Co s tím může rodič dělat, aniž by se to nepříznivě podepsalo na dítěti?
Třída naší třeťačky má od začátku školy pech na učitelky. Od první třídy do poloviny druhé třídy jí učila super důchodkyně, kterou ale nutně museli v pololetí druhé třídy vyšoupnout a dát místo ní učitelku, která se vrátila z mateřské. Přestože se nám nikomu nelíbila změna učitelky v pololetí, učitelka byla fajn a děti i učení v pořádku. Nicméně o prázdninách si učitelka našla místo blíže bydlišti, takže ve třetí třídě nastoupila nová třídní, která do té doby učila na druhém stupni matematiku a fráninu, nic víc o ní nevím. Na první třídní schůzce se jevila jako fádní kuňka, ale mluvila o matematických olympiádách, které se svými třídami vyhrávala, tak jsme si mysleli, že se rozkouká a bude to fajn. Od té doby nastalo několik situací, které jsou více či méně problematické, něco je třeba prkotina, ale dává to ucelený obrázek naší nespokojenosti. Chci se vás zeptat, jak vám to připadá a co byste na mém místě dělali/y.
1. při seznamování s třídou oslovuje děti podle toho, co mají na sobě. Jiné paní učitelky buď daly dětem na stůl "střechu" se jménem, nebo visačku na tričko. Tahle když máš culík - jsi Culíček, triko s puntíky = Puntíček a podobně. Dcera nechtěla být Mašlička podle čelenky, chodila ale do školy jen 4 dny a pak už učitelka věděla, kdo to je.
2. čtvrtý den školy měla dcera úraz, byla v nemocnici a pak doma, celkem 6 týdnů. U učitelky jsem si vyzvedla plán učení, co mám s dcerou probrat, bylo toho opravdu hodně - matematika, čeština, angličtina, prvouka... učily jsme se každý den i o víkendu, jinak to nešlo stihnout. Psala vleže, spousta příkladů, cvičení z Čj, fňukala, bolela jí ruka... Po pěti týdnech jsem zašla za paní učitelkou, ukázala jí, kde jsme, abych věděla, jestli máme ten poslední týden přidat nebo zvolnit. Přidala nám další práci. V polovině října se dcera vrátila do školy s několika popsanými sešity z M a Čj, které jí učitelka vzala. Doma mi pak dcera ukázala, kde její třída skutečně je - byli asi v 1/3 učiva, které my musely probrat
Ještě teď nás nedohnali, v M jsou tak na 2/3, v Čj skoro u nás, v prvouce ani ne v půlce. To co dcera doma dělala, dělá znova i za domácí úkol. Takže celé naše domácí učení byla zbytečná pruda.
3. celá škola má "projektové dny", minulý rok poznávali místní přírodní památky, letos je to zdravá výživa a chování - slušnost, ohleduplnost, spolehlivost... projektový den byl stanoven na úterý, i na webu školy je to napsané jako info pro rodiče. Děti si na to měli donést konkrétní pomůcky. V pondělí učitelka děti sprdla, že pomůcky nemají, že jim říkala, že ona to chce v pondělí. Dcera tvrdí, že nic neříkala, to nedokážu posoudit, každopádně v žákovské nic napsané nemá - jinak tam píší kdejakou ptákovinu. Učitelka se s dětmi domluvila, že to tedy bude v úterý, aby všechny děti pomůcky měly - ale pak v úterý se s nimi normálně učila, že prý se tomu "projektovému dni" nestihnou věnovat. To mi připadá jako dost malicherná pomsta nehodná učitelky...
4. v celé škole proběhlo měření tělesného tuku na přání. Rodiče dostali dotazník, jestli chtějí/nechtějí, aby to dítě podstoupilo. Vzhledem k tomu, že dcera 6 týdnů ležela na zádech a ani teď ještě nemůže cvičit, přibrala a sami se s tím snažíme něco dělat - procházky, ovoce, zelenina a podobně, ale pozvolna, nijak jí tím nestresujeme, sama jsem měla v pubertě PPP a nechci to nijak pokoušet u ní. Nebyla jsem sama, kdo to odmítl, přesto učitelka na měření tuku dovedla celou třídu a dcera je teď smutná, že je "tučná".