Re: Znakování
Pájo, stav se na diskusi "děti s poruchou komunikace". Znakování tam pro děti s handicapem využívala nebo využívá většina z nás a můžeš se tam ujistit, že jakmile dítě umí slovo říct, dá mu přednost před znakem. Ale představ si situaci, kdy Ti dítě něco říká, a Ty mu nerozumíš. Krom toho, že se kvůli tomu vzteká, tak pokud se nedopátráte, co chce, ani mu neřekneš, jak to slovo zní správně. Když Ti ho nesrozumitelně řekne a zároveň odznakuje, tak Ty díky znaku pochopíš a máš příležitost mu to slovo říct správně, aby ho slyšelo a mohlo zkusit znovu a líp napodobit. Takže znakování naopak podpoří rozvoj mluveného slova.
Nikdo z diskuse neměl problém, že by chtělo znakovat dítě, který už umí mluvit. Konkrétně u nás syn takhle opouštěl jednotlivé znaky - když např. zvládnul říct kůň, přestal používat znak pro koně a další znaky používal dál.
Odpovědět