Alice, dcera 7 let | •
|
(29.4.1999 9:34:28) Věděla jsem, že první třída bude velká změna. Ale už si nevím rady. Na první třídní schůzce v září nám tř. učitelka sdělila, že děti by měly přípravě do školy věnovat max. 15 minut. Po osmi měsících říkám já i další rodiče - min. 45 minut (s přestávkama). Při domácí přípravě vč.domácích úkolů je vše v pořádku, bez chyb. Ale po příchodu ze školy, když vidím diktáty, příklady a známky, mám pocit, že to nepsala dcera, chyby a chyby. Mluvila jsem s učitelkou, jestli se dcera nepředvádí nebo naopak není zakřiknutá - není, je živá a aktivní. Kde je chyba? (přiznávám, že ve čtení je pomalá) Zkoušela jsem více chválit, pak už i zakazovat , nic nepomáhá. Mám doma malého flegmatika. Pro doplnění - po včerejších třídních schůzkách vím, že pouze dvě děti z dvaceti budou mít (možná) samé jedničky.
|
Peter, 9-ročná dcéra | •
|
(19.5.1999 15:09:08) Viac, než si možno myslíme, záleží práve na tom učiteľovi. Rodič sa môže i pretrhnúť pri venovaní sa dieťaťu, je to k ničomu, ak učiteľ je diletant alebo nemá ten správny prístup k deťom. Takisto naopak, ak sa rodič deťom nevenuje, správny učiteľ môže z dieťaťa "vydolovať" všetko. Moja dcéra mala zatiaľ štastie na obe učiteľky, ktoré ju dosiaľ učili a učia - ich prístup je najdôležitejší zrovna v prvom ročníku.
|
|
Martina,2 kluci | •
|
(13.7.1999 12:36:48) Vase zkusenost je alarmujici.Vezmete svoje ditko a rychle utecte k jine ucitelce,nez-li se Vam problemy jeste navrsi.
|
|
Lucka, dcera 8 let | •
|
(15.7.1999 16:21:11) Podle popisu chyba bude nejspíš v učitelce (dle průměru známek ve třídě). Co se týče přípravy do školy, má dcera má LMD a tak příprava zabere okolo 2 hodin s přestávkami na večeři apod. Nyní půjdeme po prázdninách do 3 třídy a situace je stále stejná. Dcera je velmi živá, o školu nejeví takový zájem jako o hračky či kamarády. Pro klid duše doporučuji navštívit místní Pedagogickou-psychologickou poradnu (lze se objednat i bez doporučení školy), vyborně tam poradí jak organizovat učení dětem doma. Jinak vytrvat, bude hůř.
|
|
Jana1.tř a předškolák | •
|
(13.6.2001 17:39:28) Ahoj,Chyba je v učitelce,jednoznačně.Dcera je šikovná,u úkolů strávíme asi 45 min.na začátku šk,roku i 2 hodiny.Ale i učitelka i já i dcera pochopila,že si nesmí na sebe klást velké nároky a že se to časem naučí.Končí šk.rok a my máme jedničky.Držím palce,přeju spoustu trpělivosti a nepřehánět,nebo najít jinou třídu či školu.Jana
|
|
Mirka | •
|
(13.6.2001 20:34:43) Myslím, že bych se zajímala, co dál - my jsme měnili školu ve čtvrté třídě, v první to vypadalo podobně, dítě bylo "hrozné", na nové škole je chlapec "kamarádský, chytrý, jen špatně vedený" - odpovídají tomu i lepší známky, i větší ochota chodit do školy, i dokonce (u dysgrafika s údajně těžkou LMD) chuť kreslit, stavět, modelovat...Věci u nás nevídané. Proč to píšu: z té nové školy část maminek dala děti pryč, protože v první třídě na ně byli přísní. Ale teď, ve čtvrté, to nese jednoznačně ovoce - děti umí mnohem víc a paní učitelka se může věnovat individuálně... Ale taky vím, že když děti nemají dobré známky, je to vina učitele. Moje babička i můj otec, kteří oba učili celý život, říkali:" Když u kantora mají děti průměr pod 2,30, (rozuměno průměr všech dětí, které dotyčný učí)je to špatný kantor!" Myslím, že v první třídě by mělo být hodnocení ještě vyšší - první známky mají vliv na celý život - brala bych průměr všech do 2,00.
|
|
|