Přidat odpověď
Jsem netušila, že se diskuse tak rozvine :) Já jsem jí vložila do rubriky RaR tj. respektovat a být respekován a zajímali mne právě názory lidí, kteří se snaží metody z té knížky aplikovat. Já si jí několikrát četla, některé věci mne zaujaly, některé méně, ale spíše nad tím přemýšlím a zkouším nějaké metody zkoušet na syna. Také se mi líbily ty pasáže o "manipulaci" i mezi partnery, ale to je na jinou diskusi. Přemýšlm právě nad tím, že v tom myšlenkovém základu té metody se mi jeví jakoby mezera. Na jednáu stranu nechat dítě nést následky, přirozené tj.vyplývající z jeho chování, ale na druhou chci dítě vést nějakým směrem tj. de facto ty následky určím velmi často já tj. beru že jsou "nepřirozené", protože pak mohu určit následky na cokoliv a nemusím nechávat dojít k těm přirozeným např. když neuklidí hračky, řeknu, že bude zákaz např. večerníčka (tj. následek je jasný), ale "přirozené" bych chápala, že je např. nechá ležet a jeho mladší bratr mu je rozbije...pak si dá příště větší pozor. Já sama za sebe spíše požaduji dodržování rodinných pravidel a hranic tj. bundu musí jít syn uklidit, protože se o ní zakopává v předsíni, ale hlavně, protože oblečení patří na věšák (na důvod se zatím neptal :)) Jina te´D si třeba nevzpomněl, že si má vzít svačinu na fotbal, nevzal, při zpáteční cestě měl hlad, další trénink už mi to hlásil, že mám vzít svačinu...tak to mi přijde logické a přirozený následek :) ale právě myslím, že jako rodiče dáváme požadavky na určité věci, čistě jen, že to tak chceme my (z dobrých důvodů :)) ale přirozený následek vlastně podle mne není...:)
Předchozí