22.10.2020 22:17:21 Tante Bante
Re: Pandemie - podvedome reakce
Dobrá otázka.
A chápu tvoje argumenty.
Akorát si myslím, že z toho, co říkáš, vyplývá spíš to, že je nutné revidovat, resp. pro nás radikálnější zlikvidovat RVP.
Konkrétně ve tvé situaci bych dala test a sobě analýzu, dětem zpátky známku, která nejde do klasifikace a hnala je na výkon. Bude celkem velký počet těch, kteří to nedají, což teď platí obecně. A nikdo to nemá předem jisté.
Já třeba, ačkoliv je to celkem namáhavé, mám dvojí evidenci. Svojí, vzdělávací, a tu, co jde do systému, rodičům a vedení. Jenže mám velkou výhodu, že si to můžu dovolit díky předmětu, který nikoho (kromě mě a části studentů) nezajímá, nikdo mu nerozumí a a všichni (kromě mě a části studentů) ho považují za blbost.
Já dávám test za každý dokončený celek, je úplně dobrovolný a libovolně zmanipulovatelný a hodnotím, když někdo zašle svůj test, kriteriálně, ne podle skóre. To je celkem fikané a zatím mi to dobře slouží. Celkem poznám, kdo fixluje a studentům stačí dát najevo, že to poznám. Hladina celkového fixlování se rapidně sníží, když vědí, že stejně skore nejde na klasifikaci.
Odpovědět