Hroudo,
jsem v noci tuhle diskusi hledala a zas to bylo prehozene a nebylo videt kam
“ k tomu, že se už mluví o 4. dávce, tak nevím, zda se pokus povedl ?”
Tomu vubec nerozumim. Podle mne ty data titru nAb specifickych pro omicron mesic po treti davce a udaje o hospitalizacich podporuji smysluplnost treti davky v teto dobe pro nyni prevazujici varianty. Diskuse o tom, kdy bude ci nebude vhodne dalsi preockovavani nevyvraci prece tyhle vysledky. Ja nerozumim tomu, co tim myslis.
“Mne osobně i kvůli tomu, že mi nikdo zatím nijak nevysvětlil modřiny po druhé “
Naprosto chapu. Je vhodne tuhle zkusenost zobecnit? Pouzit indukci pro predikci
? Pokud se tyka tebe a tve rodiny, tak myslim, ze ano, resp.zohlednit to, co je v rodinne anamneze. Pouzit indukci a zobecnit tuhle zkusenost pro spolecnost? Nikoli, data z milionu ockovani jsou ve prospech ockovani.
“ tvrdí, že jakékoliv medicínské prostředky jsou politicky neutrální, kecá “ a to tvrdi nekdo? Ja myslela, ale ja tomu nerozumim, jen me skutecne zajima, jak to chape sociologie, ja myslela, ze co je medicinske, je politicke, stejne jako co je privatni je politikum. Tak nejak
Ale vim o tom houby
“ samozřejmě ostatní byznys, testy, ochranné prostředky “ no jo, no, co nadelme
“Zvažovala jsem založit téma, o zdokumentovaných případech, kdy farmaceutické firmy poškodily velké skupiny lidí či kdy byla medicína zneužita z ekonomomických a politických zájmů nebo kdy se za vědecky doložené považovaly věci, které se nakonec ukázaly jako dost škodlivé ....ale bojím se, že by to tu byl nakonec takový výčet, že bychom se začaly bát všechny
“
Ano, ano, ano To je nesmirne dulezite! To, ze jak pises “ bychom se zacali bat vsichni” to je pro mne velmi zasadni jev, kteremu ja osobne ve svych monolozich rikam “ epistemologicke zmateni” a to vladne svetem
To je zasadni pruser.
Zamena subjektivity a objektivity, faktu a teorii, relativizace vseho jako protest proti dogmatum, panbickarstvi misto religiosity, a vedy misto panbickarstvi. proc se me uz davno nekdo nezeptal?
To, “ze by se vsichni zacali bat”, je vysledek zpanbickarsteni vedy. To, ze se cosi ukazalo jako skodlive, je prece prave nikoli duvod ke strachu, ale k radosti. I pres podminenost dobou, politikou, technikou a kdo vi cim vsim, probiha falsifikace, nemame dogmata a nejsme v diktature. Ze je stale dost lidi, kteri chapou vedu jako hledani pravdy a jeji teorie jako aproximace. Ze to, ze nezname pravdu, a ze predikce nejsou perfektni, to neznamena, ze vsechno je blbost, vsak on to urcite nekdo jednou vyvrati. To, ze predstavte si, nikdo nikdy covid ani zadny podbny vir nevidel, neznamena, ze neexistuje nebo ze vsechna jeho zobrazeni maji stejnou vypovedni hodnotu, nemaji, jsou lepsi a horsi, stejne jako jsou lepsi a horsi teorie. K poznani se muzeme priblizit, ale muzeme se mu i vzdalit a to neni jedno, to je naprosto zasadni a schopnost toho rozlisovani je treba kultivovat.