11.4.2010 11:52:11 hmmmmmmmmmmm
Re: Co když "přirozené následky" nejsou až tak přirozené
Stalo se přesně to, co jsem čekala, sekty jste si všimli, ale toho, jak byla zdůvodněná, už ne :))))
ano, jako učitelka chci, aby když mají děti psát siktát, všichni najednou začaly psát diktát, opravdui není možné, aby dva začali hned a dva za 5 minut a půlka třídy zítra...
knížku jsem nečetla a ani nebudu, ale podle mě respektovat = brát na vědomí individuální vývoj a podle toho mít požadavky a podle toho se chovat, takže ne nechat dítě, aby samo přišlo na to, že má něco udělat, ale aby vědělo, kdy to udělat musí, dátmu ty pevný hranice, ty mantinely, bez kterých je většina dětí zmatených
být respektován je v mým pojetí to, že když já, jko první autorita v životě dítěte, po něm něco chci, tak ono vyhoví mýmu přání, neboli poslechne, protože já za něj mám zodpovědnost, nejen a jeho zdravý a přiměřený vývoj, ale i za to, jak se pak chová jinde než doma pod mým dohledem
pochopitelně ty hranice může mít každý dítě jinak nastavený, dítě, který je posleušný od přírody (mám doma) je má volnější, dítě, který neposlechne ani za zlatý prase, má ty hranice těsnější
nejsem odborník na výchovu, nějaký jiný učitel snad ano?
ve škle by se měly děti vzdělávat, ne převychovávat, měly by tam chodit vychovaným ale bohužel, naše školství po vzoru západu a západní výchovy už taky potřebuje do škol zavádět asistenty, ne pro konkrétní děti, který mají SPU, ale pro zklidnění třídy, to je dost příšerná věc, sekterou jsem se bohužel setkala už taky
a pokud chce rodič, aby se s jeho dítětem jednalo jinak (ve smyslu výchovy, ne vzdělávání), pak je to opravdu v našich podmínkách docela nemyslitelný, mimochodem, je to někdo učoitel? někdo, kdo aplikuje RaR ve výuce? ráda se nechám poučit, jak se to dělá ve třídě sedmáků :)))
ale vychovávám připrzeně a knížek od Matějčka a Prekopové jsem přečetla dost a dost, a nejen od nich, ale ostatní jména si nepamatuju
Jednou jsem byla na přednášce, kteou pořádali nějakcí psychologové, bylo to něco o výchově dětí v náhradí rodinné péči. Jeden tatínek tam řekl, že své děti, jedno vlastní a jedno přijaté, zkoušeli vychovávat bez fyzických trestů, nakonec byla situace tak neúnosná, že změnili taktiku, místo vysvětlování po milionté dokola každý z kluků dostal pořádný nářez a od té doby je doma klid a slovo rodičů platí, ano diskutují o všem možném, ale pokud je to něco,o čem děti opravdu rozhodovat nemají, ak se nediskutuje a děti ví, že poslechnout musí
a světe div se, psycholog to schválil, děti mají poslouchat rodiče a ne naopak, ani přehnané diskutování není k užitku
a to si pište, že děti v NRP jsou pod drobnohledem a chování náhradních rodičů k nim posuzují a hlídají všichni, kdo o tom vůbec ví, od učitelek ve školkách a školách přes doktory, náhodný lidi, po sociální pracovnice a psychology
tak to míň přehánějte a přemýšlejte o tom, jestli dítě dobře vychováte do společnosti, ve ktré žije, nebo mu zaděláváte na problémy ve škole a pozdějiv zaměstnání
Odpovědět