Otázka
Odpověď
Re: Odklad školní docházky
13.5.2010 18:41:28 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
osobně bych se rozhodovala podle více faktorů, ale Vámi uvedené problémy v logopedickém vývoji, resp. řeči Vaší dcery, mi přijdou natolik závažné, že i kdyby nebyl jiný problém, velmi výrazně bych odklad zvážila. Pokud dítě nezvládá jen R a Ř, je situace jiná, ale Vy jmenuje potíží mnohem více. Uvědomte si, že je velmi pravděpodobné, že tak, jak dcerka mluví, bude také psát (a vliv na čtení je také nezanedbatelný). Chybovost v psaných textech bych tedy předpokládala vyšší než je u prvňáčků běžné. Pokud tomu tak bude, unese Vaše dcera stres z chyb a horších známek?
Je dobře, že se do školy těší, ale skutečně si dokážete představit, že se bude denně do školy připravovat a Vy s ní? A k tomu budete ještě řešit spousty věcí, které ostatní zralé děti mít k řešení (např. dokončování, opravování) nebudou?
Navíc snad správně odhaduji, že Vaší rodnou řečí není čeština (slovenština?). I tohle může být poměrně velký handicap, který může dcerku zejména na začátku školní docházky výrazně ovlivnit.
Babičky mají právo na svůj názor, ale berte prosím v potaz, že dříve byl odklad školní docházky spíše ostudou. Dnes už tomu tak skutečně není.
Z mého pohledu je lepší dát do školy dítě, jak rodiče říkají "přezrálé", než tam dát dítě v některých dílčích oblastech nezralé.
A skutečně si nemyslíte, že by rok dcerce pomohl třeba i k vyššímu sebevědomí?
Rozhodnutí se samozřejmě jen a jen na Vás. Jako poslední nápad nabízím myšlenku, jít pro konzultaci ještě někam jinam, k nezávislému odborníkovi. Víc názorů Vám může v konečném rozhodování jen pomoci.
S pozdravem
Jitka Jeklová
osobně bych se rozhodovala podle více faktorů, ale Vámi uvedené problémy v logopedickém vývoji, resp. řeči Vaší dcery, mi přijdou natolik závažné, že i kdyby nebyl jiný problém, velmi výrazně bych odklad zvážila. Pokud dítě nezvládá jen R a Ř, je situace jiná, ale Vy jmenuje potíží mnohem více. Uvědomte si, že je velmi pravděpodobné, že tak, jak dcerka mluví, bude také psát (a vliv na čtení je také nezanedbatelný). Chybovost v psaných textech bych tedy předpokládala vyšší než je u prvňáčků běžné. Pokud tomu tak bude, unese Vaše dcera stres z chyb a horších známek?
Je dobře, že se do školy těší, ale skutečně si dokážete představit, že se bude denně do školy připravovat a Vy s ní? A k tomu budete ještě řešit spousty věcí, které ostatní zralé děti mít k řešení (např. dokončování, opravování) nebudou?
Navíc snad správně odhaduji, že Vaší rodnou řečí není čeština (slovenština?). I tohle může být poměrně velký handicap, který může dcerku zejména na začátku školní docházky výrazně ovlivnit.
Babičky mají právo na svůj názor, ale berte prosím v potaz, že dříve byl odklad školní docházky spíše ostudou. Dnes už tomu tak skutečně není.
Z mého pohledu je lepší dát do školy dítě, jak rodiče říkají "přezrálé", než tam dát dítě v některých dílčích oblastech nezralé.
A skutečně si nemyslíte, že by rok dcerce pomohl třeba i k vyššímu sebevědomí?
Rozhodnutí se samozřejmě jen a jen na Vás. Jako poslední nápad nabízím myšlenku, jít pro konzultaci ještě někam jinam, k nezávislému odborníkovi. Víc názorů Vám může v konečném rozhodování jen pomoci.
S pozdravem
Jitka Jeklová