Můžete mi, prosím, napsat něco bližšího? Jak dítě tuto " vyjímečnost" snáší? Necítí se (není) vyčleněné?
Syn asistenta nemá, nemá ani žádnou dg, kde se asistenti doporučují - zatím. Jeho problém je v zapomínání, nesoustředění, neschopností dokončit úkol, nevnímání, co se kolem něj děje. Má mnoho zájmů, neustále leží v knížkách, ale není schopen fungovat v běžném provozu, kde je nějaký tlak na výkon a kde jsou dané časové limity.
Jsme všichni vysíleni, někdy se neudržíme a máme k synovi dramatické monology, on vždycky jakoby vypne, málokdy se snaží nějak obhájit nebo bránit. Pro učitelky je náročný element - i když ho škola baví.
Říkala jsem si, že by ten asistent mohl ubrat kus napětí - pro všechny zúčastněné. Syn by nebyl ten, co neustále něco nemá, učitel by byl víc v klidu, my bychom měli nějakého prostředníka se školou....navíc začíná být terčem dětí, které si ho vybraly pro svou zábavu, kdy mu berou věci, posmívají se mu, čmárají do sešitu atp.
Bylo mi navrženo, že by škola mohla pro syna asistenta získat, za splnění určitých podmínek, a to asistenta pro nadané dítě (?). Nevím, jestli by syn podmínky splnil, spíš tak nějak zjišťuji dopředu. Každopádně jsem se na to syna ptala a on byl s tím hned hotov a nápad zamítl. Prý si radši už bude všechno pamatovat
Nevím, do jaké míry se tato jeho charakteristika prohloubila z důvodu vážné nemoci, přeci jen týden umělého spánku, více než 10 narkóz během 2,5 roku, mnoho hospitalizací a velké a časté výkyvy ve zdravotním stavu....ale určitě míval "svůj svět" už ve školce. Ale býval samostatnější, na ŠvP jel s MŠ jako nejmladší, byly mu 3 roky, spal s kuchařkou na pokoji
Také je nejmladší ve třídě, tak si vzhledem ke všem těm okolnostem myslím, že si vede výborně.
Je mi ho líto. Prázdniny byly bezva, taková pohoda! Ale jak mu to usnadnit...a nám, než dostanu ID na nervy.