| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole?

 Celkem 116 názorů.
 Ennywan 


Téma: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:07:18)
Včera donesl syn druhák poznámku "Řval ve třídě". Tvrdil mi, že to bylo o přestávce, že jich řvalo víc a on na ty druhé řval, ať neřvou - holky to šly žalovat učitelce a ta následně nařídila všem řvounům napsat si to do deníčku s tím, že příště to bude do žákovské. Včera jsem to přešla, protože mi to nepřišlo nijak tragické, přijde mi v normě řvát o přestávce, i když chápu, že pokud by řvali všichni v každé třídě, tak je to o zdraví. Jen jsem si o tom se synem promluvili.
Ovšem dnes jsem pro něj přišla do družiny a ještě s dalšíma dvěma seděl na lavičce "hanby" a brečel. Brečel, protože dělal něco, co neměl a věděl, že si to učitelky nenechají pro sebe a budou mě o tom infomovat. Propichovali špendlíkem oči na fotkách. Tak to už mi přišlo horší než řvaní ve třídě a vzhledem k tomu, že nedávno zase "nechtě" při polštářové bitvě v družině kopl spolužákovi papučí pod oko (naštěstí tam měl ten kluk jen šrám, ale oko zůstalo celé, nicméně se to zapisovalo do knihy úrazů) - tak jsem se dnes naštvala a v klidu, bez řvaní jsem mu jako důsledek jeho dnešního prohřešku zatrhla TV, PC a do odvolání jsem mu zabavila jeho našetřené peníze (chtěl si v těchto dnech kupovat lego, tak proto) Asi to budete považovat za nepřiměřené, ale už mám dost těch jeho vylomenin, kdy první jeho věta je k učitelce: To jsem udělal nechtě. Připadám si dycky jak malé děcko, když si učitelka stěžuje, jak je to u něj pořád dokola a já nevím, co s tím. Přijde mi, že syn si to sice uvědomí, že je to špatně, ale třeba se omluví, pobrečí si a za chvíli o tom neví.
Jak poznámky a vylomeniny dětí řešíte? Já se přiznám, že to neumím, nebyla jsem holka, co zlobila, manžel taky ne, tak nevíme, jak se synem pracovat.
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:09:18)
Nijak.
Pokud by nešlo o něco závažného - např. že někomu něco ukradl, někomu něco zlomil apod., tak nevím, co bych na tom měla řešit.
Syn nosí poznámky cca 1x do měsíce. Opravdu nevím, co (a jak) "řešit" na informaci, že dělá bordel v jídelně. ~;)
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:10:57)
Monty, s tím bych taky moc nenadělala, jen bych si s ním o tom promluvila. Ale záležitosti tipu propichování očí na fotkách a ublížení druhému mi teda už vadí.
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:15:52)
Jitu,
fotky by mi až tak nevadily, ubližování jo... jenže na druhý straně, je to kluk a je dost živej, věřím že by to neudělal naschvál a sám taky chodí domů od školky samá modřina a krvavej šrám... jasně, promluvím s ním, proč si myslím, že něco není košer, ale netrestám ho.
Trest je pro mne adekvátní jen za zlý úmysl.
 Kaipa 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:19:35)
Fotky by ti nevadily? Asi proto, že nejsou tvoje(jeho).
 sarmi 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:21:45)
no tak pokud by to vymyslel sam a nahecoval jine deti, tak by mi to vadilo a bylo by to na domluvu a zakaz "neceho". pokud se jen svezl - coz se ve skupinach stava vlastne porad, tak bych taky domluvila, ale bez trestu. je to klukovina.
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:21:57)
Kaipo,
nevadily by mi, i kdyby BYLY jeho, fotka je velmi snadno nahraditelná věc.
 Kaipa 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:31:16)
Mně by z principu vadilo, kdyby moje děti ničily věci(mám na mysli takové děti, které už pobraly rozum). To, že je něco nahraditelné, ještě neznamená, že to můžu ničit. Nahraditelné je v podstatě všechno(ze sféry materiální). Mám pocit, že to zavání kultem dítěte.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:32:48)
Kaipo,

s tím souhlasím, to beze sporu, ale ve 2hé třídě rozum může mít a taky nemusí, ve 12ti ho má 100%....
 Kaipa 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:36:33)
Já jsem reagovala spíš na to, že někomu ničení věcí nevadí. Druhákovi bych vysvětlovala a vysvětlovala, že se to nedělá. Protože podle mě se to fakt dělat nemá.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:39:17)
Jako kdyby mi holky donesla zničenou tašku do školy, ve které má učení - řešila bych to a chtěla bych náhradu...ale pokud by to byla ta zmiňovaná fotka, tak ne...
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:45:07)
Tak já osobně jsem kdysi psala - že za zničenou tašku bych chtěla náhradu, fotky jsou pro mne nenahraditelné, tudíž do školy nedám originál nebo tu, kterou mám jen jednu. A nejsem sama.
A protože vím, že člověk leccos zničí, i když tzv. nerad a nechtíc, tak je nefér to nechat na druhém. Pro účely škod jsme všichni pojištění - když už se něco stane, ať to alespoň mohu srovnat penězi.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:47:21)
Právě proto bych tu fotku neřešila.......alespoň né trestem, ale domluvou....
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:35:29)
Mně to nevadí, na materiálních věcech nelpím.
Tím neříkám, že schvaluju drahých věcí - ale fotka, to je fakt něco, co nepokládám za "hodnotu", pokud nejde o daguerrotypii něčího prapradědečka,
 Kaipa 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:37:47)
Co to je "drahá" věc? Jsou situace, kdy věc s faktickou hodnotou nula má pro nás větší cenu než ranec peněz.
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:40:30)
Věci s jakoukoli hodnotou - ať už pro mne nebo pro něj - nedávám dítěti do školy. ~;)
 Kaipa 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:42:33)
Ale tvoje dítě nebude jen ve škole, patrně se časem dostane i do společnosti, kde se nebude automaticky předpokládat, že ničit je normální, a pak se bude divit, že něco zlikvidoval a ostatním se to nelíbí.~;)
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:50:29)
Kaipo,
můj syn ví, že když zničí něco, co má nějakou cenu, plynou z toho určité sankce.
Ale kopií fotek na nástěnce se to opravdu netýká. Ovšem, pokud by po mně škola vyžadovala pět korun za papír a toner, syn by to jistě rád zaplatil z kapesného.
 Kaipa 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:55:45)
Možná by měla škola spíš vyžadovat, aby nástěnku hoch předělal svými silami.Tu fotku musí někdo vytisknout, na nástěnku přidělat, tak ať se chlapec zapojí.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:56:34)
jo, to by mi přišlo rozumný
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:57:11)
Kaipo,
nebo tak. Ať to děti předělají vlastními silami. Taky řešení.
 Kaipa 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:58:57)
Takže shoda? No tak hurá.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:58:16)
Monty, ale ono nejde jen o ty peníze. Jde taky o čas a námahu těch lidí, který tu nástěnku dělali. Přijde mi, že je potřeba vést děti k respektu k práci druhých.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:59:17)
Ráchel - a můžeš mi říct, proč nemohou dělat nástěnku samy děti? Už v prvopočátku? Učitelka bude jen korigovat a dohlížet. Není to nejlepší?
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 15:00:01)
Ráchel,
ale jo, já ti rozumím - jenže mluvíme o osmiletých dětech, pro který je přirozený se bavit a neřešit nějaké následky... jasně, mají vědět, že existují, ale zas bych nechtěla, aby moje dítě bylo předem podělaný strachy z toho, co se stane, když ho napadne nějaká víceméně neškodná blbost a vzápětí ji realizuje.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 15:39:11)
Monty, já vím docela, jaký jsou osmiletý děti :-) Právě proto si myslím, že takový "události" jsou dobrou příležitostí je něco naučit.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:49:54)
ničit něco jen tak z plezíru mi nepřipadá správné, i kdyby to stálo jenom pětku
 Kaipa 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:50:38)
Souhlas.
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:52:17)
Ráchel,
jenže ony to děti nedělají z plezíru, ony to berou jako "legraci".
Když mi bylo asi třináct, taky jsem ukradla fotku z nástěnky vedlejší školy - dokonce byla pod sklem, aby ji nikdo nepoškodil - protože to byla fotka kluků z hokejový třídy, do kterejch byla většina holek z naší třídy zamilovaná a chtěly mít jejich maličkatý hlavičky v pouzdře s legitimací. ~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:56:18)
Monty,
já chápu, že jim to připadá děsně legrační, ale taky si myslím, že je potřeba jim nastavit hranici, že ničit něco, co není jejich (a je jedno, jaká je finanční hodnota), zkrátka není v pořádku.
Samozřejmě bych to nebrala tak, že ze syna roste masový vrah, a trest by odpovídal závažnosti skutku. Ale určitě bych nad tím jen tak nemávla rukou, i když by to bylo pro mne jednodušší.
 wer 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(6.3.2011 8:04:21)
Ale ono nejde o pět koun za papír a toner, mě by na tom vadilo, že záměrně ničí věc na které někomu jinému záleží ,a navíc v píchání špendlíků do očí vidím i neúctu, výsměch, ubližování nebo co,vůči člověku na fotce - prostě něco hnusného co neumím popsat, nechtěla bych aby se tak moje děti bavili

kopnutí pod oko v rámci polštářové bitvy by mi zas tak strašné nepřišlo, polštářová bitva se někdy zvrtne
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:39:40)
Monty ty na nich nelpíš, ale jiní to můžou mít jinak...tohle je dle mého třeba, aby to děti věděly, ne?
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:22:06)
Vím, že to je na Monty, ůae za sebe říkám, že ani mě by to nevadilo, pokud by ty fotky byly moje....musím přece počítat s tím, žen pokud dám dítěti fotku do školy, tak se mi nemusí vrátit v původním stavu, ne?? Tak dám raději takovou, která je buď přes kopírku nebo tu, která je "nepovedená" anemrzelo by mě to tolika.....~d~
 Eva + Klárka2/07 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:10:36)
Já tohle taky neznám (za sebe), ale myslím, že trest je docela velký a nepřiměřený.
A u kluků mi tyhle vylomeniny přijdou normální.
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:15:18)
Evo, psala jsem, že se to bude zdát nepřiměřené, ale není to poprvé a už nevím, jak na něj. Přijde mi, že ze zatrhnutí jednotlivostí si nic nedělá.
Jinak ano, kluci takové blbosti dělají, ale jak mi učitelka řekla, jen někteří. A bohužel syn k nim patří.
 Líza 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:27:23)
Jitu, no a asi k nim patřit i nadále bude, temperament nepředěláš.
Myslím, že by úplně stačil jeden trest, když jich dáš hromadu - pokud by to tak bylo častěji - tak opravdu ztrácejí výpovědní hodnotu (a zbavuješ se potom taky munice pro případ, že udělá něco opravdu špatnýho, protože tohle jsou jenom hlouposti).
Prostě si zkus zvyknout na to, že máš doma kluka, kterej nosí poznámky za rošťárny.
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:28:49)
Lízo jako uznávám, byla jsem v ráži.
 Inka+Viki 
  • 

Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:13:08)
No, máš pravdu, trestů je hodně, dávala bych jeden - konkrétní, jasný a časově ohraničený. Zkus ale dávat i odměny za dny, kdy nic nevyvede nebo kdy je pochválen - ne hmotné, či penežité, ale třeba když bude týden OK, tak kino atd., ať je motivovaný i kladně.
 Feliz 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:14:43)
Tohle asi ani nijak trestat nejde. Dokud to není vážný, ale jde pouze o klučičí řvaní, praní a podobně, tak to nijak nedramatizuju. Poznámky typu: vyrušuju, napovídám, vracím se pozdě z návštěv v jiných třídách, čtu, podepíšu, ale netrestám.
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:15:59)
Feliz a ani k tomu nic neřekneš, nekomentuješ to?
 Feliz 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:18:54)
Komentovala jsem to v první třídě. Domlouvala. Ve druhé mi došla slova a s učitelkou máme domluvu, že si to syn napíše, abych to věděla, ale že s tím ani jedna z nás nic neudělá. A dokud neprovede nic horšího a já jsem si docela jistá, že ne, on je jinak takový zlatíčko, a bude se dobře učit, trestat ho nebudu.
 wer 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(6.3.2011 8:17:50)
jenže ty hodné děti, ty "jenom klukoviny", které ty neřešíš musí snášet
 *Niki* 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:15:59)
Já dovedu pochopit, že jsi se naštvala, ono stokrát nic umořilo osla.
Každopádně bych mu doma řekla, že při bojích má dávat pozor, aby někomu neublížil (a hlavně nikdo jemu), fotky se nepropichují, ale v duchu by mi to přišlo úsměvné. Ale víš, já mám doma skauta, vzorňáka, u kterého mi učitelka pošeptla u individuální schůzky, že už se těší, až jí jednou bude oponovat, že je to nevětší vzorňák ~y~

Tedy, nějaký ten puntík za zapomenutý úkol už měl, je trošku chaotik a já ho moc nekontroluju, mrzelo to jeho víc než mě (mě tedy vůbec, jen kvůli němu, že chce být taková pečlivka).

U mladšího synka už taky nic neřeším, uzavřely jsme to s učitelkama s tím, že je "velmi výrazná osobnost" a je jejich práce to zvládnout. Ale mají ho rády, i trenérka karate.
Tam čekám ve škole něco podobného, jako ty, ale... nepředjímejme :-)
 Beruška+J02A07T10 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:16:30)
asi tak - mám třeťáka..
jsem ráda, že to řešíš, my byli na té druhé straně, kdy syn věčně měl moncl pod okem, protože někdo vykopl papuču a jeho trefil, nebo se kluci pošťuchovali a jeho jen mimochodem shodili..

a nikdo to neřešil..až to došlo k šikaně..

nemyslím, tedy, že by tvůj synek někoho šikanoval.. jsou to jen takové klučičí blbiny, a taky myslím, že trest byl příliš tvrdý.. ty peníze bych asi nevzala.. ale zákaz PC a tv si myslím, že je v pořádku..
a určitě promluvit.. mluvit.. mluvit.. proč to dělá, jak ho to napadne... vysvětlovat pořád dokola, že může někomu ublížit.. a to propichování očí.. no tak to bych asi nechala za jeho vlastní peníze nahradit a nechat udělat nové fotografie..

já mám takovouhle akční 4leťačku - má ADHD a tudle se tak rozjela, že ač ví, že nože a nůžky řežou a můžou ublížit, tak prostě jak byla rozjařená, bafla nůžky a hodila je po starším bráchovi a rozsekla mu lehce ret.

Já u toho nebyla.. syn ani nešel žalovat, pak to ale zněj vypadlo, trochu mu tekla krev.. tak jsem jí to opět a znova vysvětlila, že se to nesmí, že mu ublížila, aby se mu omluvila a musela slíbit, že nůžkama už nikdy nebude házet..

takže za mě.. mluv.. mluv .. mluv.. a vysvvětluj.. zákaz tv a pc přiměřeně prohřešku, vysvětli mu i jak se cítíš ty, že pro něj chodíš s hrůzou, co zase pí učka bude si stěžovat.. a aby se snažil přemýšlet, než nějakou blbost udělá.
 Len 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:17:20)
Tohle bych neresila, byl na hanbe, to je snad dostatecne, ne? Propichovani oci jsem provozovala taky, VI Lenin stejnak vypadal bez oci lepe a masovy vrah ze me z toho duvodu neni. Takovehle vylomeninky by si mely vyresit ucitelky ve tride. Kopnuti pod oko, to bych resila vic, ublizovat ostatnim se nesmi, i kdyz to teda mohla byt nahoda.
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:19:29)
Samozřejmě, že on to pak podává tak, že v podstatě z toho vypline, že to udělal nechtě, že to neudělal první (ale přidal se, že), jenže učitelka mi říkala, že už mu to nevěří, že je to tak vždycky...tak nevím...
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:18:13)
Tak tohle nic oproti naší "dámě".....

neřeším tyhle "viny", prohřešky..jsou to jen dětstké vylomeniny, jako fotka propíchlá špendlíkem mi příjde spíš úsměvná..i když se to nedělá...ale pokud by ublížil opravdu fyzicky tak, že by byklo něco zlomeného, tekla by krev apod, to ano, to bych řešila...

Jinak trest je jen jeden a né 2-3 naráz...to nemá žádný efekt-vlastní zkušenost....
Ty peníze mi příjdou opravdu už dost.....stačí ta TV a PC.....
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:22:15)
Ty peníze mu samozřejmě vrátím, nenechám si je. Ale řekla jsem mu, že až uznám za vhodné, což asi není zrovna košér...jinak mě tyhle vylomeniny štvou, protože jsem sama nic takového nedělala, chápu, že to někdo může mít jinak, ale holt se s tím hůř srovnávám, když mi to není vlastní...
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:24:20)
Chceš půjčit mojí dceru????

Holka prober se, je to kluk a to k tomu oatří, já mám holky všechny 4 a můžu \ti říct, že už ta nejstarší měla v 1,třídě poznámku ředitele na konci roku.....a co jsem zmohla??? Trestala a trestala a bezvýsledně,...ale 3 tresty nráz mi příjde fakt moc a to se s ničím 2x se**u~d~
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:25:40)
Tři tresty proto, že mi přijde, že jeden by ho vůbec nijak neovlivil, že by mu to nevadilo...
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:26:56)
A 3 ho nějako vlivní??
Udělal jen 1 průšvih ten den, tak jen 1 trest.....
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:25:28)
Dám Ti příklad ze včera..

měla být doma o půl6, přišla o hodinu dýl aomluva?? Já za to nemůžu.......~8~~8~

Co bys udělla na mým místě???
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:27:43)
To už se stalo a byla jsem vystrašená hodně, nemohla jsem ho ani najít, protože nebyl na domluvených místech - tak jsem mu řekla, že týden holt bude jen u baráku, kde na něj uvidím a že po týdnu to zkusím, jestli si na to bude dávat pozor - a od té doby si pozor dává - protože u baráku je tak akorát sám, nemá tady k sobě nikoho
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:29:31)
Jo, jenže u nás to nebylo poprvé holka.....u nás to je po několikáté.....a že mi utíkala i z domova a to jen z hecu....a byla hledaná aj policií......~d~co Ti na to říct...?

Vystrašená jsem piřád, lae za ruku jí držet do konce života nemůžu a taky jí musím věřit.....ale mě dostala ta dpověď...JÁ ZA TO NEMŮŽU.....
 Ivča + 3 kluci 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 15:39:27)
Náš mladej - druhák - přišel včera taky pozdě ze školy. Vyučování končilo v 11:40, pak jde na oběd a domů. Cesta trvá hooodně pomalou chůzí cca do 10 minut. A milostpán si to přihasil až ve dvě. Právě jsem s prostředním a miminkem vyrazila ho hledat, potkali jsme se před barákem. Ani přes pr*el nedostal, páč jsem měla obavy, že se z toho stresu neudržím a ublížila bych mu. Takže nesměl koukat na telku, počítač má zakázanej na měsíc už z minulýho týdne za to, že na mě držkoval. A měl jít ke kamarádovi, tak pochopitelně zaracha. Hned poznal, že je zle ještě než jsme došli těch pár kroků zpátky domů. V cukuletu zaplul do pokojíčku, za chvíli mi přišel nahlásit, že má hotový úkoly a připravený věci a šel si pokorně uklízet. Evidentně asi poznal, že to bylo přes čáru, a to jsem ani neječela, nějak jsem nebyla ve stavu, že bych ho dokázala pořádně sprdnout. Samozřejmě taky za to "nemohl", prý ho zdržela Bára ~d~
 Líza 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 16:05:57)
Ivčo, nezlob se, ale k čemu je dobrý zakázat PC na měsíc? To mi přijde jako přesně ten typ trestu, kterej kvůli svojí délce jako by ani nebyl (respektive nijak nemotivuje k tomu, aby se dítě chovalo líp, protože měsíc je prostě nekonečně dlouhá doba).
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 19:21:10)
Ivčo - když dáváš zákaz PC na měsíc - dostane se syn do 18ti na PC?
 16.5Salám&Lajka14 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:30:12)
Jitu,
já byla jako dítě ještě mnohem horší než můj syn, takže v tomto směru nemám problém.
On je jako většina chlapů poměrně bezelstnej trumpeta, já byla daleko sofistikovanější a zákeřnější. ~;)
 Jedůfka / 99,00 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:19:33)
Z mých zkušeností s tím nejde dělat nic, tresty to nezlepší.

Syn měl období, že byl samá poznámka, už jsem nevěděla, co mu zakázat. Dojížděl do školy 10 km, spojení mizerné a jezdit autobusem znamenalo vstávat v 5:45 a být ve škole o hodinu dřív. Tak jsem mu cvičně řekla, že ho budu ráno vozit do školy autem jen tehdy, když bude týden bez poznámek. Výsledkem bylo, že tři čtvrtě roku jezdil autobusem, přestože je pro něj ranní vstávání opruz největší. Prostě to bez těch poznámek nedokázal.
 Beat 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:29:22)
no nevím, já bych to řešila..
takhle si děti myslí, že se nic neděje... že jejich chování je v normě... takže za mně přiměřené tresty
trest je pro mně to, že se ,,viníkovi,, udělá život nepříjemnějším.... záleží jak, to už záleží tak konkrétním dítěti..
Ono svým chováním znepříjemňuje život paní učitelce a spolužákům, tak pokud s tím nepřestane, já, jako maminka mu taky znepříjemním život...,
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:34:59)
Beatwin - a ty neznáš takový ty děti, který nechtějí nikomu nic udělat, nikde nic provést, ale na co sáhnou, tam je průšvih?
Náš malej - poběží mě obejmou a když ho nehlídám, můžu si být jistá, že mě buď nechtěně šťouchne prstem do oka nebo dostanu ránu do zubů. Budě mě chtít pohladit a jen jemu se stane, že mi zamotá vlasy do právě zapínajícího si zipu u bundy......
Při vybíjený pravidelně buď má nějaký zranění on a nebo minule - zapomněl, že se má krotit při házení a když hodil míč, mignul jím holku do hlavy, že volali sanitu, jestli nemá otřes mozku. On to nedělá schválně, jen se mu to nějak samo děje. A za tu holčinu poznámku nedostal, jen mi učitelka volala, že malej z toho byl celej špatnej, tak abych věděla, co a jak.
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:37:16)
Hm, Xantipo, něco na tom bude, možná i syn má někdy smůlu. Já jako matka mám tendenci mu věřit, jenže učitelky mi to dycky "žalují", jak kdyby čekaly, co s tím udělám.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:42:53)
Jitu - a co čekají? Myslím ty učitelky. Že snad budeš stát stráž u nástěnky s fotkami? Nebo že až někdo vymyslí polštářovou bitvu, tak Tobě to telepaticky dojde a zavoláš do družiny - paní družinářko, bude polštářová bitva, dohlédněte, ať náš Jirka má sundaný bačkory, aby náhodou v zápalu boje mu bota nevylítla a někoho nezranila....
Nebo co čekají.
Jako promiň, Tvého syna neznám, ale já bych řvala, že nechávají moje dítě na hanbě - ve družině se má cítit dobře a v bezpečí. A jestli mají fotky na chodbě, jak to, že se tam děti potulují a pak pravděpodobně mohou mít úplně blbý nápad a s tím špendlík nepíchat do fotek, ale úplně jinam....
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:44:56)
Xantipo, svým způsobem máš pravdu, ale mě tyhle věci hned nedochátí. Nicméně jak jsem psala, stalo se to cestou na záchod a zpět.
 Ina 
  • 

Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:35:24)
Poznámky jsem ze školy nosila taky, typu nemá domácí úkol, při hodině ruší hovorem apod.
Na tresty si nepamatuju, tedy na jiné tresty jo ( v některých rodinách slouží vařečka, u nás to byl řemen atd.), kamarádka třeba mívala domácí vězení, to jsem neměla nikdy.

Ničení cizích věcí by mi vadilo obecně.
U dcery ve třídě, gymnázium, jim bylo sděleno, že jsou zlobivá třída, hlavně kluci a někteří za zlobení dostávají ve škole trest v podobě tzv. finského dne, opisují školní řád.

V životě jsem neslyšela, že něco takového ve Skandinávii existuje, nevím kdo to vymyslel a takto nazval.

Kamarádka, která učí na 2. stupni, tvrdí, že je velký problém s kázní.
Loni se prý s dětma nepárala, rozdala špatné známky, i kázeň se řeší, letos někteří z těchto důvodů nejeli na lyžařský kurz apod.
 anexa 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:29:05)
je to kluk :-)a neboj, bude hůř~6~
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:30:06)
Anexo, no právě, já vím...tak se snažím ohýbat proutek, dokud je mladý, ale ne fyzickým trestáním a jinak kromě zákazů oblíbených věcí a činností nevím jak
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:29:18)
Já teda nevím - jednak by mě nejspíš zajímalo, jak to, že se tak nudí, že jde propichovat oči na fotce. Když je dítě zabavené, tak na to asi nemá čas. Při každém prohřešku mých dětí jsem vždycky chtěla slyšet jejich verzi, i když jsem kolikrát musela říct stop, to sice byla hezká pohádka, ale popřemýšlej o tom a začni znovu. Oni si většinou pak vzpomenou, co a jak a proč začali dělat, co je k tomu vedlo.
Jinak zákazy PC a TV - ano, ale s mírou, protože za čas jim to ani nepřijde, stejně to mají zakázaný, tak co.
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:31:00)
Xantipo, tak oni to stihnou cestou na záchod a zpět- ty fotky jsou na nástěnce na chodbě, např.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:36:37)
Aha, vy dáváte fotky na nástěnku na chodbě? No to ani náhodou. Fotky byly na nástěnce ve třídě a děti si ji dělaly samy - pak ji nebudou ničit.
Tedy - zatím ani jedno z dětí nepřineslo zpět zničené fotky.
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:43:11)
Xantipo, to jsou fotky na chodbě do družiny, jsou z akcí, které jednotlivé třídy pořádají - čili jsou to stejně fotky vytisklé z PC na obyčejném papíře a dávají je tam družinářky. Jenže je třeba to řešit dle slov učitelky z principu, tohle se prostě nedělá. A s tím souhlasím. Akorát nevím, co je v tomto případě přiměřené...
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 14:49:06)
Jitu - evidentně děti k těm fotkám nemají vztah, nic jim neříkají a taky se tak podle toho chovají.
To je ale chyba těch učitelek. Když chtějí, aby si děti něčeho vážily, tak je musí do té činnosti zapojit. U nás na chodbách visí obrázky dětí - nikdy se nestalo, že by se nějaký zničil. A proč? Protože dle mýho tam jsou obrázky všech dětí a když je tam i můj obrázek, taky by se mi nelíbilo, když ho druhý zničí, tak já nechám na pokoji ty ostatní.
 *Niki* 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 15:27:29)
Xantypo, často s tebou souhlasím, momentálně ne. Děti musí mít respekt i k práci druhých, nejen neničit něco, co sami vyrobili.
Já bych tu nástěnku extra nedramatizovala, se synem promluvila, že cizí výtvory se neničí a pokud ano, je na místě náprava škody - takže bych ho jinak netrestala, jen mu řekla, že půjde za učitelkou a zeptá se, jak to může napravit.
Není chybou učitelky, že chlapečci něco zničí, to by bylo příliš jednoduché. Děti si musí vážit i práce jiných než svých rozmazlených ručiček.
 *Niki* 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 15:27:56)
Xantipo. Promiň, stále ti komolím nick.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 19:22:51)
Mono - v tom máš pravdu. Tudíž je potřeba zjistit, pročpak měl ten debilní nápad. Copak se mu na té činnosti /propichování očí na fotkách/ tak strašně líbilo.
 malostranska 


Re: Jak řešíte poznámky, průšvihy apod. dětí ve škole?  

(1.3.2011 18:52:38)
Ja souhlasim s Xantipou, tuhle zkusenost mam taky, ze si deti dost casto " vzpomenou " jak co bylo.
 Mickey16 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:37:45)
Heh ja nosila jako decko poznamky kazdy tyden (nekdy i casteji), teda do cca 5. tridy, na gymplu nam je nepsali, nemeli jsme zakovsky... za kazdou me matka serezala, nejcastejsi poznamka byla ze se bavim pri vyucovani a vyrusuju.
Myslis ze o dvacet let pozdeji nevyrusuju a nebavim se v hodinach~t~ Kdyby to ucitele nebrali s nadhledem (protoze jsme prece dospeli) a brali na nas stejnej metr jako na decka na zakladce asi bysme se vsichni divili~:-D
 Mickey16 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:40:52)
Teda nemyslim niceni veci, ale ty "obecny" poznamky typu kecani pri hodine, vyrusovani, courani po skole pri vyucovani, hrani s mobilem, nenoseni ukolu a tak dale, ruku na srdce to za co se buzerujou prvnaci s klidem delaji i studenti pri prednaskach na VS:-) to beru jako nepodstatnou buzeraci, nic vic.
 Tenna /2 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:42:58)
Jitu, zdá se mi, že je paní učitelka poněkud nervózní a neumí řešit úplně běžné dětské chování. Některé děti prostě NEBUDOU půl dne v klidu a potichu sedět a konat cokoliv jen a výhradně podle pokynů. Dítě je mládě, je živé, zvědavé, tvořivé, není stavěné na takové chování, jaké si někteří dospělí představují jako ideální. Škola je pro děti hodně nepřirozené prostředí (to se snažil vysvětlit už kdysi dávno prof. Matějček a ostatně každému normálnímu člověku to jistě dojde i bez prof. Matějčka) a kdo chce, aby ve škole děti vydržely a spolupracovaly, musí je také chvílemi nechat upustit páru. Pokud nenechá, ony si cestičku stejně najdou a z toho jsou pak ty poznámky. Takové poznámky, jaké nosí tvůj syn, by vůbec učitelky psát neměly. Co ty s tím máš jako dělat? To jsou věci, které musí vyřešit učitelka na místě, ať zvolí nějaké sankce v rámci školy, pokud má pocit, že dítě překračuje pravidla ve škole. To nemáš řešit ty doma, když jsi u toho nebyla a nevíš, jak to vlastně proběhlo. Dítě ti stejně bude nejspíš tvrdit, že to proběhlo jinak, než píše učitelka, a co teď? Budeš kvůli každé prkotině chodit do školy provádět výslech? Rodiče by měli podle mne být uvědoměni pouze v případě, že dítě nějakým opravdu závažným způsobem poruší školní řád, např. něco ukradne, zničí, někomu ublíží apod.. To jsou přestupky hodné řešení s rodiči, ale to, že kluk o přestávce huláká a hází bačkorama, to opravdu ne.
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:44:57)
~g~~g~~g~
 Tenna /2 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:46:37)
A tedy má reakce na takové poznámky by byla velmi vlažná - nejspíš bych se zasmála a "výchovně" řekla, že nemá ve škole dělat neplechu (ale že já to doma nevyřeším, jelikož jsem ho u toho neviděla).
 Kaipa 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:49:52)
S tím souhlasím. Řvaní bych nechala řvaním(i když bych upozornila, že ve škole se neřve), ale zničené fotky by mě chladnou nenechaly. Asi bych chlapečka vzala, ať mi pomůže nástěnku předělat, ty fotky tam samy nenaskákaly, třeba by se naučil vážit si cizí práce. A předpokládám, že by ho to moc nebavilo, zvlášť když by ostatní děti třeba hrály fotbal.
 MartinaNov (dva rošťáci 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 15:58:23)
a teď si představ sebe na pozici té učitelky, jak se ti 25 dětí baví, šustí, nedává pozor a ty se snažíš je zaujmout. Nemáš v ruce žádnou zbraň, protože matky jsou přesvědčené, že autoritu netřeba, protože jejich dítě je osobnost, kterou nikdo nemá omezovat.

Ne každou látku asi jde podat poutavě, děti prostě musí vědět, kde jsou hranice a že se ve škole neruší.
 Tenna /2 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 17:13:28)
Nejsem přesvědčená, že ve škole není autority třeba. Nic takového jsem nikde nepsala. Jsem pouze přesvědčená, že kdo si umí tu autoritu sám zjednat (a to by učitel umět měl, jinak se mu bude učit těžko), nemá zapotřebí žalovat rodičům, že dítě provádí běžné klukoviny. Nemyslím si, že to, co autorka popisovala, by bylo nějaké mimořádně nezvladatelné chování, které by bylo nutné řešit s rodiči.
 Ivka3 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:49:03)
Trest se mi zdá nepřiměřený,ale je to samozřejmě na tobě a chápu, že tě to mrzí. Ale co uděláš/jak potrestáš, až rozbije ve škole okno atd. Určitě mluvit a i krátkodobou lítost beru jako účinnou.Věř, že může být hůř. Mluvit s ním o tom-super~;((
 Kalamity YANKA 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:54:28)
Poradit neumim, ale jako velikou frajerinu vidim, ze vis a verejne priznam, ze tvuj syn neni zadny andilek.~R^~R^~g~
Vetsinou jsem se prave setkala s opacnym problemem, rodicwe brani saynka zuby nehty, tento je ponekud drobnejsi a diky sve mirne ocni vade ma ponekud "pritroubly" vyraz. Takze neustale "nas Risanek by nikdy nic takoveho neudelal"
NO klukovi je osm a aktualne to vypada, ze se dal i na zlodejinu. To ze u me doma, kdyz jsem ho hlidala kouril na zachode zatim co jsem prebalovala mimno vynechavam...
Takze si myslim, ze prvni obrovsky krok jste udelali - jste si plne vedomi chyb, tery vas syn ma a JSTE OCHOTNI S TIM NECO DELAT...coz osobne ja ocenuji nejvic....
POkud moje dcera mela s vyse zminenym chlapeckem problem (chodi spolu do stejne tridy) jednou prisla s modrinou pres cela zada, jednou zas, ze ji snedl svacinu, porad to bylo neco... rekla jsem ji, at se proste dotycnemu vyhyba jak muze, protoze pokud budou "kamaradi" bude mit problem i ona.
Jeho matka totiz vzdycky tvrdila, ze ji to syn zduvodnil tak, ze"moje dcera litala, zakopla o nej a upadla, nebo zeudajnou svacinu mu ona sama opravdu dala)
nerozsoudim to, ale verim svemu diteti, kor kdyz vim, jakej je malej "sigr" a postoj jeho rodicu absulutne zadny...
takze jedine reseni, aby se mu vyhybala a nic se ji nestane.
Proto tak ocenuju priznani~R^~R^~R^
 Mamča + 4 ♥ 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:57:13)
JAnko,
tohle bych už řešila nejen s tou matkou, lae aj učitelkou...to mi věř..pokud ju "bije" ve škole, tak je to v rámci školy...
 Kalamity YANKA 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 15:12:44)
Jo, je to sousedka od nas z baraku, to vis, ze jsem na ni vybehla.
I kdyz popravde, ja jsem cekala, ze ona bude prvni, kdo bude mit problem.
Rekla jsem ji ze pokud si kluka nesrovna, pujdu zsa ucitelkou. A pokud ani ta s tim nic neudela, nechem to proste resit "jiank",
ucitelku jsem na rodicaku decentne upozornila, ze "by na ne mohla obcas dohlednout", jsou to jeste prvnaci a vetsinou je s nimi o prestavkach ve tride. Uklidnilo se to. Zatim.~;)Bylo to na zacatku sk. roku a uklidnilo se to. Zatim. Od rijna zadny problem.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:57:19)
Kalamity, promiň - ale v tomto případě je stejně pitomý říkat: to by on nikdy neudělal - jako - on je pěknej sígr.
Není, je to prostě dítě.
 Kalamity YANKA 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 15:13:45)
je to osmilete velice vychcane dite, jde o to, ze toho kluka znam uz asi 4 roky. proto si to o nem troufnu takhle rict. O "cizich" detech bych to pochopitelne nerekla~;)
 Federika 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 14:55:36)
u nás se nikdy poznámky nedávaly a nedávají...Mám jednoho v primě a druhýho v první třídě..
 Ennywan 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 15:28:51)
Díky všem za příspěvky, budu se snažit být příště k synovi víc tolerantnější a ne tak přísná ~;((
 *Niki* 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 15:32:10)
Jitu, i když tě chápu, taky někdy nesouvisle se situací vypěním a zakážu i to, co povoleno nebylo, tak trest (či důsledek) by se měl týkat toho, co synátor podělal. Takže PC, peníze, hry venku jsou sice asi účinné, ale s tím, co udělal, to nesouvisí.
Běžné bitky nejsou hodny řešení - něco jiného je šikana a to hned počínající.
Ničení cizích věcí by mi vadilo a řešila přímo s dotyčným či školou ve formě nápravy.
 papandrea 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 16:13:21)
Poznámky a průšvihy ve škole řeším každý druhý den. Synovi už není co zakazovat,takže jsme mu vše dovolili aby bylo z čeho čerpat. Ve škole jsem jako doma.Syn má 11 let a ve škole se nesmírně nudí~o~ Včera se snažil vylézt oknem v prvním patře pro něco,co tam jiný spolužák vyhodil~8~ U nás je to běh na dlouhou trať. Zakladatelku chápu a souhlasím s trestem.
 sally 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(1.3.2011 16:41:00)
Jitu,
já se snažím rozlišovat, co byla nešťastná náhoda (vylítla mu papuče a trefila spolužáka), co bylo kolektivní zlobení (všichni se rvali, všichni dostali poznámku) a co byla osobní zlomyslnost (propichování očí špendlíkama) - a podle toho dávkuju tresty. Za papuči a kolektivní zlobení domluva "musíš být opatrnější" "v místnosti se neřve, nejsi v ZOO, řvi si venku", tresty pak za schválnosti - věci které udělal s plným vědomím. Vysvětlím co je na tom špatně - a pak následuje jednorázový trest. U nás obvykle zrušení hraní si s kamarádem, nebo zabavení vlaků (el. vlaky jsou veliký koníček) na den dva...

Ale jinak - zlobení ve škole by měla především řešit učitelka. Ty tam u toho nejsi, takže nevíš, co se jak seběhlo a navíc dodatečný trest je podle mě méně učinný než když se věc řeší na místě. K tobě by se měly dostat jen lumpárny horšího druhu.
 Jaromila 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 7:45:52)
Zalezi co urobil. V prvom rade sa s detmi o tom porozpracam, aby vysvetlitli, co robili a preco a rozoberieme, co na to nie je dobre. Ked vidim ze poznamka v ziackej knizke je napriklad "na hodine behal po triede", alebo krical, dam napisat 50 alebo aj 100 krat "nebudem na hodine behat po triede". Ked sa ucitelka stazuje, ze syn vyvadzal nieco horsie, tak ked ostatny vecer pozeraju telku, on musi ist spat hoci nie je ani 19 hodin. Ak v zlobeni pokracuje aj doma, tak namiesto telky stoji v kute tvarou k stene.

Myslim, ze kazdu poznamku treba nejak doma riesit. Ucitelia maju deti dost a nemaju to lahke. Nemaju cas rozoberat s kazdym osobitne, co sa moze a co nie. Navyse ich potrestat nijak nemozu. Mozu len napisat poznamku a dufat, ze rodic to nezoberie na lahku vahu.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 9:12:55)
Jaromilo - co je to bejkárnu nechat dítě psát do zblbnutí nějaký stupidní text a pak ho nechat stát tváří ke stěně~d~
Netuším, jak bych měla ovlivnit chování svého dítěte ve škole. Už od mala asi každá máma odhadne temperament svého dítěte a když vím, že už jako předškolák měl problém sedět 45 minut na zadku, tak to nejspíš budu řešit s učitelkou. A osvícená učitelka nebude dávat idiotský poznámky typu - běhá o hodině po třídě, ale ví, pro které děti je problém vydržet sedět, tak po 20ti minutách výuky dá těmto dětem něco odnést, přinést apod., a je klid. Tento problém je většinou v první, možná druhé třídě, pak už to dítě zvládá, pokud má dostatek pohybu o přestávkách.
 Jaromila 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 13:33:00)
No prave to, ze kazda mama odhadne temperament aj to co na deti najlepsie funguje. U nas funguje toto. Ja tiez nehovorim, ze tvoje metody su bejkarna.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 13:45:55)
No, to máš pravdu - když respektují pitomosti typu 100x napiš....... a poslušně píšou~a~ Promiň, že to nazývám bejkárnou a pitomostí - myslela jsem, že tyhle blbárny se praktikovaly za komoušů na školách a že konečně každýmu došlo, že to je k ničemu.~d~ A ono ne - prý výchovný prostředek~t~
 Líza 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 14:27:23)
Souhlas s Xantipou.
 Jaromila 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 14:29:05)
no vies, nemala by si takymto sposobom ponizovat kazdeho kto ma iny nazor ako ty. Tiez som si kedysi myslela, ze vsetko pojde rozhovorom, ale pri troch detoch na ktore som sama som rychlo musela zvolit ine sposoby.

Ty mi prides ako odbornik na vsetko a co robis ty (ak to tak vobec robis), to musi robit kazdy tak isto, inak je hlupak. No neberiem ti tvoj nazor. Mozno to tak aj je ~6~
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 14:39:34)
Jaromilo, fajn, ale nepřemýšlela jsi opravdu ani jednou, jestli a jaký má vůbec smysl 100x opisovat cosi? Chceš, aby něco psaly, no tak fajn, vždycky se najde něco, co smysl má - může psát cvičení z češtiny, z cizího jazyka, počítat příklady, odplevelit záhon, prostě cokoli, co je k něčemu. Říkal mi manžel, že jim kdysi dali na vojně za trest, že mají vykopat jámu a druhý den měli vedle vykopávat další a tím materiálem zaházet tu první, prostě nesmysl. A kupodivu, když se šprajcli, že blbosti dělat nebudou, že třeba kopat jámu na latríny ano, ale tohle ne - a už tehdy i lampasáci pochopili.
A když se moje děti nesmějí dívat na televizi za trest, tak nemusí stát čelem ke zdi, ale mohou být normálně v dětském pokoji a tam si třeba čtou. Tak si říkám, že bych jim zákaz televize měla dávat častěji~t~
 Jaromila 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 14:50:40)
no prave to, takto si to premyslia. Vidia, ze je to nezmyselna praca, ktorej sa mohli vyhnut, keby sa trosku spravali. A nabuduce si to premyslia.
Mozno myslis, ze 20 drepov by malo lepsi ucinok? Tie urcite nie su zbytocne.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 14:55:35)
Já v repertoáru trestů nemám ani dřepy - k čemu, dělají je na tréninku v rámci tréninku, tam to smysl má, já nejsem jejich trenér, tudíž smysl doma to nemá. Ale já obecně nemám ráda zbytečný činnosti, takže i jako trest jsou věci, který třeba normálně nedělají, ale takhle musí a nebo zákaz věcí, které mají rádi.
Píšeš, že jsi sama na 3 děti - dobře, chápu, že máš práce až dost, ale pak mi teda řekni, proč děti nedělají něco, s čím Ti pomohou. Určitě lepší, než 100x opisovat ...... Takový zbytečný plýtvání energií a časem. Jsem zvědavá, kdy se děti poprvé seknou, že to zbytečnosti dělat nebudou.
Tohle by odmítly dělat moje děti i v první třídě - učím je přemýšlet o práci a nedělat nesmyslnou práci.
 Jaromila 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 15:02:14)
nie vsetky so vsetkym mi mozu pomoct.
uz ako som pisala, nedavam im robit nezmyselne veci ked nejde o trest.
a navyse si nemyslim ze prepisovanie je nezmyselne. pisu to, co maju robit, takze si to mozu aj zapamatat. nedavam im prepisovat basnicky, ale jednoduche pravidla.
Keby som im kazala umyvat riad nebol by to pre nich trest, ale prepisovanie je.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 15:27:47)
Jaromilo - Keby som im kazala umyvat riad nebol by to pre nich trest, ale prepisovanie je.
Samozřejmě, že pokud je umývání nádobí jejich normální činností, tak nemá smysl jim tuto činnost dávat za trest. Chápu i to, že přepisování trest je, ale pořád nechápu, jaký má smysl. Děti moc dobře vědí, co mají a nemají dělat, tím, že jim to dáš psát, tím jim to nevštípíš, protože ony to vědí. Takže - když trest, tak smysluplný. Nevím, jak to vysvětlit. Spíš bych chápala třeba napsat 2 stránky cvičení z vyjm. slov /např./, než tohle.
 Jaromila 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 15:37:02)
no skusim. obcas maju diktat, ked nevedia co so sebou.
ale ked sa pytas na zmysel trestu tak ten je myslim jasny. potrestat. teda dat im robit nieco co neradi robia. Nabuduce si budu davat vacsi pozor na to, co robia, aby sa tomu vyhli.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 15:49:42)
Jaromilo - my se v tom nějak zamotaly. Píšeš - dát jim za trest něco, co normálně nedělají a navíc tu činnost nemají rády - no to souhlasím, samozřejmě. Ale dám třeba příklad - moji kluci úplně nesnáší práci na zahradě - třeba pletí. Zahrada je víceméně můj koníček a moje práce a oni tam nemusejí pracovat, ovšem pokud mají trest, tak smolík - když je práce na zahradě, tak žádný lítání venku, ale hezky vyplejete tento záhon - oni to chápou jako trest, ale na druhou stranu to je smysluplná činnost, protože jinak bych to dělala třeba já. A s vypracováváním cvičení - to je taky trest, ale opakování je matka moudrosti. Tak když má starší trest, mrknu se, co zrovna probírá a najdu mu k tomu cvičení, protože i když je jedničkář, tak procvičování mu tedy rozhodně neuškodí, naopak pomůže.
Kdežto opisování textu: nemám ve škole ..... to mu je naprosto k ničemu.
 Jaromila 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 15:57:48)
praveze nie. pisem, ze trest by nemalo byt nieco, co robia bezne. Nakoniec nebudu vediet, kedy je to trest a kedy nie. Ucim ich ze niekedy musia urobit aj nieco co sa im nehce, ale rozhodne nie za trest.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 19:39:16)
S tím souhlasím, někdy je potřeba udělat i to, co se nechce, nedá se nic dělat. Ovšem stále se ptám - proč nutit dělat někoho /kohokoliv, nejen děti/ nesmyslnou činnost typu 100x opiš: nebudu ve škole dělat .....
 Líza 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(3.3.2011 10:57:05)
Opiš stokrát je podobný, jako když zupák na vojně nechá za trest nováčky dělat k zemi - vztyk. Prostě absurdní buzerace.
Nemyslím, že volba je pouze "domluvit" nebo dávat psát stokrát, že nebudu Pepíčkovi šlapat na nohu.
 Xantipa. 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(2.3.2011 14:40:50)
Jaromilo - a ještě něco - já tě neponižuju, ale o podobných činnostech si myslím to, co jsem napsala. Proti Tobě tam nepadlo žádný špatný slovo.
 Pawlla 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(3.3.2011 20:55:40)
No příjde mi to nepřiměřené,první jeho prohřešky přecházíš a pak jeden potrestáš hned třikrát a to dost citelně,musí v tom mít zmatek.Já bych si s ním v prvé řadě promluvila a řekla mu co se mi na jeho chování nelíbí,pak může přijít i ten trest,ale za jeden prohřešek jeden ne tři.
 Iveta, desetiletá dvojčata - kluci 
  • 

Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(17.6.2011 17:13:12)
Doma jsme si s manželem také občas četli poznámky typu: křičí ve třídě, pošťuchuje se se spolužákem, nedává pozor, v\rušuje apod.,vzhledem k tomu, že s dětmi pracujeme, tak jsme nezačali trestat a zatrhávat různé oblíbené činnosti, ale začali jsme pátrat po tom, proč to děti dělají, začali jsme se ptát i kamarádů, co dělají v družině, jakou mají činnost, zjistili jsme, že nedělají nic, musí sedět u stolů a mají za úkol se učit a napsat si úkoly. Něco takového bez d Poznámky jsme vyřešili jednoduše, zašli jsme do školyozoru rodičů nejde, malé dítě potřebuje nad úkoly dohled a rodiče musí mít přehled, družinářky by měly děti zabavit a najít jim nějakou činnost, obecně platí heslo: kdo si hraje, nezlobí a stejně tak tomu je ve škole, většinu dnešních učitelů práce nebaví, děti je otravují, suše a nezáživně látku monotónně odříkají, příště zkouší a pak melou novou látku.
 Iveta, dvojčata, 1O let 
  • 

Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(17.6.2011 17:22:17)
Nějak mi to nevyšlo. Zašli jsme s manželem do školy a zjistili ty tzv. přestupky, šlo o naprosté hlouposti, které jsme nebyli ochotni řešit, kvalitní učitel a vychovatel musí takto malé děti zaujmout a zabavit. Toto jsme sdělili učitelce i vychovatelce v družině, řekli jsme jim, že takové trapné poznámky o zlobení, křiku, lítání a pošťuchování nemíníme řešit večer, kdy to již dávno není aktuální a dítě, neví, za to pořádně má, protože blbnou samozřejmě celý den. Byli jsme si proto popovídat s ředitelkou školy, řekli jsme, že si nepřejeme, aby nám někdo neustále psal někdy velmi hloupé poznámky a ať vysvětlí svým učitelům, že by měli být připraveni tak, aby děti zaujmuli, zabavili, aby je škola bavila a těšili se do ní, pokud to nedokážou, nemají takoví kantoři ve škole co dělat. Od té doby je najednou klid, syn i ostatní děti jsou bez problémů, výuka i družina fungují bez problémů.
 SanM 


Re: Jak řešíte poznámky a průšvihy ve škole? 

(13.7.2011 11:14:49)
já si hlavně myslím, že to co udělal, nic není. Je to dítě. Já měla poznámky pořád a vesměs to byla jen buzerace od učitelů. Doma se tomu smáli, protože věděli, jaká jsem a že tohle ke mně prostě nějak patří a jiný to nebude - nedělala jsem žádný vylomeniny, jen jsem nebyla hodná holčička sedící řádně v lavici :)) prostě jsem trochu řádila s klukama a učitelé to neuměli řešit jinak, než tím, že to povědí rodičům.

Propichování očí je naprosto normální :D ani na gymplu to nebylo jiný, spíš naopak se ještě přimalovávaly různý obrázky :))) Ten trest mi přijde nepřiměřený - hlavně ty zabavené peníze, které si šetřil. Řekla bych mu, at to víckrát nedělá, že to je prostě špatný a doufala bych, že je natolik inteligentní, že tohle vezme. Tak to dělali naši. Vždycky mi v klidu řekli že tohle ne a pokud to dál budu dělat, jsem hloupá...kupodivu to slovo hloupá mělo větší efekt, než kdyby mi řekli, že mi něco zakážou. Nechtěla jsem být za hloupou :-)

Až kdyby vyvedl něco horšího, tak bych to řešila důsledněji, ale tohle jsou prostě jen klukoviny.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.