Muška |
• |
26.5.2010 14:06:00
Ono je to trochu složitější, než se zdá.Myslím,že škola,kde by děti seděly s "rukama za zády",jak tady někdo psal, už neexistuje.Mám jednu dceru na prestižním, leč ryze biflovacím gymnáziu.A nemůžu si to vynachválit.Nejen já,ale i dcera jsme max.spokojeny,úspěšnost přijetí na tuto školu je 1 ku 7,úspěšnost přijetí absolventů na VŠ jedna z nejvyšších v ČR.Proč je teda na této škole tak narváno? Mladší dceru jsem před několika lety dala k učitelce,o které kolovaly výborné zvěsti,že učí tzv.nově, jinak,alternativně...a za rok jsme utíkaly pryč do klasické jazykové základky.Ne kvůli samotné paní učitelce,ale právě kvůli tomu způsobu výuky.Po roce dcera neuměla(a musím to říct natvrdo)-NIC.Vyjmenovaná slova?Jen formou nějaké básničky,kterou v reálu neuměla použít.Malou násobilku se učili tak,že si přehazovali míček,takže nějaká rychle nadrilovaná násobilka to samozřejmě nebyla a z bystrého dítěte se rázem stalo pomalé, na první pohled méněchápavé dítko.Fakta o historii (vlastivěda) taky neuměla,o přírodovědě ani nemluvím.Sice chodili do lesa,na vycházky(což ostatně dělají i ted),ale té praxe si moc neodnesla.O teorii takřka nezavadili,prý se to mají naužit prožitkem.Asi jsem příliš kritická,příliš tlačím na výkon(u sebe jsem to měla stejně),ale tento způsob výuky rozhodně není obecně pro každého.Jsem štastná,že se letos dcera dostala na stejné gymnázium jako starší dcera.
|
Muška |
• |
26.5.2010 13:56:24
Úžasně a jasně napsáno!! Velký souhlas a velká gratulace k tomu,že někdo NAHLAS vyslovil názor,že takovýto způsob výuky produkuje pologramotné děti.Nic proti konkrétním učitelům,ale tento způsob výuky taky není rozhodně můj "šálek kávy".
|
markéta s párkem |
• |
26.5.2010 12:30:15
Jsem pro školu hrou, ale výsledkem by mělo být, že děti umí mluvit, přemýšlet, hledat, ale základní věci, že mají v hlavě. AŤ si vyjmenovaný slova třeba malujou, křičej je na sebe, tahaj z klobouku, ale ať je umějí. Ne že je výsledkem, že vědí, kam se podívat, aby je našly.
|
Tenna /2 |
26.5.2010 10:34:10
Paní učitelce Staňkové samozřejmě nelze než zatleskat. Velice smutné ovšem je, že toto všechno bylo možno slyšet v posluchárnách pedagogické fakulty již před patnácti lety a přesto se to dosud nerozšířilo do základních škol, není to běžný a samozřejmý způsob práce učitelů - stále se jedná jen o nadšené jednotlivce, kteří se těmito zásadami řídí
|
Malenka |
• |
26.5.2010 9:48:33
...bohužel nemáme naproti záchodu :o))) Ale dost mě to pobavilo.
Já jsem prostě chtěla napsat, že když je toho opakování dostatek, tak toho biflování už pak nemusí být tolik, víš. Mám zkušenost, že učitelé používají třeba diktáty nebo jeden typ cvičení na doplňování a on jaksi mozek pak jede jen na půl plynu. Některá cvičení přitom naopak vyžadují mozek skoro celý a nebo musí děti zapojit a vyřešit kvůli výsledku spoustu meziúkolů, aby mohly správně odpovědět. Když srovnám své žáky ze třetí a páté třídy, tak ten rozdíl v objemu informací, dovedností...který jsou motivované děti schopné vstřebat, byl obrovský. Spíš pro mě jako učitele byl problém zajistit pro ně dostatek materiálu. Neměla jsem problém probrat to, co bylo v učebnici, ale já učebnici neberu jako jediný závazný zdroj a cíl. |
Jana |
• |
26.5.2010 9:34:09
Skoda, ze v Cechach byla driv takova jazykova bariera - jinak by tenhle zpusob uceni/ vyuky mohl byt rozsirenejsi.
Precist si tak par knih od Rudolfa Steinera a nakouknout do Waldorfske skoly... |
Anonymní myška |
• |
26.5.2010 7:58:28
Dášo určitě ano. Myslím, že RVP dává školám obrovský prostor vytvořit si vlastní osnovu. Zrovna ekonomické a právní minimum bude děcka i bavit. Ale určitě hodně záleží kdo ho bude učit.
Studovala jsem etopedii(poruchy chování), tolik dětí na ZŠ neví, že např.šikana je nejen nemorální, ale i trestná. Nebo problematika squoterství, graffity, držení drog, gambling..... Na to všechno je šíleně málo času a prostoru. Navíc to s dětmi často probírá třídní učitel, což je dle mně dost kontraproduktivní, chybí otevřenost apod...... Možná bych to zařadila do nějakého zážitkového kurzu, kde by přednášeli odborníci, lidi z neziskovek atd... |
Anonymní myška |
• |
26.5.2010 7:42:24
Malenko, moje děti jsou zatím na prvním stupni a nějak moc se nebiflují.
Tedy na rozdíl od mé školní docházky, co si pamatuji. Syn je ve třetí třídě, výjmenovaná slova spíše procvičují písemně, ale aby je někdo zkoušel stylem teď mi výjmenuj, to né. Až jsem se divila a trochu mám obavy, aby ve vyšších ročnících to po něm nechtěli. To je právě také jádro pudla, co nevyžaduje jedna uč.bude vyžadovat ta další a naopak. Jinak syn měl trochu problém a angličtinou, mluvený a psaný projev, že je rozdílný. Tak jsem zavedla "angličtinu na záchodě" To co zrovna probírají mu vypíšu na kartičky a ty potom lepím na záchodové dveře. Tak-že hned jak si sedne na prkénko, hned chtě-nechtě studuje a sním i celá rodina. Doporučuji!!! |
26.5.2010 6:48:35
Ono přece nejde jen o biflování, jde o respektování biologických, psychických a sociáních potřeb dítěte. Dítě je od přírody zvídavé a zkoumavé, jenže tradiční škola jde proti tomu a brzdí nebo zastavuje tyto jeho potřeby namísto toho, aby jich využívala a rozvíjela je. Dítě se potřebuje cítit v bezpečí, aby mohlo vstřebávat a zpracovávat informace, takže je důležité pěstovat ve třídě dobré vztahy (mj. tím předcházet šikaně). Dítě se potřebuje pohybovat, 45 minut sezení v lavici (za našich dob ještě dokonce s rukama za zády...) ho unaví a otráví, těžko pak může podávat nějaký mentální výkon. Potřebuje zpětnou vazbu, ne laciné pochvaly a nicneříkající známky (všichni víme, jak nahodile známky vznikají). A snáze se naučí souvislostem než nesouvislým řadám prázdných pojmů, které mu nezapadají do života. Potřebuje se naučit sociálním kompetencím, periodická tabulka prvků je hezká věc, ale v životě zpravidla k ničemu.
Za pár let taky budeme hledat dobrého učitele a dobrou školu, a nebudeme mít na to, abychom si zaplatili nějakou alternativu. Tohle by přece už mohlo být v českých školách normální. Z mnoha ohlasů se domnívám, že se toho však nezměnilo o mnoho víc než že se ve VV kreslí i něco jiného než Aurory a VŘSR... |
25.5.2010 23:27:49
uznávám, že to nejde hned, museli by se připravit učitelé. Učilo by se to například v rámci oproti současnosti posílené občanské výchovy. A šlo by opravdu jen o základy, třeba umět si spočítat, že asi seriozní nabídka úvěr 50 000 za 999 měsíčně vůbec nemusí být až tak výhodná ( pro šťouraly dodávám, že samozřejmě může). V tomhle jsme jako národ pologramotní a pak není divu, kolik lidí se nechá ve finanční tísni nalákat lichvářskými firmami.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.