Venavello, nejsem klasický domácí učitel, ale měla jsem dceru kvůli úrazu, rehabilitaci a následné nemoci teď doma tři měsíce:
1) Jaké používáte pomůcky? Kde je berete - nákup, výroba, NET?
pomůcky na matematiku jsem vyráběla, na geometrii jsem vymýšlela všelijaké úkoly, které by ji zaujaly a zároveň by procvičila práci s pravítkem, na angličtinu pochopitelně kupované knihy-beletrii a cvičebnice Letts, jinak jsme využívali cvičebnic a učebnic a z webů generovaných pracovních listů podle toho, co bylo potřeba procvičit. Slovní druhy jsme například dělaly hrou (na papírek napíšete přídavné jméno, založíte, pošlete dál, napíšete podstatné jméno.... a vznikne vám více či méně humorný text). Suma sumárum naprostá směsice. Hodně jsme si povídaly a dělaly sem tam nějak pokus.
2) Jaké vidíte výhody/nevýhody domácí školy proti školnímu vyučování?
Pro mne byly nevýhody pracovní, v době, kdy se mi pracuje nejlépe, tedy dopoledne, jsem se věnovala dceři, nebo s ní byla na rhb. Dcera postrádala společnost dětí, ačkoli má bratra a měla návštěvy. Výhody se týkaly stylu práce, možnosti ji zcela přizpůsobit její kondici, rozpoložení, potřebám. Většinou byla radost a potěšení s ní pracovat a vidět, jak uvažuje.
3) Jaké metody výuky používáte, např. obdoba frontální výuky, montessori, dalton....
Využívala jsem prvků daltonu, protože dcera chodí do školy s d. prvky, ale jen velmi okrajově.
ale to vše se týkalo jen relativně krátké doby. Te´d zpětně vidím, že jsem některých příležitostí nevyužila dostatečně, ale tak už to chodí, když d.š. přijde neplánovaně