Dooly,
opravdu si dělám pokaždé nové přípravy. Ani dvě třídy v jednom ročníku nejsou stejné, aby se dalo učit stejně
. Nebo možná by se dalo, ale to tam může učit počítač a ne člověk.
Musím přeci reagovat na to, jak na tom děti jsou. Co jedně jde, druhým dělá problém. TRak to přeci nezabalím po týdnu, když mám v notesu napsáno, že mám dělat něco jiného. Prostě dokončím jednu práci, než začnu druhou. Ono zase na něčem jiném se to srovná.
Navíc když učíš něco první rok, tak naděláš spoustu chyb, spousta se toho neosvědčí. Když to učíš druhý rok, zkusíš to jinak. Teprve při třetím průchodu můžeš sáhnout po tom, co se osvědčilo, ale ani tak nejde vzít, že 135. hodinu češtiny v té a té třídě budu učit to a to tak a tak.
Plus to, že na druhém stupni jen málokdo učí pořád to samé. Záleží teda na velikosti školy a na tom, jak se mění učitelský sbor, pak taky kdo kde má třídnictví, takže třeba jeden předmět učíš plus mínus jako loni, ale další tři máš poprvé....
Já nevím, jak to je třeba po dvaceti letech, ale během té doby se zase většinou mění učebnice, přístupy, pomůcky, vybavení, i hodně konzervativní učitelky musí inovovat a hledat nové, protože to staré už prostě k dispozici nemají
.