| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Každý začátek je těžký aneb jak připravit dítě na školní docházku

[<<Předchozích 90] Příspěvky 91100 z 105 [Dalších 5 >>]
  • 
2.3.2006 14:08:59
Lízo, možná je škoda, že tvoje dcerka nechodí do třídy pro nadané děti.
Je jich tam jen 15, pracují s nimi 2 učitelky a logicky je víc času věnovat se individuálně tomu, co které dítě potřebuje.
Líza
2.3.2006 13:54:18
Jo, taky jsem ten článek četla s úsměvem a ještě v 6 letech byla moje dcera nejpomalejší v převlíkání z celý školky včetně tříletých. Když šla do první třídy a lidi se mě ptali, jestli se tam nebude nudit, když umí číst, odpovídala jsem, že ne. Že zatímco ostatní děti se budou učit číst, ona bude sedět v šatně a trénovat si rychlé převlíkání a přezouvání.
No a skoro to tak je :-D
2.3.2006 13:53:58
Já myslim, že z takovýhle situace se nedá moc soudit. Naši kluci si třeba doma pití udělají, ale u babičky ví, že sami nesmí, protože jí to vadí a řekli si by si asi kdekoli v cizím prostředí. Říkají si i doma, když tu je návštěva a větší chaos. Co si vybavuju kamarádky pětiletou holčičku, tak si prý doma taky dělá pití sama už docela dlouho, ale u nás si vždycky řekne a možná by se taky divila, že si může nalít sama, protože co kdyby to rozlila na cizí podlaze... doma není problém - tam ví i kde je hadr a může po sobě sama uklidit.
2.3.2006 13:42:54
Ahoj,

Vojta, když šel do školy, uměl se obléknout, obout, najíst atd, ale sklerozu měl dokonalou. Dokázal přijít ze školy bez kalhot, haha, ne že by přišel ve slipech, ale v kraťasech na tělocvik. Taky dokázal jít ráno do školy bez aktovky, ach jo, to bylo něco. Ovšem ne, že by se to s přibývajícím věkem zlepšilo. Teď jezdí na osmiletý gympl a sice už nejezdí domů bez kalhot, ale mikiny, čepice, učebnice.........atd atd, to je nekonečný příběh. Jsem zvědavá na Aničku, jestli to bude lepší.

Věra
Markéta, syn 4 r.
  • 
2.3.2006 13:12:36
Syn se naučil jíst a oblékat v jeslích (doma to samé, co popisujete vy), proto mi ta školka přijde v téhle oblasti jako ohromný krok zpět. Jasně že paní učitelka neobléká těch dětí dvacet, obléká prostě ty nejpomalejší. Jinak pokud jde o kreslení a stříhání - to se prcek taky naučil ve školce, a taky je to jediné místo, kde je ochoten to provozovat - doma, když vytáhnu pastelky, vypadá, že se zhroutí (zvláštní, vždycky jsem si předškoláka představovala jako dítě celý den sedící u stolu něco kreslící či lepící - HAHA).
2.3.2006 13:12:36
Tak ten predchazejici prispevek me trosku rozesmal (v tom jaky je rozdil mezi kluky a holcickami), i kdyz zobecnene to asi plati. Mam petiletou dcerku (ta je starsi) a ta se umi sama oblekat davno, ale nesmi byt nikdo okolo, odchazime ze skolky vzdycky posledni (uz radeji chodim i pozdeji, protoze drivejsi prichod nic neresil - musela si skouknout ostatni odchazejici deti) a prvni rok byl pro me narocny, protoze si pani ucitelky pravidelne stezovaly, ze oblecena je posledni ze vsech, misto jidla povida...Nic se ale nezmenilo, jen kdyz se naucila cist, tak ji jeste krome ostatnich odchazejicich deti (kde musi slyset, co ktere z nich rika mamince) rozptyluji nasteny a jmenovky deti u kapsaru.
Zajimave je, ze jinak problem se soustredenim nema, kdyz si cteme, vydrzi hodiny (od malicka), cist se taky naucila bez nejakeho meho snazeni (pravda, rikala jsem ji, co je ktere pismenko).
Na druhou stranu uklid je treba neresitelny problem, pokud ho ma delat samostatneji, rozptyli ji kazda hloupost, rozehraje se, ale vim, ze schvalne to nedela. Mladsi dvouleta dcera naopak nema problemy se rychle najist ani uklizet, co ji reknu ( nosit treba vic kosticek najednou), takze jsem se prestala obvinovat, ze by to bylo mym spatnym pristupem, proste kazde dite je jine.
Nas skola ceka az za rok a pul, spis se bojim toho, ze Niku vsechny znalostni veci strasne bavi a stemi praktictejsimi je to naopak, tak snad se ve skole moc nudit nebude. Ja sama jsem cetla taky pred skolou a prilis prakticka taky nejsem.
Tak hodne trpelivosti s predskolacky.
Míla, 2 kluci
  • 
2.3.2006 13:05:00
Trošku se mi zdá, že je problém v našem škoství a pojetí školky a školy jako takové. Ve školce si děti jen hrají a malují, paní učitelka se vším pomůže, povinnosti nemají vlastně žádné. Potom najednou bez varování přijde škola a úplně jiný systém a režim, vysoké nároky ve všech směrech, pro šestileté dítě to musí být velký šok. Zdá se mi tento systém vůči dětem bezohledný, mimo jiné vede ke zbytečným odkladům. Nebere ohledy na individuální vývoj dítěte. Jedno dítě si dokáže v pěti letech bez problémů připravit věci na kroužek, obléct se rychlostí blesku, či samo nakoupit v obchodě za rohem, ale v první třídě má problémy se psaním nebo čtením. Jiné dítě je v učení "v normě" nebo i napřed, ale samostatné nebude ani v deseti letech. Ale klasická škola chce, aby děti byly dobré nejlépe ve všem, v samostatnosti i v učení, je to tak totiž jednodušší, i když naprosto nemožné, navíc klasická škola je k samostatnosti ani nevede. (Pravdou je, že učitelé umí lépe pracovat s prvním typem dítěte.) A doma se na nedostatcích může pracovat, ale přesto toho ovlivníte pramálo, alespoň sama mám tu zkušenost, každé dítě je prostě jiné, vím o čem mluvím, sama mám doma takové dva extrémy.
Nechci, aby to vypadalo, že chci veškerou zodpovědnost za své děti přenechat škole a školce, vůbec ne, jen bych ráda, aby z mých dětí vyrostli úspěšní lidé i přes to, že mají své problémy a nedostatky. A tomu by školka i škola měla pomáhat a ne házet klacky pod nohy.
  • 
2.3.2006 12:58:16
Markéto, jak kde. U nás je to naopak.
Syn doma sám ani nejí, oblíkat se začal zcela nedávno.
Všecko co umí, se naučil ve školce.
Ne že bych se doma nesnažila. Ale když se mu to napoprve nepovedlo (jakákoli činnost), tak už to podruhé odmítl zkoušet.
Ve školce se naučil obouvat, oblékat, jíst, malovat, stříhat :)
Kdepak by to paní učitelky mohly u 20 dětí dělat za ně.
Markéta, syn 4 r.
  • 
2.3.2006 12:54:46
Mně se článek taky moc líbil, ještě máme dost času vše natrénovat. Musím říct, že ač jsem jinak s naší školkou moc spokojená, k samostantnosti děti rozhodně nevede. Doma se prcek prostě MUSÍ oblékat a obouvat sám, ve školce ho paní učitelka oblékne. Já i chápu, proč to dělá - nemá čas nad ním čtvrt až půl hodiny stepovat a říkat: teď ponožky, ano dávají se na nohy, ne na ruce, slipy na hlavu opravdu nepatří, ano, díra na triku není o moc větší než tvoje, hlavu, ne, nátělník se přes triko nedává atd. atd. Totéž s jídlem - dozvěděla jsem se, že když už "sám nemůže papat", paní učitelka ho dokrmí. Ty jo, vždycky jsem si myslela, jaká jsem měkota maminka, ale učitelkám nesahám ani po kotníky.

Pokud jde o ty chlapečky a holčičky - nemáme prvňáčka, ale chlapečka, který navštěvuje už druhé předškolní zařízení, a mě se zdá rozdíl naprosto neuvěřitelný. Do šatny přijde holčičky, rychle se samostatně převleče, uklidí po sobě, dá mámě nebo tátovi pusu a šup do třídy. Přijde chlapeček, za vydatného povzbuzování a napovídaní ze sebe serve několik kousků oblečení, namátkou navleče jiné, trochu potančí po šatně, servané oblečení hodem rozmístí na nejrůznější místa a po pouhé půl hodince šup do třídy. Neříkám, že to platí bezezbytku u všech dětí, ale když jdu pro malého do školky, vždycky se modlím, aby s ním odcházela Verunka a ne Kryštůfek.
2.3.2006 12:23:05
Já bzch ještě (z vlastní zkušenosti) doporučovala trénovat nošení jídla na tácku. Zvlášť malým, titerným holčičkám či klukům. Ze začátku prázdné nádobí, potom i s jídlem. Ono to pro ty prckz nebývá vůbec jednoduchý.
A zapomínáme taky, ač holky chodí do 2. a 3. třídy. Ale výrazně se to lepší.
[<<Předchozích 90] Příspěvky 91100 z 105 [Dalších 5 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.