Tenna /2 |
|
(26.5.2010 10:34:10) Paní učitelce Staňkové samozřejmě nelze než zatleskat. Velice smutné ovšem je, že toto všechno bylo možno slyšet v posluchárnách pedagogické fakulty již před patnácti lety a přesto se to dosud nerozšířilo do základních škol, není to běžný a samozřejmý způsob práce učitelů - stále se jedná jen o nadšené jednotlivce, kteří se těmito zásadami řídí
|
Muška | •
|
(26.5.2010 14:14:52) A to je moc dobře,že je jen pár nadšenců a ostatní že učí tak,jak se vždycky učívalo.Mám pocit,že většina soudných rodičů pro dobro svého dítěte volí spíše ten drilovací způsob,proč ne obohacený o pár prvků "novějších metod",ale škola hrou ve smyslu: Naučíme tě,kde máš co hledat,..." si moc příznivců nezíská.
|
Katka +3 |
|
(26.5.2010 16:54:18) Mluv za sebe, prosím. V dnešním světě je potřeba tolik informací, že kdyby je měly všechny děti pobrat hned na základce, musela by trvat o pěkných pár let déle. A je dost smutné, když potom člověk na poště potká vyfiknutého pána, který není ve svém zralém věku schopný si v telefonním seznamu najít číslo, prostě proto že neví, jak se hledá v abecedním seznamu. Takže škola by dětem určitě měla dát základ ve smyslu "číst+psát+počítat" a potom by je měla vybavit především znalostmi nutnými pro samostatné vyhledávání informací a práci s nimi.
|
Muška | •
|
(26.5.2010 19:02:26) Mám pocit.... to jsou moje slova za mne samotnou, Katko+3!!Nedovolila bych si generalizovat,jen když tak zvolna sleduji situaci ve školství,u svých známých, ve své široké rodině pedagogů(teda kromě mě),nedá mi to vyjádřit můj názor, NEBO NEMUŽU?A příklad s pánem a telef.seznamem je tak trochu mimo,já rozhodně nepopírám ani v zásadě neodmítám "novější" metody,ale pro sebe je beru jen jako doplněk,lehké zpestření,nikoli cestu,kterou bych chtěla, aby se mé děti vydaly.
|
|
štěpánka | •
|
(27.5.2010 17:16:16) Katko, toho vyfiknutého pána nejspíše ve škole nenaučili (nenabiflovali) abecedu, protože jinak by v tom seznamu hledal o 106
|
|
|
Tenna /2 |
|
(26.5.2010 22:52:59) To je nepochopení. Nehovoří se o tom, že by se snad děti neměly učit - jen o tom, že žádoucího cíle je možno dosáhnout metodami, které jsou efektivnější a pro děti příjemnější a přijatelnější. Kdybych chtěla být jedovatá, napíši, že je krásně vidět zrovna na vaší reakci, že jste se ve škole sice velmi drilovala, ale nenaučila se porozumět správně textu (což je mimochodem oblast, ve které podle různých srovnávacích výzkumů čeští žáci opakovaně zaostávají za dětmi z jiných zemí, narozdíl od encyklopedických znalostí, kde naopak excelují.)
|
Muška | •
|
(27.5.2010 10:56:05) ).Reakce viz výše.Nic nezatracuji,jsem otevřena změnám a novým přístupům,ale u mne rozhodně nepřevažují a doufám,že ani u mých dětí ne.Jak píšu jinde,ano,drilovala jsem(což jsme ostatně dělali všichni,asi i vy,že ano?,i mé děti drilují-myslím,že určité oblasti(násobilka,vyjm.slova,určitá fakta z historie či přírodovědy atd.)bez drilu ani nejdou,výsledky máme myslím velmi dobré).A nové přístupy-jistě,ale v plné míře těm,kteří o ně stojí, v omezené míře těm,kteří si výuku chtějí jen zpestřit.Ale už dost-myslím,že takových reakcí už tady bylo napsáno dostatečně.Pěkný den.
|
Pafča+3(10/02,10/04,1/09) |
|
(27.5.2010 11:56:57) Já teda nevím, ale v článku není nic o tom, že by se děti neučily!! Dítě, které musí odpovídat na otázku proč? musí znát souvislosti a nejenom tupě něco zopakovat. Dítě, které je nuceno se spolužákem debatovat o tom, co je správně se naučí argumentovat a mnohdy až poté, co něco musíte vysvětlit někomu dalšímu to sami pořádně pochopíte! Ve článku je zdůrazněno čtení s porozuměním, nutná kontrola pravopisu při jakémkoli psaní (mezipředmětový vztah jako vyšitý nutnost znalosti nejen sbírat, ale i třídit a propojovat (a potom si je i lépa zapamatuji)
Já to vidím u dcery v první třídě. Když píše do písanky třeba právě diktát, píše bez chyb, dává si pozor, samá jednička. Jakmile si píše něco sama, nebo mají "volné psaní", rázem je tam chyb jako naseto!!!
|
Muška | •
|
(27.5.2010 15:49:21) Ano, v článku není nic o tom, že by se děti neučily).Pěkný den.
|
|
|
|
|
Veveruše |
|
(27.5.2010 23:50:43) Pro jejich dobro? Já jsem proplula ZŠ, SŠ a VŠ sice bez problémů a s poměrně dobrým prospěchem, ale skoro nic si ze žádné z těch škol nepamatuju. Učila jsem se jen kvůli známkám, resp. na ZŠ jsem se naštěstí ani moc učit nemusela. A ve škole mě to vůbec nebavilo, jediné, co mě tam táhlo, byly kamarádky Můj manžel nebyl tak přizpůsobivý, takže i přes velmi vysokou inteligenci opustil naše školství s výučním listem bez maturity. Ovšem na rozdíl ode mě si možná i díky tomu, že na něj naše školství nepůsobilo tak dlouho, zachoval zdravou a přirozenou touhu po vzdělání a po práci si rád čte různé naučné knihy a na rozdíl ode mě si i to, o čem čte, pamatuje. Zato já u naučných knih usínám a jsem schopná po večerech tak maximálně brozdat na rodině Pro své kluky bych si způsob výuky, jaký je v článku, strašně moc přála, ale obávám se, že na nejbližší základce se takhle asi neučí, a ráda bych, aby děti měly ze školy blízko domů i aby měly blízko kamarády ze školy
|
Veveruše |
|
(27.5.2010 23:59:59) Oprava, místo touhy po "vzdělání" mělo být touha po "vědění". Jinak touha po vědění je jasně patrná u malých dětí - jak jsou nadšené z nových věcí a objevů. Když si ty své kloučky představím, jak budou za pár let tupě sedět v lavici bez možnosti diskutovat s učitelem, natož se spolužáky, a jen zapisovat a následně papouškovat u zkoušení nadrilovaná fakta, větší část vyučování se budou nudit nebo čmárat či číst pod lavicí atd., jako jsem to měla já, tak se mi z toho dělá skoro zle
|
Tenna /2 |
|
(28.5.2010 20:06:50) Veveruše, úplně souhlasím, i mně je z toho smutno, mám už školáčky a už to u nás probíhá, bohužel Školu jsme se snažili vybírat pečlivě podle nejlepšího vědomí a svědomí a stejně se to bohužel tak docela nepovedlo Ta setrvačnost ve školství je neuvěřitelná
|
|
|
|
|
|