Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
Ivka3 | 115865 |
10.4.2018 17:31:38
Ano, to se prý týká předškolních dětí. Pro takhle starší děti je to údajně měsíční pobyt, kdy tam bývají dvě děvčata a dva chlapci stejného věku v jedné skupince a těm se věnují.
|
Ivka3 | 115865 |
10.4.2018 17:29:36
DR. právě doporučuje ten měsíční pobyt s intenzívní logo. Měli jsme klinickou logopedku, kterou mi doporučila dětská i neuroložka. Chodili jsme k ní 5 let a posun minimální. S tou prací doma je to velmi složité. Při sebemenším neúspěchu, opravě apod.má blok a nehneme s ní, ani kdybychom jí slibovali hory doly nebo přerazili. U ní prostě není jen "klasická" logopedická vada, ale má to složitější. Výborně pracuje ve škole, na zájmové činnosti, nikde s ní není problém, jen doma. Takhle to vyznívá, že to s ní neumíme, ale psych.nám to vysvětlovala max.důvěrou, kterou v nás má ..nevím
|
TaJ | 81121 |
10.4.2018 17:17:53
Chodili jsme tam se synem od 4 let - taky vývojová dysfázie...byli jsme spokojení, akorát paní doktorka Krejčí, ke které jsme chodili, už tam teď není, je na foniatrii někde ve Stodůlkách...a MUDr. Černá, co tam taky byla, tak je tuším v Krči? Ale jinak tam jsou výborní, akorát nevím, jestli berou, vím, že jednu dobu měli snad i stop stav, synovi už je 10 a už tam nějakou dobu nechodíme, takže úplně čerstvé informace nemám...
|
Ivka3 | 115865 |
10.4.2018 15:29:39
Zdravím...máte někdo zkušenost s foniatrickou klinikou v Žitné ulici v Praze? Dcera (8let) stále velmi špatně mluví, psala jsem tu kdysi...po kolečkách u dr.diagnostikována vývojová dysfázie, resp. specifická vývojová porucha řeči-kombinovaný typ.
Na doporučení logo jsme opět šli k psychiatričce(někdy negativismus při logo) a paní doktorka zmínila onu kliniku. U dcery je vidět, že někdy nerozumí úplně přesně, co se jí říká, musí se to zopakovat atd. Slyší ale dobře. Kdysi ji ve zprávách proběhl i termín "porucha centrálního sluchového vnímání". Takže zvažujeme a hledám další info. Děkuji |
Eudo | 146355 |
21.3.2018 13:20:11
Jinak jeste na mnohych kurzech pro dospele ucitel obvykle nevi, ze ma ve skupine analfabety i akademiky a pracuje se stejn ym materialem - od analfabetu/ lidi s jinou abecedou a neznalosti anglictiny se vetsinou automaticky ocekava, ze to zvladnou sami bez urcite doby procvicovani pismen/zvuku a jak to vlastne funguje, kdyz se pismena ctou ve slovech (=zvuky nejsou stejne jako vyslovnost samotnych pismen). A ucitel nema poneti o znacich/zvucich, ktere v tom kterem jazyce vubec existuji. A prakticky ho/ji (vetsinou zeny) ani nenapadne, ze je v tom nejaky rozdil.
Coz je celkem dost caste. |
Eudo | 146355 |
21.3.2018 13:12:31
pred par lety se ucitelky druhe materstiny (SvA = svedstina jako druhy jazyk) na nejnizsim stupni stezovaly na konferenci, ze deti nechapou, ze maji hlaskovat slova, kdyz jeste neumeji cist a "my vime, ze se musi ucit hlasky a spojovat je do slov" -(tady se ale cteni timhle zpusobem neuci ani deti tady rozene).
Pri nasledujici diskuzi, jak to resit, se postupne ukazalo, ze slo o cinske deti 8 - 10 let, ktere vsechny cist uz umely, ale znaky (=ale ucitelky to jaksi nepostrehly, protoze umely cist urcite mnozstvi znaku. Coz se pochopitelne ucily uplne jinym zpusobem. Od deti se uplne samozrejme ocekavalo, ze maji chapat, co ucitel mysli (a jeste k tomu to chapat v jazyce, ktery temer neznaly). System cteni/vyuky uplne jiny, mnozstvi zvuku, ktere v cinstine ani neexistuji/dite v tom veku uz miva problemy je "slyset" a prakticky nechape, co se po nem vubec chce. |
Eudo | 146355 |
21.3.2018 13:04:01
"Strašně mě třeba štve, kolik dětí s různými řečovými problémy dostane automaticky naordinováno totéž (vypnout druhý či druhý a třetí jazyk), i když ty problémy jsou velmi různorodé."
presne tak. Dite, ktere ma potize, je vetsinou ma nezavisle na tom, jestli rodina je jedno- nebo vicejazycna. Obvykle je ma ve vsech jazycich (ale taky ne vzdycky). |
Eudo | 146355 |
21.3.2018 12:55:29
"Teoreticky máme příslušné instituce, ale prakticky záleží na štěstí, ke komu se dítě dostane, a jak to rodič zhodnotí a vyřeší. Vy jste to evidentně zvládli perfektně."
No ono to neni nijak jednoduche ani tady. Rodic musi byt rad, ze vubec nejakou pomoc dostane nabidnutou (vetsinou ani ne a musi mit dost hrosi kuzi, aby to zvladl). Nekdy je jednodussi "byt jinej" - to uz muzes oponovat a nenechat si neco vnutit, protoze se to tak nak ocekava a lidem jdes stejne na nervy. |
Eudo | 146355 |
21.3.2018 12:52:26
bilingvismus
dekuju ja to zas "sklonuju" svedsky..... a nepamatuju si co je co |
Eudo | 146355 |
21.3.2018 12:49:31
Krome toho na tu kulturni stranku a rozdily, ktere na zvladnuti jazyka maji obrovsky vliv, ve vetsine studii neni bran zretel.
Pred par lety jsem tohle diskutovala s Prof. emeritus Bodil Jönsson na jejim blogu (v cestine vyslo Deset myslenek o case). Vyjednala, ze bych mohla spolupracovat s doktoranty , kteri nemaji zkusenost z praxe. Jenze tu nabidku prijala Univerzita v Umeu a to bych musela zit 2 roky par tisic km od rodiny , coz se mi z ruznych duvodu nechtelo. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.