Jak kde. Na prvním stupni bych to asi netrestala nijak, jen poznámkama.
Druhý stupeň už pak jakkoli - pokud je to předem dostatečně oznámené, aby si na to ty velké děti mohly dát pozor.
Já teda měla v první třídě celý notýsek popsaný poznámkama za zapomínání, určitě bych podle současných přístupů měla z chování aspoň trojku, přitom jsem byla vzorná holčička, žádný raubíř. Navíc jsem samozřejmě učivo první třídy uměla už před nástupem do školy, takže jakože by mi v první třídě místo samých jedniček daly samé dvojky nebo trojky, za zapomínání? No nevím... Já jsem stejně za slovní hodnocení, takže za mě by byl nejvhodnější trest u těch malých - poznámky do notýsku - upozornění rodičům, že dítě to samo zjevně nezvládá a že je třeba na přípravu do školy dohlížet + na konci roku slovní hodnocení, kde bude napsáno, že dítě všechno pěkně umí, jenom kdyby tolik nezapomínalo