Jája s čápátkem |
|
(1.3.2011 22:30:29) Vyhodili byste studenta z pedagogické praxe, kdyby byl špinavý a zapáchal? Dnes to bylo otřesné. Zítra ho mám jít kontrolovat znovu a obávám se, že to bude stejné. Chodí na praxi neumytý, stále ve stejném špinavém oblečení, když jsem se mu to snažila diplomaticky naznačit, stejně nechápe. Tak jsem mu dnes řekla, že učitel musí chodit do třídy čistý a upravený a že očekávám zítra zásadní posun v jeho přístupu k tomu, ale jestli se to zítra zlepší, to nevím. Vyhodili byste takového studenta z praxe (ikdyž by to pro něj znamenalo konec studia)? On celkově učení vůbec nezvládá (třída se mu směje, děti si z jeho výkladu nic neodnesou, vůbec třídu neorganizuje), jestli půjde učit, bude chudák... Buď ho vyrazím a neumožním mu tak získat vš vzdělání, nebo ho nechám projít a někjaký rodič mne jednou prokleje. Co s tím? Takové dilema jsem zatím řešit nemusela... achjo...
|
Ananta |
|
(1.3.2011 22:35:59) To zní dost divně... není třeba nějak duševně nemocný? Takhle se může projevovat rozjíždějící psychoza... nebo nebere drogy? Jak reaguje, co ti na to řekl?
|
Jája s čápátkem |
|
(1.3.2011 22:41:20) Jenže jak já to zjistím? Konzulutji s ním už půl roku individuálně, nechala jsem mu načíst, co šlo, doporučila jsem mu další náslechy, ale myslím, že problém je opravdu v osobnosti... ale co s tím? on mi nic neřekne, do psychologického centra pomoci studentům jít za žádnou cenu nechce, tak co už můžu?
|
hokkaid |
|
(1.3.2011 22:43:28) No tak vidíš, ty se snažíš...on ne?
|
|
Marťa11 |
|
(1.3.2011 22:43:40) nech ho projít, stejně učit nepůjde... a když, s takovou brzo skončí
opakovat praxi to jsem ještě neslyšela
|
Marťa11 |
|
(1.3.2011 22:47:47) ještě... v tommhle věku jsou někteří kluci ještě takový paka... za pár let může být v pohodě
jak je na tom v jiných předmětech? pokud ostatní udělá, přijde mi fakt divný, aby skončil kvůli praxi...
to je jako kdyby nedodělal gympl kvůli výtvarce
|
hokkaid |
|
(1.3.2011 22:50:28) No počkej, Marťo, on dělá peďák...to je jakoby ho vyhodili z konzervatoře, protože neumí noty - a to je snad v pořádku, ne?
|
Jája s čápátkem |
|
(1.3.2011 22:53:36) jojo, to je přesnější příklad...
|
|
|
uhugo | •
|
(2.3.2011 0:30:33) Nevim, co uz je dulezitejsi, nez praxe... Jinak vyhodit, ne, ze smrdi, ale ze nezvlada.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(2.3.2011 6:46:44) Přesně tak - právě praxe je to nejdůležitější (Marťo, evidentně nejde o bílej plášť).
Řekla bych mu jasně, co je za problém a že zápach obtěžuje i děti, což by se stát nemělo, tak ať s tim kouká rychle něco udělat. Co se týká toho, že nezvládá třídu, tak od toho je ve škole, aby mu s tim někdo pomoh - u nás bylo možný vzít si sebou učitele a pak s nim procházet, co děláme blbě. Jinak jsme po každý praxi měli hodinu na to, abychom ústně vše probrali mezi sebou a s naším učitelem (měli jsme všichni praxi každou středu od osmi do desíti - každej v jiný třídě - a pak jsme měli jakože naši výuku, kdy jsme rozebírali, co komu šlo a nešlo a proč). Zvládnout třídu se člověk přecijen chvíli učí - musí najít tu správnou hranici, kdy je dost pevnej, ale zároveň dost přístupnej... My třeba měli tuhle celoroční/středeční praxi z dramaťáku, kde člověk chce od dětí, aby dodržovaly pravidla, ale zároveň, aby byly spontánní a improvizovaly, což nám ze začátku připadalo skoro jako protimluv, než jsme získlai nějakej cvik. Si pamatuju, jak jsem prvňákům řekla, že se nemusí dovolovat na záchod a pak jsem koukala, jak puk, když mi na záchod utekla půlka třídy, aby vyzkoušeli, jak to funguje Dneska to mám ve třídě stejně - děti se neptají, ale odchází tak, jak skutečně potřebujou a hned se zase nejkratší cestou vrací, čili problém evidentně byl jen v tom, jak jsem to nezvládla podat.
|
|
Marťa11 |
|
(2.3.2011 13:28:37) já jsem nepsala že není důležitá...
ale ani jsem nazažila, že by někdo končil kvůli praxi... tuplem, když jak píše, je to jinak chytrý kluk a ostatní zvládá dobře
prostě skončit školu, kterou zvládá kvůli praxi... je spíš, chyba toho, kdo ji učí
navíc důvody, že je špinavý a zapáchá... no, prostě bych to řešila jinak než vyhazovem, spíš bych řešila proč to tak je a tak... ale vyhodit jinak schopnéo kluka kvůli touto... fakt ne
a tak jako tak... pro mě praxe byla o ničem, z pohledu na učitelku na VŠ co ji vedla, jinak jsem ji měla na gymplu na Budějárně a to bylo v pohodě, však hodnocení z gymplu bylo super... ale ta co to vedla na VŠ prostě byla o ničem, no... ta chtěla ten plášť po mě, víc ji nezajímalo... taková teoretička, co nikdy nedělala nic jiného... také ji skoro nezajímalo to hodnocení a ostatní práce na škole, ale jen jej pohled na věc
|
|
|
|
|
Ananta |
|
(1.3.2011 22:47:07) Zkus to poznat... přece jestli je orientovanej, tak ví, že mu jde o vyhazov z VŠ, řekni mu to jasně, nějak si nedovedu představit, že by to někdo kdo je v pořádku přešel a mechanicky pokračoval dál v takovém chování. Vím o jednom takovém případu z gymplu, málem ho taky vyhodili, pak se mu to ale rozjelo naplno a odvezli ho na psychiatrii. Nebo mu řekni, že chceš nějaké vyšetření, zprávu od psychiatra, nevím jestli to jde.
|
Jája s čápátkem |
|
(1.3.2011 22:59:51) To je dobrý nápad, zkusím se zeptat na studijním, jestli něco takového mohu po studentovi chtít.
|
|
Jája s čápátkem |
|
(1.3.2011 22:59:52) To je dobrý nápad, zkusím se zeptat na studijním, jestli něco takového mohu po studentovi chtít.
|
|
|
|
|
Marťa11 |
|
(1.3.2011 22:36:32) NE
spíš bych to s ním probrala... ale zrovna kvůli praxi aby nedokončil školu... pro mě to byl předmět "o ničem"
mně kdysi na praxi (matematika) zase paní v tvé roli upozorňovala, že bych měla učit v plášti, nikoli v džínách a triku, aby se studenti více věnovali matematice přito byli v pohodě, žádný bordel ve třídě a tak... ale prý preventivně... také mě málem vyrazila, plášť jsem si opravdu nezakoupila
já tedy učit nikdy nešla... ale bylo to moje rozhodnutí
|
Jája s čápátkem |
|
(1.3.2011 22:48:27) pro mne to byl taky na vejšce předmět o ničem, právě proto jsem šla tuhle práci dělat, aby ten předmět měl smysl a studenti se naučili fakt něco do praxe. mám skvělý fakultní učitelky, který konzultujou se studenty hodiny, ukazujou jim, co všechno je třeba, vybavili jsme pro studenty centrum, kde si mohou dělat přípravy (všechny možný učebice, pomůcky, kancelářský materiál pro přípravy), snažíme se, aby jejich příprava byla hlavně praktická (ikdyž to hlavní se naučí stejně až v praxi)...
Nenutím studenty chodit v bílém plášti, to bych musela být na hlavu padlá, ani je neusměrňuju v oblékání, ale nesmí přece smrdět (už na to upozornily i děti...). Nebo bys chtěla, aby takový učitel učil tvé dítě?
|
Marťa11 |
|
(1.3.2011 22:50:47) ne, to jsem ani nepsala...
ale neřešila bych to vyhazovem... kolikrát jsi mu řekla na rovinu... že smrdí? prostě bych to s ním řešila pohovorem, jasným...
|
hokkaid |
|
(1.3.2011 22:53:11) no ty jsi psala, že je to jako by ho vyhodili z gymplu kvůli výtvarce, tak jsem se jen snažila o přesnější příměr, ale nic ve zlým
|
Marťa11 |
|
(1.3.2011 22:57:15) hmm, já bych tu praxi tak nedramatizovala stejně se učí učit opravdu až po škole a u nás praxi vedli takoví teoretici, kteří na gymplu sami ani nikdy neučili... celý život učili jen praxi o které vlastně z vlastní zkušenosti nevěděli nic... velkou roli tam hrálo, kde a u koho učil a osobní sympatie...
prostě o ničem
tak třeba je to dnes jiné...
|
|
|
|
Marťa11 |
|
(1.3.2011 22:52:38) a jak je na tom v jiných předmětech???
|
Jája s čápátkem |
|
(1.3.2011 22:56:47) On je poměrně chytrý, ale takový ten vědátorský typ. Má hodně znalostí, ale neuspořádaných (tzn, se mu i špatně předávají). Kdyby mi slíbil, že bude sedět nadosmrti někde v archivu, tak tu praxi přejdu, ale to on samozřejmě neudělá...
|
Marťa11 |
|
(1.3.2011 22:59:40) tak se běž podívat kdo učí na matfyzu
jeden chodil celých 5 let, co jsem tam chodila v jednom obleku, další nenosil ponožky atd. atd. ... tam zapadne a naučili...
jestli je v jiných předmětech ok a zvládá, tak bych ho fakt ze školy nevyhazovala...
|
Jája s čápátkem |
|
(1.3.2011 23:02:18) Je pravda, že u nás na fakultě chodí jeden profesor v pyžamu (teda jen v tom vršku od pyžama, ale stejně...). Ale jaká je záruka, že nebude učit děti a skončí někde na vejšce, jako ti matfyzáci?
|
Marťa11 |
|
(1.3.2011 23:09:47) hele, třeba bude za pár let lepší učitel než vyvoněný snaživec, co je na praxi za hvězdu... to stejně ukáže čas a opravdová praxe...
je ještě moc mladej
|
Marťa11 |
|
(1.3.2011 23:11:44) v pyžamu... také dobrý co učí?
písni pak, jak to dopadlo... a držím mu palce, ať u tebe proleze
|
Skoroinženýrka | •
|
(1.3.2011 23:20:40) Měla jsem na VŠ (pražská technika) učitele matematiky, kterej vypadal a chodil oblíkanej jak bezďák od popelnic a nosil si síťovku a v tý mu cinkaly flašky vod píva. Fakt Pan Božský Matice samo rozuměl, byť teda nazpaměť si nepamatoval ani ten nejprimitivnější vzoreček, buď ho někde vylovil napsanej v tabulkách nebo si ho odvodil. Mmch napsal několikero skripta a je docent a tak vůbec. Nemám pocit, že by mě něco dokázal naučit, jeho výklad byl taktéž chaotický, ale zkoušky jsem udělala (ze školy mě tedy nakonec vyrazili, ale kvůli matice to nebylo).
Tak možná kdyby student slíbil, že bude učit pouze na VŠ, tak by u tebe mohl projít? Tam jsou takoví exoti vcelku běžná záležitost....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Svitka + 06/2011 + 10/2016 |
|
(1.3.2011 22:42:13) Já bych ho nevyhodila, ale ne proto, že to považuju za správné, ale protože, bych na to neměla. Ale seš tam od toho, abys na něj dohlídla, ohodnotila, a pokud na to nemá, tak by měl jít. Možná Ti jednou bude vděčný, žes to ukončila a že šel dělat něco jiného. A nebo, že se probral a získal k tomu lepší postoj...
|
|
Jordana |
|
(1.3.2011 22:43:09) Chápu to dobře tak,že máš za sebe na učení studenta z pedag. fakulty,aby dostal splněný zápočet za praxi??? Takže bych to řešila takto:
Řekla bych mu fakt na rovinu,o co jde-a že pokud se sebou něco neudělá-nechceš ho tam na praxi-nevím,jak se k tomu postaví ředitel dané školy....
Eventuelně se poradit se studijním odd. dané fakulty-a možná ho nejmenovat
Nebo mu doporuč praxi jinde-to ať si ale sežene sám....
Proboha,co takový člověk na téhle škole dělá???
|
|
Dáňula |
|
(1.3.2011 22:49:07) Promluvila bych si s ním otevřeně, žádné narážky a naznačování. V případě, že by se nepokoušel polepšit doporučila bych mu, aby si vyběhal praxi jinde, protože podle tebe to takhle vést nemá budoucnost. Bude to těžké, říct to na férovku, ale co jiného už, když doposud nepochopil? Akorát ten termín .. konec studia už asi bude na spadnutí, co? Těžko říct, jestli ještě někoho sežene jiného. Bylo by mi blbé nedat mu zápočet jen kvuli hygienickým návykům, ale jestli je toho víc ... nevím.
|
|
Šešule |
|
(1.3.2011 22:49:52) Zakladatelko, ty jsi tam od toho, abys mu poradila, jak učit, aby z toho děti něco měly On to z teorie ze školy fakt umět nemusí Ve škole se to člověk nemá šanci naučit, od toho je praxe. Nemá smysl naznačovat, prostě říct narovinu (ale bez urážek) plus to, že pokud bude k praxi přistupovat, jako teď, zápočet mu nedáš. Co vím, tak z praxe vyhazujou opravdu jen v případě, kdy na to student kašle a je to vidět. Myslím, že mi jedna učitelka říkala, že vyhodila kluka, co šel učit rovnou z hospody. Ale já to znám jen ze strany studenta
|
hokkaid |
|
(1.3.2011 22:52:08) Ale to ona už půl roku dělá...kromě toho z mé zkušenosti je to idealismus: na praxi člověk jen předvedl, co si připravil a co se naučil, tam už ho nikdo nic neučil..(i když to hodnocení bývalo hodně individuální;-))
|
Šešule |
|
(1.3.2011 23:06:05) Mě zas nejvíc dala praxe. Pravda je, že jsem měla hodně dobrou učitelku, která mě do svých hodin pustila.
|
|
|
|
Jája s čápátkem |
|
(1.3.2011 23:05:01) díky všem za názory a rady, pomohlo mi to si věci ujasnit...
|
|
Binturongg |
|
(1.3.2011 23:22:24) Prosímtě, nech ho žít! To je jeko vyrazit někoho ze školy za piškotový těsto (stalo se na pražské pajde před cca 15 lety). Každý považuje svůj předmět za důležitý, ale z vejšky se teda vyhazuje za jiné věci, než zevnějšek, to sorry...
|
|
Merylin5 |
|
(2.3.2011 7:06:59) Naučit se zvládat třídu chce praxi, a nemůže to člověk umět hned napoprvý. Když si vzpomenu na sebe, byla jsem ráda, že jsem to přežila, udržela jsem se na nohou a jakžtak takž dělala věci, který jsem chtěla dělat. Podle praxe bych nikoho nesoudila, je to první setkání s realitou, a to je vždycky těžký. Jak můžeš vědět, že bude chudák? Všechno se dá naučit. Nepadl ti do oka? Mě kdyby chěli soudit podle mých začátků, tak už dávno dělam něco jinýho.
O smradu bych mu řekla, ale v žádnym případě bych ho kvůli tomu nevyhazovala. Taky jsem měla jednoho učitele, co mě vyhodil ze zkoušky pro to, jaká jsem, a nebylo to teda moc fér
|
bagmat |
|
(2.3.2011 7:53:10) Nevím, jestli sem ještě příjdeš, ale asi bych víc pátrala po tom proč se nemůže zkůlturnit, určitě to nějakej důvod má (nemá kde, nemá dostatek financí, nemá zázemí..)asi ti úplně ukradenej není, to by jsi nezakládala toto téma diskuse, tak držím palce tobě a hodně štěstí pro studenta, snad z toho všeho vyjde se zdravou kůží a srovná se. Napiš jak to dopadlo.
|
|
|
Petra | •
|
(2.3.2011 8:05:00) Jsem také pedagog (psycholog) a určitě bych ho kvůli tomu nevyhazovala. Dej mu šanci, všichni ji potřebujem. A myslím, že začátky u většiny z nás nebyly ideální. Když ho vyhodíš můžeš mu ublížit a jeho start do budoucnosti bude o dost těžší. Třeba to zvládne a když ne, tak to pak bude na řediteli školy, jestli ho nechá v tomto oboru pracovat. Každopádně s touto školou bude mít více reálných šancí najít i jiné zaměstnání. Spíš bych mu domlouvala s tím mytím a oblékáním.
|
peza&06/08+02/10+08/12 |
|
(2.3.2011 8:36:33) Taky bych ho rozhodne navyhazovala- ucit se stejne nauci az opravdovou praxi- kazen ma maloktery praktikant!a ja myslim, ze pokud by mu uceni neslo, bude delat neco jineho, ale pokud je jinak chytry a snazi se, vs vzdelani si zaslouzi
|
|
|
Petra | •
|
(2.3.2011 8:42:14) Přesně jak tady někdo psal, kdo ví, jaké má zázemí. Znám jednoho muže, byl to podobný případ, měl špatné zázemí, sotva vystudoval, byl takový "sociálně slabší" . Ale dostal šanci, oženil se, našel si dobou práci, nyní má jedno dítko a dokončuje stavbu rodinného domku. Před pár lety, by to do něj nikdo neřekl.
|
|
Jája s čápátkem |
|
(2.3.2011 16:48:36) Díky i dalším za příspěvky, je to stejně zajímavé, jak se názory různí, a to je dobře (ikdyž trvám na tom, že praxe na peďáku je jední z těch důležitějších předmětů ). Celé dopoledne jsem o tom přemýšlela a nechtěla domyslet okamžik, kdyby se opakovalo včerejší vystoupení... byla jsem ale rozhodnutá, že ho nenechám tu hodinu odučit a přesunu mu ji třeba na příští týden, pokud by zase přišel tak nesněsitelně špinavý (taky proto, abych ho nemusela vyhodit a dala mu šanci)...
Ale světe div se, ten student si vzal ze včerejška ponaučení! Přišel sice ve stejném oblečení, ale bylo realtivně čisté, byl umytý a nezapáchal... tak nějak se rozsvítil Včera jsem mu při rozboru hodiny dala nějaké úkoly, co by měl udělat jinak, aby děti poslouchaly a aby hodina nebyla tak chaotická. Téměř všechny úkoly splnil, nebo se o to alespoň snažil a dětem se hodina také líbila více, než ty předchozí. Alespoň mám pocit, že si z toho něco odnesly. Ikdyž ještě nedosahuje úrovně ostatních, stejně si zaslouží uznání, protože udělal obrovský pokrok Zápočet jsem mu zapsala a pochválila ho.
A teď nás čeká souvislá praxe a tuším ještě dost práce, ale jestli se mi povede ho motivovat ke stále lepším výkonům, budu ráda. Ale bude to fuška...
Tak ještě jednou díky, pomohly jste mi...
|
Marťa11 |
|
(3.3.2011 14:52:53) no hurá
|
|
|
|