2.10.2013 7:19:31 Anthea
Paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole
Kamarádka takové dítě má a je to předškolák. Začíná řešit dilema, kam v lednu na zápis. Doteď byla přesvědčená o tom, že klasická základka, na asistenta to nebude, dysfázie se dost kompenzovala.
Ale - na waldorfské škole jsou plusy - respektují přirozený vývoj dítěte, nebuzerují, pokud je dítě paličaté a nesnáší tlak, jsou podle ní schopni se mu přizpůsobit, předpokládá proto, že oproti klasické základce nebude dítě nosit nějaké poznámky a buzerace, aby se za každou cenu dorovnalo
Mínusy - od první třídy angličtina - to vypadá děsivě, ale nemusel by to být problém, pokud je to slovní hodnocení a jdou na to mírně,
vyžadovaná účast rodičů na životě školy - různé slavnosti. Kdo máte dítě na takové škole, jak asi je náročné a jaká je měsíční frekvence vyžadovaných mimoškolních aktivit od rodičů.
1x, 2x měsíčně?
Zajímají mě hlavně zkušenosti lidí přímo s waldorfskou pedagogikou a takovým typem dítete. Kámoška už totiž moc nemá nervy na přetahování s děckem, které není zrovna zvídavý typ na vzdělání celý natěšený na nácvik psaní a tak.
Prostě tak trochu rezignovala, je si vědomá toho, že následkem waldorfské školy nebude mít v budoucnu premianta na jazykovém gymplu, spíš řeší to, že aktuálně teď nebude mít permanentně nervy v kýblu s tím, jak se dysfatického prváka /u kterého se může projevit časem ještě nějaká dys porucha/, snažit dorovnat na standart běžné základky.
Vím, jsou IVP a tak, na druhou stranu přeplněné třídy, takže realita bude zase jiná, záleží i na učitelce a dítě na druhé straně není na asistenta, aby dělal polštář mezi požadavky výuky a dítětem. Ta dysfázie je problém jen částečně, spíš a hodně je to v povaze, dítě je salámista a nemá moc zájmu na sobě pracovat.
V době co nejvyšších ambicí rodičů, kdy se každý snaží předpokládat, že jeho dítě určitě půjde na vysokou a pomalu na to šetřit od školky, i když ještě netuší nic, zvažuje kámoška druhou cestu - že nikde není psáno, že za jejího velkého duševního úsilí a nervů děcko skončí na vysoké, tak proč s tím zbytečně počítat dopředu a křečovat se. I si uvědomuje, že některá cesta se mu třeba waldorfskou základkou zavře, na druhé straně, kde je psáno, že standartní školou by ta cesta nakonec dopadla.
Realismus až na půdu, ale možná pravdivý. Tak prosím typy lidí se zkušeností, kamarádka na rodinu nechodí, ale budu jí to tlumočit.
Odpovědět