19.3.2013 8:08:41 Kaja222
Re: 4leté dítě s vývojovou dysfázií a školka/škola
ja mam 4-leteho kluka s vyvojovou dysfazii, ma normalni skolku, ale beru ho po obede. Tim, jak mizerne mluvi pochopitelne do kolektivu nezapada a myslim, ze to dopoledne je rozumnej kompromis. Ma plno novych podnetu, motivaci proc se snazit a on opravu hodne veci okoukava - jak si deti hrajou, jak komunikujou. Celodeni pobyt by ale pro nej byl utrpenim...
Specialni tridu MS mi v PPP nedoporucili, prave proto, ze tam jsou ty nejtezsi pripady, tedy zejmena autisti a pro syna pry bude lepsi bezna MS. AKorat by pry odchytaval jejich zpusoby komunikace a chovani - tohle je ale asi treba na zvazeni u konkretniho ditete, jestli ma i nejake potize navic. Logo MS tu nemame.
Jinak kamaradka ma syna s mnohem vaznejsi dysfazkou a chodi do 2.tridy. Celou prvni tridu byla doma, po vyzvednuti ze skoly s nim kazdy den trenovala co mela od logopedky. Klucicna ma stale problem se sklonovanim, ale mluvi. Vecer uz pry byl nepouzitelnej, takze musela s nim pracovat hned po obede po navratu ze ZS. A ta prvni trida byla opravdu narocna.
Jinak logopedka me uklidnovala, ze dysfazie se srovna, na prvnim stupni ZS dozene vrstevniky. Deti nemaji postizeny intelekt, jen recove centrum.
Ja urcite planuju jen castecny uvazek, podle potreby syna. Je mi jasne, ze to bude chtit hodne prace. Zatim se s nim pracovat moc neda, ale zato vidim velky pokrok, ktery dela on sam jenom okoukavanim okoli. Pred rokem rekl jen par samostatnych slov a ted pouziva kratke, naprosto agramaticke vety, sem tak se objevi snaha o sklonovani nebo casovani. Ale jak rikam - je jak tatar.
Ja jsem zatim doma, ale urcite
Odpovědět