počká, až přijde na ní řada. Na druhé straně je usilovná a i doma si říká o pracovní úkoly. Paní učitelka ze školky nám řekla, že ve škole bude mít obrovský handicap a může mít potíže se čtěním a psaním a že by jí rok ve školce pravděpodobně pomohl. Dcerka by do školy chtěla jít, babičky představu odklady snáší hodně těžce a snaží se nás presvědčit, že je zrelá a tlačí na nás. Ja mám však strach, aby dcerka kvůli řeči nezačala školu špatně - z logopedie vím, že na otázku odpoví jen, když má 100% jistotu a i ze školky mám pocit, že neví dát najevo všechny své znalosti. R máme i v přijmění a mám strach, aby se jí děti neposmívaly. Kterým faktorům by jsme podle Vás při konečném rozhodnutí měly dát největší váhu?