Přidat odpověď
Naše škola (kde učím) obaly na učebnice vyžaduje. V tomto případě také nechápu, proč nemohou učebnice zůstat obalené. Chápu, když pak chce někdo svůj použitý obal znovu použít, že ho chce zpět, ale to se většinou neděje, obaly končí v koši, i když by mohly sloužit další rok.
Moje holky vyžadovaly vždy nové obaly, tak jsem ty staré schovávala. Ale vím, že kdyby dostaly učebnice už obalené, nenapadlo by je ty nové vyžadovat.
Takže to sundavání obalů na konci roku považuju spíš za věc zvyku. Stačilo by, kdyby se při vybírání vyřadily jen ty zničené a opatlané.
U sebe ve třídě tedy dávám pokyn obalit učebnice, které patří škole, a doporučím obalit ty pracovní sešity a sešity, u nichž mám zkušenost, že desky moc nevydrží, tam ten obal (pevnější) většinou životnost prodlouží. Neobalené sešity neřeším, protože v tomto mám hodně rozporuplné pocity. Moje environmentální srdce drásá tolik plastu, navíc ty obaly kloužou, někdy úplně nesedí a při každém použití sešitu zklouzávají, taky zvyšují objem, hmotnost a stabilitu hromádky, což při přenášení může jednomu komplikovat život...
Na druhou stranu bez obalu ty sešity dopadají všelijak. Loni se mi třeba stalo, že měl prvňáček trochu opatlanou lavici od lepidla, nevšiml si toho, položil si na to písanku, ta se přilepila, a když ji bral, desky se mu roztrhly. Zrovna tu písanku dostal, bylo mu to dost líto....Taky některé děti třeba nemají psací stůl, doma položí sešit na jídelní stůl a nevšimnou si (nebo doma třeba nikdo neřeší, že není utřený, sešit je pak upatlaný a upatlá pak i další sešity v tašce nebo na hromádce ve škole, některé sešity jsou jen takovým zvláštním způsobem ošmatané, takže pokud na ten sešit sahá častěji i někdo jiný, než žáček, má ten obal cosi do sebe.
Takže jo, v obalu jsou učebnice a sešity hezčí a většinou i o něco lépe chráněné, otázka je, jestli to stojí za to. Já osobně bych se bez igelitových obalů obešla, ale obávám se, že třeba u nás ve škole bych asi byla jediná.
Předchozí