Je to individuální. Můj syn /5/ už uměl počítač zapnout od roka a půl/ tenkrát byla nejlepší hra zapnout, vypnout.../.Ale v té době zapínal kdejaký knoflík na čemkoliv.
Okolo dvou let jsem mu pouštěla na youtube mašinku Tomáše a potom si začal i hrát.
Od tří let už umí počítač ovládat velmi slušně a od čtyř už lépe než tatínek.
Jenže u něj je to dané povahou/buď velmi lehká forma autismu nebo nadané dítě - nikdo neví přesně, možná obojí/
Myslím že i díky počítači se naučil docela dobře anglicky
http://www.starfall.com/n/level-k/sign-abcs/load.htm?f,
čísla zná nevím do kolika a sčítá a odečítá stovky, umí už i docela číst.
Myslím, že na tom má obrovskou zásluhu i počítač - bohužel. On si ani tak nehraje, jako se učí. Ale i hry samozřejmě frčí. Vybírám nejoblíbenější.
http://www.skodahrou.cz/
http://www.hraveuceni.cz/
http://www.lipanek.cz/
http://www.jojoklub.cz/#/planeta
http://www.hry.cz/#!/hry-pro-deti - tady miluje všechny díly Monkey Go/i já si ráda zahraju/
A potom má rád hry od Špidly http://www.spidla.cz/ ty kupuji na stánku a potom instaluji do počítače.
Na závěr chci říct, že taky nesouhlasím s hraním dětí na počítači, ale jak už jsem napsala, náš syn je trošinku netradiční dítě a autíčka ho zravna netáhnou, spíše technika / většina návštěv u nás jen zírá co dokáže/.
Ale na druhou stranu, doba si žádá, aby to ovládali a když jsem viděla /u nevlastního syna /jaké dostávali úkoly ve třetí třídě ZŠ /např. najděte na internetu fotku kosa a napište o něm 20 vět - vytisknout. Nešla nám tiskárna, tak jsme kosa namalovali, napsal vše v ruce a druhý den jsme museli koupit barvu a úkol předělat
/ a te´d už je v šestce a na internetu vyhledáváme úkoly alespoń jednou v týdnu /minulý týden 4 stránky A4 o 28.říjnu - dostali to za trest celá třída do druhého dne/. Tak jsem došla k názoru, že když nemáš internet, nebo ho neumíš použít, tak nemáš na základní škole co dělat. A nikdo se neptá máš, nemáš, umíš neumíš. Prostě dělej. Tak bude mít alespoň náš prcek v něčem náskok.
Jen ty babičky remcají