Evís+3 ks |
|
(18.5.2011 8:10:40) Ahoj, všechny zdravím,
jdu zase po delší době za vámi. Nevím, jestli si někdo vzpomente - zvažovala jsem domácí školu, nakonec jsme se rozhodli pro klasickou. Jenže teď, chvilku před školou, jsem byla s Ferdíkem na vyšetření laterality a psycholožka nám doporučila odklad kvůli grafomotorice a sociální nezralosti. Problém je v tom, že Ferdík do té školy hrozně chce. Nechce slyšet o tom, že by byl ještě rok ve školce. Nakonec teda ustoupil na to, že na školu rok počká, ale bude doma. Já s tím problém nemám, ale pokud už by byl doma, tak si myslím, že by byla lepší domácí škola. Ferdík je chytrej, i podle učitelek ve školce a psycholožky, má prý vývoj nejstejnoměrnej. Sice ještě nečte, ale nemá k tomu daleko, i počítání mu začíná docvakávat. Jinak co se týče ostatních věcí - příroda, angličtina, prostě takovej ten přehled má úžasnej, např. skvěle se orientuje v mapách, určitě na úrovni druhého stupně. Tak já teď nevím. Psycholožka vypadala, že by nás asi podpořila, ale prostě nevím - manžel pro to moc není, ale úplně to nezatracuje. Můžete mi prosím napsat na to názor? Šly byste do domácí školy nebo byste ten rok počkaly? Díky moc za názory
|
remus |
|
(18.5.2011 8:22:14) Zkusila bych názor ještě jiného psychologa, do domácí školy bych nešla kvůli absenci kolektivu a taky proto, že ve třídě jsou naprosto odlišné podmínky pro učení.
|
|
zerat |
|
(18.5.2011 8:30:03) Já nevím, ale nejsem žádný velký znalec domácí školy. Znám jediný případ domácí školy, kdy se několik známých domluvilo a učili své děti na domácí škole -tuším první dvě třídy. Dětí ale bylo několik a i známých bylo víc a všechny měly, co vím VŠ a jedna z nich měla dodělané učitelské minimum a dnes dokonce učí na ZŠ. Co vím, tak si domácí školu dost chválila, ale je fakt, že děti měly kolektiv. Doma pokud ho budeš učit sama vám to může docela brzy vadit být pořád jen spolu Nehledě na to, že vidím teď na dceři prvňačce, že učitelka už má své osvědčené metody, jak děti vést, jak střídat při učení písmenka, aby se moc nepletla... Já bych se bála, že bych dítěti v hlavě udělala guláš kdybych ji vše měla učit sama Nehledě na to, že pak by stejně asi musel ve vyšších třídách zapadnout do nějakého rozjetého kolektivu Dcera taky mají ve třídě děti, které mi přijde, že dozrávají postupně - jedna holčička je tam vyloženě hračička a jsou tam děti, které vyrušují... ale učitelka říká, že v první třídě to tolika nevadí a že se to bere tak, že si dítě zvyká... ve vyšších ročnících už by to problém byl. Tak já nevím, na kolik je třeba Tvé dítě adaptabilní do kolektivu a jak lehce si zvyká na nové poměry... Já bych na domácí školu u svých dětí neměla
|
|
susu | •
|
(18.5.2011 8:36:28) Mám známého, který má děti v domškole a mám k tomu velké výhrady.
O sobě si myslím, podobně jako zerat, že bych to nezvládla, že bych nevěděla kudy do toho, jak to správně provést, nemluvě o každodenním boji s dcerou.
V tvém případě bych spíše rok počkala, s tím, že něco málo, dle zájmu dítka, můžete dělat, ale nehrotila bych to s pravidelností jako opravdovou školu.
|
Ajlina | •
|
(18.5.2011 8:42:19) dala bych ho buď teď do školy nebo mu poskytla domácí školu, rozhodně bych takto nadanému dítěti neodpírala vzdělání, on bude prostě trochu jiný než ostatní jiné děti, ale to přeci není důvod, aby nemohl nastoupit do školy už teď, odklad nic nevyřeší, zase jsou oblasti, kde bude vynikat nad ostatními, mozek se nejvíce rozvíjí kolem šesti let, když se to promarní je to škoda
|
|
|
Jana | •
|
(18.5.2011 8:39:26) A co ho dát do normální školy bez odkladu ? Třebas by Vám spec. pedagog nebo psycholog poradil, jak mu máte pomoci překonat hendikep. Já mám dceru v první tříde a taky má nějaký hendikep , lateralitu má normální a vše ostatní je nic moc. První 4 měsíce musela zabrat ve škole, hlavně se psaním, protože má problémy s grafomotorikou, ale teď už je to dávno v pohodě. U dcery ve tříde jsou 3 děti odkladové a nevšimla jsem si, že by na tom byly líp než ostatní děti.
|
Ajlina | •
|
(18.5.2011 8:43:33) jo přesně co píše Janam naprostý souhlas, odklad je totiž pohodlí pro učitelku, ale dítěti nepomůže
|
|
|
Jája | •
|
(18.5.2011 9:06:04) Dala bych ho do normální školy. To, že se vyvíjí nestejnoměrně, to je přece normální, to se asi vyvíjíme všichni. Jen bych se mu víc věnovala. Já bych byla pro vstup do kolektivu. Pro dítě nemusí být odklad vhodný, pak je na zahájení školní docházky dál než ostatní a být mezi mladšími je pro něj kolikrát horší než parta dětí stejného věku. Vždyť má před sebou ještě víc než 1/4 roku, neboj, to se vyrovná.
|
|
Katka +3 |
|
(18.5.2011 9:06:29) Tak já domácí školu dělala. První syn v době zápisu plynně četl, sčítal a odčítal do dvaceti, psal tiskacími písmeny(nic z toho jsme ho cíleně neučili), ale byl levák a hlavně sociálně nezralý. Učila jsem ho doma první tři roky, měli jsme čas věnovat se hodně tomu, co mu dělalo potíže(psací písmo) a naopak neztrácet čas slabikováním a matematikou první třídy. Navíc nám škola vyšla vstříc s postupným začleňováním se do kolektivu: v první třídě chodil do školy na tělocvik, ve druhé si postupně přidal výtvarku a hudebku, ve třetí prvouku a angličtinu - všechno svým tempem. Do 4. ročníku už nastoupil normálně, teď končí 5. třídu a nemá problém. Druhý syn taky brzo počítal a četl, grafomotorika nic moc, ale na rozdíl od bráchy je velmi společenský. V první třídě chodil jenom na matematiku(sám si ji vybral), teď končí druhou a chodí na všechno kromě tělocviku, výtvarky a hudebky. Potíže se zařadit neměl.
Pro tvého syna mi domácí škola přijde jako dobré řešení, můžete se soustředit na oblasti, které mu dělají potíže a rozvíjet dál to, co mu jde a co ho baví. Různých učebnic a sešitů s úkoly je na trhu spousta.
Omlouvám se za délku příspěvku, ale vždycky mě zvedne ze židle, jak se ozve spousta těch, co to sice nikdy nedělali, ale hned mají jasno v tom, že je to špatné.
|
Katka +3 |
|
(18.5.2011 9:08:53) Odklad mi přijde jako hloupost, sama píšeš, že už teď je ve spoustě věcí napřed, co by potom dělal mezi dětmi o rok mladšími?
|
|
zerat |
|
(18.5.2011 9:10:20) Katko, tady někdo psal, že je to špatné?
|
|
Markéta s párkem | •
|
(18.5.2011 10:02:13) Mně zaujalo, že tvoje děti docházely na určité hodiny. U nás, v první a druhé třídě sice formálně rozvrh je, ale učitelka podle něj přesně nejede. Začne třeba češtinou, ale když po půl hodině vidí, že jsou děti unavené a nedokáží se na čtení a psaní soustředit, přejde na něco jiného.
|
zerat |
|
(18.5.2011 13:02:07) Markéto, ano, taky to tak mají dcera. Vůbec se nejede podle rozvrhu i tělocvik mají často jinak než je uvedeno... Prostě učitelka jim to mění dle toho, jak na tom jsou.
|
|
|
|
perdita |
|
(18.5.2011 9:38:03) To jsem zažila. Dcera měla pět, ale místo předškoláckých sešitů dělala opakování po 1. třídě, a to jí max vyhovovalo. nebudu rozepisovat, co všechno uměla, ve škole má jinak matiku a čtení a angličtinu, to pro info stačí. Šíleně nevyrovnaný vývoj, hodně nadprůměrné IQ, sociální nezralosti, velká porucha pozornosti. Ve škole je úspěšná, ale já spokojená nejsem. šla do školy, protože už to ve školce nemohla vydržet, ta školka pro ni byla strašně špatnhá, ale jak moc, to vidím až dnes. Nicméně končí druhou třídu a sociálně a pozorností je na tom stejně. Nevadí, že je úspěšná v matematice, je vnímána spíš jako problematické, méně schopné dítě, a to ji sráží sebevědomí a točíme se v bludném kruhu. Podle mne je tu ještě jedna možnost, dát odklad, neoficiálně (mezi náma, Ferdíku) vést domácí školu (pokud, jak říkáš, můžeš) a nastoupit do první třídy o rok později pouze papírově a přejít do druhé. U syna ve třídě to tak jeden chlapec měl můj syn dělal zase dva ročníky zároveň , prostě pokud je ochota školy, tak to jde.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(18.5.2011 9:52:39) Jak píše Perdita, můžeš ho učit doma jeden rok bez zápisu a potom oficiálně zažádat o přeřazení do 2. třídy. Záleží ale hrozně moc, na jaké lidi (psychology, učitele) budeš mít štěstí, ne vždy je to úplně jednoduché. Z vlastní zkušenosti bych určitě dítě nebrzdila a nenutila ho zůstávat ve školce, zároveň ale taky vím, že přeskočení ročníku je řešením jen na velmi malou chvilku, nadané dítě bude stejně jiné a pravděpodobně si svoje místo najde až na druhém stupni, resp. víceletém gymnáziu.
Za mne je domácí škola pro takové děti dobrým řešením, nicméně všichni, kteří se do toho pustí, mají můj obrovský obdiv, je to hodně náročné.
|
|
|
|