Re: Jak logopedové zvládají hodně živé děti?
Můj syn do 3 let moc slov nepoužíval, ovládal výborně citoslovce, napodobování zvuků, rozumět mu nebylo vůbec, pak začal přidávat slova, ve 3 a půl spojoval do vět, 2 měsíce před čtvrtými narozeninami jsme začali chodit na logopedii. Spolupráce nic moc, syn je taky dost živý, sedět na místě se mu nechce ani náhodou, protože kolem je strašně moc lákadel typu hračky, knížky, ale v té době jsem si byla jistá, že spolupracovat je schopen. Slibujeme mu kde co, s sebou mám i mladšího syna, který mu do toho "kecá", neboť mluví na svůj věk krásně, takže návštěva logopedky docela náročná. Pokroky má obrovské, teď je mu 4,5 a všichni mu rozumí. Na začátku nepoužíval ve slovech v, f, k, t, sykavky, r, ř, l-prostě dobře mu šly jen samohlásky. Uaie = rukavice.Dnes neumí c,r a ř a některé sykavky musíme ještě pilovat. Strašně nám pomohla "jazyková gymnastika" - dostala jsem papír na nácvik rty do tvaru kapříka, udělej bouli na levé tváři apod. - mohla bych oskenovat a poslat. Za druhý důležitý impuls považuji uvolnění ruky, koupili jsme tabuli z Ikey a začal postupně moc pěkně malovat, i když dřív nosil celý ok ze školky samá klubíčka a čáry. Takže za mě: blbnout s jazykem, dělat různé ksichty na uvolnění svalů v obličeji, malovat a vyčkat s logopedií do podzimu. Snažíme se cvičit denně, jinak se výsledky samy moc u nás nedostavují, jen L začal říkat po 4. narozeninách úplně sám a správně.
Odpovědět