Alena |
|
(7.8.2018 14:34:08) "A hodnotit školu z jednoho zprostředkovaného a subjektivního popisu je dost ošemetný, třeba bysme nakonec zjistily, že je to oblíbená a prestižní škola, těžko říct." ale jo, to mas pravdu, spouste rodicum rakouskouhersky pristup vyhovuje, znam z okoli (a nejsem schopna to pobrat :). Nicmene i kdyby z toho subjektivního popisu byla pravda pulka (nemyslim si), tak i tak by to byla pro me nepouzitelna.
|
Otylka |
|
(7.8.2018 14:48:02) Prestižní škola to tedy není, zkrátka průměr, ale v dobré dojezdnosti Vybírali jsme jí, že je tam hodně angličtiny, tu má rád, má z ní jedničky, sice zrovna tam dostal jednu z těch pětek "omylem", ale to se vyjasnilo Systém jim často nefungoval, taky doufám, že po létě to bude ok. Já nechci, aby nakonec propadal, nechat zodpovědnost na něm nechci, tak to bylo +/- letos a vážně to nefunguje. Kontrolovat jeho prospěch hodlám v systému denně, když v systému nic nebude, tak v pátek dotaz na učitele a neberu to jako zametání cestičky. Od dcery jsme byla zvyklá, že škola komunikuje, tak jsem nebyla připravená na to, že to může být jinak.
|
|
Alena |
|
(7.8.2018 14:59:19) ja taky, také to nechapu.
|
Otylka |
|
(7.8.2018 15:17:15) Jak jsem psala, systém spustili v den vysvědčení, pětky, dle datumu byly v den konference. Odjížděli jsme v den vysvědčení na dovolenou. Opravdu jsem to nečekala, zvlášť po těch jedničkách a tím, jak učitel na třídních schůzkách opěvoval synovu genialitu, tam kde děti vymyslí sotva jedno řešení, syn přijde s dvěma jinými, aplikuje metody, které ještě ani nebrali. Nechci popisovat náš odjezd na dovolenou... Už jsem to neřešila, chci to podchytit od začátku školního roku.
|
X__X |
|
(8.8.2018 5:58:50) ad pětky v den konference (nebo jiné podezřelé dny).
u dcery na SŠ (ne na vícletém gymplu, normální SŠ) mám zkušenost, že když chybí na test, zpravidla si ho musí doplnit. a má termín, do kdy. když si ho nedoplní, přistane k danému datu v systému pětka. není možné, že ty pětky tvého syna mohly vzniknout taky tak nějak? že třeba na nějaké testy chyběl, měl čas do konference si je doplnit, nepřihlásil se o ně, učitel dopsal za pět? mmch tenhle systém funguje i u nás na základce na druhém stupni, i když jen ve dvou předmětech. je daný počet testů z matiky a fyziky, v matice je možné nepsat dva testy, ve fyzice jeden, pokud jich chybí víc (nebo pokud si chce někdo opravit špatně napsaný test), je třeba si je před vyučováním v předem určené dny přijít doplnit, jinak z nich je za pět (tvrdí učitel, moje děti s tím nemají zkušenost, testy doplňují).
jinak moje zkušenost z druhého stupně základky je, že úkoly nebo učivo po nemoci děti vůbec neřeší s učitelem, ale doplňují si ho mezi sebou. jenom při plánované nepřítomnosti dostávají od učitelů učivo k doplnění předem. týdenní plány fungovaly na prvním stupni, na druhém už učitelé od dětí čekají větší samostatnost
|
Lída+2 |
|
(8.8.2018 8:09:45) X__X to je fakt, u nás to funguje stejně, doplníš si test, máš známku, nedoplníš, máš 5. Mám tu syna a potvrzuje:" jj mami, musí se nahlásit na dopsání, jinak je 5"
A zakladatelka psala, že byl nemocen....
Navíc jak ve škole neposlouchá, protože on je přece " geniální" (tak on to přece nepotřebuje dávat pozor......co mu kdo říká, on ví vše nejlíp)- toto jsem si vzala z včerejší diskuze......
jenže zakladatelka za něj do školy chodit nemůže, aby poslouchala co tam kdo říká, syn jí to domů nedonese.....nevidím východisko.....
Myslím, že se mu tak nějak vžilo, že je geniální a nemusí vůbec nic...a vše mu projde......a když někdo něco vykládá, tak ho to nezajímá.....a pak ani netuší, že by si měl dopsat testy......a zakladatelka tam s ním sedět nemůže. Snad jedině diktafon....,aby si poslechla co celý den kdo říká, když potomek nejeví zájem....
Stresuje se ona, já bych ho v tom nechala....,aby se srovnal sám, uvědomil si, že je potřeba poslouchat co po nich kdo chce. A řešit to.
A to, že škola má spoustu věcí nefunkčních....na tom teda taky něco bude.
|
Otylka |
|
(8.8.2018 9:37:47) U něj ve škole, když něco nepíše, objeví se v systému N, jakože nepsal. To je celkem dobré (když systém funguje), protože pak ví, že se má zastavit za učitelem a domluvit si náhradní termín. Kdyby neměl dost známek, tak by šel před komisi. Proto doháněl, nechtělo se mu učit o prázdninách. U těch dvou pětek mám pocit, že byly buď toho druhého, tomu ten předmět vůbec nejde a nebo učitele něčím vytočil (ale zrovna tenhle je flegmouš). Syn tedy nemá pocit, že je geniální, to říkají učitelé mě, ne jemu, myslím, že má naopak komplex, že nikdy nemůže být tak dokonalý jako jeho sestra. A určitě máš pravdu, že jakmile ho učitel nezaujme, tak na to kašle, s tím neudělám nic. Za mě potřebuju uhlídat, že odevzdá co má, bude vědět, co se má učit, když je nemocný a uhlídám, že se to i naučil.
|
Lída+2 |
|
(8.8.2018 10:01:01) Tilík, u nás teda je nastaveno tak, že pokud člověk chybí testy dopisuje. I když známek má dost. Jsi si 100% jistá, že to tak nemáte?
Syn byl v dubnu na soustředění (jak byli ty velikonoce), odjížděl v pátek školy.... ve škole pak byli jen 3 dny navazovali na to prázdniny a velikonoce.
....psal se test...a syn si ho dopsat musel....jinak by za něj dostal 5, nemáte to tak taky? Jinak samo, že u toho datumu měl N. pak to dopsal , nějaký datum po velikonocích a měl tam známku a v poznámce náhrada.
A to jiné zameškání než toto neměl za celý školní rok, takže si taky můžu myslet, že známek je dost.
před komisy chodí ty co mají hodně zameškáno, nestihli dopsat testy(z víc předmětů)....nebo mají individuál....a nestíhají to.
No vidíš, jenže syn si před odjezdem sjednal fotky sešitů....vše si doplnil...během večera pondělí a úterý.. dopsal test.... a když jsem se další týden ptala třídní na rodičáku. Tak mi řekla, že kolegové říkali, že ani nepostřehli, že tam nebyl, že má vzorně doplněno. Jinak by totiž příště nejel. To byla podmínka.(moje)
jenže nevím proč ty na něj takové páky nemáš.....fakt zvláštní....každý má přece něco co mu hodně vadí, kdyby to nemohl....
|
Otylka |
|
(8.8.2018 10:21:03) On si všechno dopsal, protože pak měl známky doplněné a bylo to zrovna u těch komunikativních učitelů, takže ti mi potvrdili, že vše je OK (u těch komunikativních učitelů má jedničky). Ti nekomunikativní jsou ti, co zkouší první den po příchodu do školy a ten jeden má tu specialitu, že pětka se dá opravit nejlépe za 3, přičemž 5 v klasifikaci zůstává. Na syna páky nemám. On je hrozně hodný a milý. Když mu zakážu sport, tak se to moc neprojeví, tím, jak je pořád nemocný a pak v rekonvalescenci, tak vlastně moc nesportuje. Na televizi nekouká, hry v telefonu sice má rád, ale obejde se bez nich a na rozdíl od sestry doma pomáhá, je šikovný, takže udělá ledacos navíc. Jen kdyby se měl učit bez dozoru, tak bude jen tupě zírat nebo psát do odpovědí hlouposti. Když se učím s ním, odpovědi zná. Výhrůžka návratem na základku už nefunguje, protože začal uvažovat o tom, že je úplně jedno kam chodí, že na základku by to měl blíž a nemusel by tam dělat vůbec nic. Zkrátka je to hodný kluk, ale totální lempl a sám se z toho opravdu vlastním uvědoměním nedostane.
|
Karkulkaaa |
|
(8.8.2018 12:11:04) Tilíku, to je jako u nás, jedno dítko samé jedničky i na gymplu, druhé, co taky vyhrávalo matematické soutěže na ZŠ, je na gymnáziu lempl, neodevzdává práce, referáty, pak má blbé známky, i když předmět umí. U nás ani šance na opravu není, gympl to neumožní, takže když má za pět, má za pět. Můj názor je, že je to povaha, pohodlnost, nemá vnitřní motivaci. U nás už jde dítko do septimy a já už to nějakou dobu neřeším, jeho boj. Samozřejmě chci, aby školu a maturitu získalo, ale trojky a čtyřky na vysvědčení jsem přestala řešit. Jeden známý říkával, každá čtyřka mě posune blíž k maturitě a měl pravdu, nakonec je z něj úspěšný člověk.
Já bych neměla čas a sílu na to, abych se s dítětem učila a pořád ho k něčemu honila. Nakonec to dítě taky nechce propadnout a vždycky to nějak udělá, aby to tak nedopadlo, zvážila bych, jestli mi to za to stojí, učit se s dítětem, neustále kontrolovat a řešit známky. Tvoje je ještě relativně malé, možná ho půjde nějak naučit učit a pracovat, ale u nás to nešlo, takže jsem tomu musela nechat volný průběh.
U nás je stejný problém jak u vás, nevíme, kdy co má odevzdat, dítě to ví, ale klidně řekne, že nic nemá a pořádné materiály, ze kterých se dá učit nejsou. S učiteli právě tam, kde je problém, řeč není, když vidím jednání některých učitelů, tak chápu tu demotivaci dětí.
|
Otylka |
|
(8.8.2018 13:19:26) Karkulkooo, děkuju. Nejsem na světě sama, hodný, milý, pohodový salámista není na světě sám. Dala jsi mi energii. Nemůžu za všechno na světě, něco je i povahou Neschopnost vysvětlit, proč neodevzdal něco, co nesl v ruce už nějak vstřebám
|
|
|
Lída+2 |
|
(8.8.2018 12:13:39) Ty se s ním učíš?: Jen kdyby se měl učit bez dozoru, tak bude jen tupě zírat nebo psát do odpovědí hlouposti. Když se učím s ním, odpovědi zná...
Podle tohoto....a to jsi ho dala na gympl....čím dál méně tomu rozumím. protože pak jsi psala, že se učit nepotřebuje.....
A co když stejné blbosti píše v té škole.....a známky holt podle toho.
A určitě existuje něco co by mu šlo dát za trest(nemyslím sport, ale třeba něco jiného, co rád), protože bez toho se dál nehneš....on z Tebe má dobrý den....a počkej blíží se puberta a v 7. třídě to začíná...co s ním míníš jako dělat, když nemáš vůbec nic, aby tě poslechl....protože ty to myslíš dobře, jemu je to jedno....a nyní to jsou banality a co později....a místo, aby to řešil on tak ty se nervuješ už začátkem srpna co zase bude příštích 10měsíců....
No nevím....podle mě nemá léta nastavené hranice, kam až může zajít....a to co popisuješ je pro mě hodně přes čáru....absolutní ignorace všeho....všichni couvnou, je po jeho, není ho čím potrestat, takže příště mu vše zase projde......
U nás by nastal pěkný režim,ale né kvůli známkám,ale kvůli tomu ignorantství a flegmatičností....protože i tady platí, že jo dobrý a né vždycky se to hodí.
Takovýhle lidi pak mít za kolegy v práci pokud je to nepřejde, to bude panečku terno, termíny mu budou jedno, dokumenty poztrácí, podklady též.....měla jsem tu čest před lety s někým takovým pracovat.....NIKDO dotyčného neměl rád. Protože tam mu za zadkem nikdo stát nebude.....
Podle mě je to jeho BOJ. Ty už jsi do školy chodila.
Nemá motivaci, tak at si nějakou najde...., proč ji máš hledat ty. Nedělala bych mu otroka, na to bych neměla.
|
Otylka |
|
(8.8.2018 13:14:34) Učím se občas s ním, protože jak jsem psala, je často nemocný, to pak nemá šanci ve škole cokoli pochytit a sám, jak jsem zjistila, se zkrátka neučí. Když přijdu domu a řeknu, udělej si z toho výpisky, udělá si je, během chvilky to umí, přezkouším ho a vím, že je to v pořádku. To je to, co pro něj můžu udělat.
|
K_at |
|
(8.8.2018 13:27:28) Tiliku, jo. Tak to chapu. Idealni by bylo, kdyby si vypisky pripravil sam pres den. To by pomohlo. Aby byl vecer pripravenej na zkouseni.
|
|
|
|
K_at |
|
(8.8.2018 12:38:36) Tiliku, hele, jedna vec je ne-komunikace ucitelu. Tam je to asi na tobe, vyboxovat nejakej system. Nebo vytezit spoluzaky. Druha vec je, ze bych uplne neresila znamky. A zvazila bych, jestli teda tenhle gympl je ten pravej. Nejakej dozor asi zatim otrebuje. Ale vic bych nechala na nem. Zkontrolovat, dovysvetlit. Ale nemuzes se s nim ucit jako s prvnakem.
|
|
|
|
Karkulkaaa |
|
(8.8.2018 12:20:15) "jenže nevím proč ty na něj takové páky nemáš.....fakt zvláštní....každý má přece něco co mu hodně vadí, kdyby to nemohl...."
Lído, na děti "mě je všechno jedno, mouchy snězte si mě" žádné páky nejsou. Je to prostě povaha. My byli i u psychologů, dítě nedokáže vysvětlit, proč neodevzdává zadané práce. Neumí dodržet termín, ví, že pak místo dvojky bude mít na vysvědčení čtyřku a stejně neodevzdá. Dokonce ví, že nakonec odevzdat musí, ale už za to bude pětka, kvůli pozdnímu termínu. Nedávno tu byla diskuze, co lidí neumí dotáhnout věci do konce, jako by to byl nějaký blok, je to podobné. Psycholog stejně nepomohl, dítě musí chtít samo a rozumem všechno chápe, rodič nic moc dělat nemůže.
|
Lída+2 |
|
(8.8.2018 12:24:10) Karkulkaaa, tak já tím , že řeším termíny pořád nějaké, tak bych asi umřela hladem.....možná proto to nemohu vůbec pochopit....
|
Karkulkaaa |
|
(8.8.2018 12:38:11) Lído, pak si asi ten člověk potřebuje nabít hubu. Ve škole je to holt ta čtyřka na vysvědčení, až bude v práci, bude to finanční postih nebo vyhazov. Já nevím, co s tím jiného, než ho nechat se v tom máchat. Na vyšším gymplu nebudu běhat za učiteli, aby mi sdělili datum odevzdávání projektu, dítě je skoro plnoleté.
Tilika chápu, že se snaží něco dělat a přeju, aby se dítě chytlo a začalo něco dělat, na druhu stranu se zkušeností s podobnou povahou bych skoro řekla, je to marný. Zase není třeba známky přeceňovat, důležitější je, aby dítě našlo "svůj obor" co ho baví a v něm se uplatnilo.
|
Lída+2 |
|
(8.8.2018 13:13:41) Karkulkaaa, jj známky jsem jí psala už včera, že jsem je neřešila a přesto mi syn maturoval s vyznamenáním.
Uvidím co ten druhý, ten má na prvním místě sport, ale třídní staršího mi říkal, že ho mám nechat být, že on měl kdysi na prvním místě fotbal...pak dlouho nic a pak školu Takže ho necháváme dýchat.
JJ najít obor. To ej nejdůležitější.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|