Ahoj,
to je po čase zase takové hezké téma. Jsem fakt zvědavá, co tu všechno padne
.
Já teda moc originální nejsem. Hodné používám k inspiraci knihu Bystré diet´a (batola) - Richard C. Woolfson. Měla jsem pujčené i dojca.Nevím, jestli to vyšlo i v češtině. Tak že když mi dojdou nápady, co vytvářet, tak jen zalistuji v knížce, je tam pěkně rozepsáno nač by mělo dítě v určitých etapách reagovat. Kniha je u každého věku rozdělena pohybové aktivity, koordinaci očí a ručiček, řečové schopnosti, učení a sociální a emocionální vývoj.
Jinak tradičně hodně malujeme, stříháme, teda zatím jen já, ale Jáchyma strašně baví to sledovat a když pak něco lepíme, tak už i pomáhá. Tak že vytváťíme ruzné koláže, miluje malovat vodovkama, modelovat. Sice u toho strávíme tak hodku a pak je po nás hodně bordelu, ale i ten uklízíme spolu, tak že celý den máme co dělat. Včera jsme zase strouhali jabka a pekli štrudl, nebo dělám takové sušenky a on je vykrajuje a lepí. Hodně chodíme ven, honíme se, říkáme si ruzné říkanky a k těm jsme si už vytvořili pohyby, závodíme v běhu, konečně už se mu taky podařilo zvládnout jízdu na odrážedle.
A pak taky ta klasika: doněmoty posílání autíčka, stavíme koleje a jezdíme s mašinama, okolo vytvoříme město z kostiček, pak taky takový to házení tvaru (musí najít, kam se kostička vejde) a nebo zvířátkové puzzle a fotbal mastíme jak doma tak venku. Jo a asi nejoblíbeněji chodíme řece a házíme do zblbnutí kameny
a nebo stavíme rybník. Včera jsme si třeba pustili Zagorku a 2hodiny v kuse jsme tančili a taky malujeme křídama, to je taky hodné oblíbené a třeba i na ty donesený kameny od řeky. Nebo jsme vyřezávali z brambor razítka, to ho zabavilo na dlouho a tak jsme rozšířili naší tvořivou dílnu už i o taková ta opravdová razítka se zvířátkama. Úspěch měli i takový ty omalovánky, co se šmrdlají jen obyč vodou a obrázky se zbarví, to bylo hodně radosti