Když na ta větší čísla bereš jednotlivé knoflíky, tak to vlastně nefunguje, protože od počtu 7 už není mozek schopný vnímat nestrukturovaný počet. Takže tomu dítěti je jedno, jestli vidí 10 knoflíků nebo 100. Když bude mít dvě hromádky vedle sebe, tak u počtu 10 a 100, když ty počty nabídneš, tak je rozliší, ale čím menší rozdíl, tím obtížněji.
Ü toho dělení je v tomhle výborná číselná osa a počítací hranolky (dá se najít pod pojmem barevné počítací hranolky nebo tyčinky, cusenairovy hranolky nebo kostky). Jde to vyrobit i z kartonu nebo čtvrtky. Dítě vezmě kostky odpovídající velikosti a skládá je na osu, až dojde k číslu, které má rozdělit. No a pak už vidí, kolikrát se mu tam ta kostka vešla a kolik zbylo dílků nevyplněných....
A zase jde o získání představy, co se po něm vlastně chce, když má dělit se zbytkem. Až bude muset zkoušet nacpat 48 do 12 598, tu představu už těžko získá a kalkulačka mu (jí) na prvním stupni jako kompenzační pomůcka neprojde, zdá se
.