Lendy |
|
(12.6.2011 19:59:44) Přeju všem hezký večer,na rodině si ráda čtu a až můj nynější problém mě nakopnul k registraci.Takže k věci:mám osmiletého syna nyní v první třídě v květnu jsem s ním byla v ppp na doporučení p.učitelky kvůli psaní měla podezření na dysgrafii.V ppp mu byla zjištěna LMR v horním pásmu a doporučeno buďto přestup na zš praktickou nebo integraci podle švp zš praktické ve stávající škole a já nevím jak se mám rozhodnout s manželem to doma probíráme pořát dokola a už jsem z toho docela mimo.Z té praktické mám docela strach u nás je jen jedna,byla jsem se tam podívat a ve třídě kam by syn nastoupil je 5 dětí a všechny romské.Syn je takový bulík vše si nechá líbit a já mám strach ze šikany.Tak poraďte.Jo a ta integrace je prý možná jen na prvním stupni.
|
Jitka a Matyášek |
|
(12.6.2011 20:06:36) Přidám svůj osobní názor Pracuji v PPP a integrace jsou téměř můj denní chleba. Rozhodnutí je skutečně jen na Vás, záleží z kterého jste města, kolik máte času a možností se synkem pracovat, kdo z rodiny bude ochoten se s Vámi o péči o syna ještě podělit a spousta dalších aspektů. Ano, v praktických školách je spousta romských dětí. Ty děti problém většinou nejsou, ale jejich rodiče ve většině případů na školu spoléhají, sami dítě nikam dál neposouvají a Vy asi budete chtít, aby se syn co nevíce posouval dopředu a rozvíjel. Záleží samozřejmě na paní učitelce, která syna má, ale pokud si s ní rozumíte a máte možnost syna ve třídě za cenu integrace nechat, je to řešení. Netrapte se tím, co bude za pár let. Až to bude, budete to řešit, protože budete muset. Držím palce ke správnému rozhodnutí a hlavně ke spokojenosti syna
|
|
Jaana2 |
|
(12.6.2011 20:18:31) Lendy osobně bych udělala všechno pro to, aby syn nenastoupil do třídy kde je pět romských dětí a on by tam byl sám. Ono možná ve druhé/třetí třídě to jsouo ještě "děti" ale velice rychle pochytávají manýry svých dospělých bližních a o své dítě bych se fakt bála
|
|
Winky | •
|
(12.6.2011 20:28:15) a jak se na to dívají ve vaší současné škole? Na IVP a syna celkově? Jestli je tam učitelka dobrá, se synem vychází, a dokáže mu dát aspoň někdy zažít úspěch (v tom co mu jde), tak ať zůstane. Řešte aktuální situaci, tedy příští školní rok, potom asi bude potřeba nové posouzení a zase se uvidí, s MR to není tak že je nutně její úrověň "stabilní", může se syn zlepšit a vyhoupnout nahoru, zvlᚍ pokud si s ním dáte záležet (ale jsou i případy kdy to dítě může klesnout, někdy). Můj strýc má velmi nízkou úroveň inteligence (spolu s Downovým syndromem) ale babička (učitelka) ho prostě dokázala naučit i číst a psát (původní tvrzení znělo "nevzdělavatelný")...
|
|
Binturongg |
|
(12.6.2011 20:32:01) Pokud jinak ve škole jakž takž prospívá, určitě ho nedávejte do praktické školy!!! Navíc pokud tak ukázaly testy IQ, tak takto závažné rozhodnutí bych rozhodně nedělala po JEDNÉ návštěvě JEDNÉ PPP a JEDNÉ psycholožky a považuju za krajně nezodpovědné něco takového napoprvé okamžitě doporučovat.
Pro zařazení dítě do praktické školy musí být - alespoň z mého pohledu - daleko více důvodů a především toto rozhodnutí musí být výsledkem dlouhodobějšího pozorování.
Na vašem místě bych nechala chlapečka v běžné škole a absolvovala s ním další vyšetření třeba za půl roku a u někoho jiného, pokud je to možné.
Neznám vaši psycholožku, ale už jsem jich v životě potkala dost, takže vím, že na jeden názor jedné hlavy se spoléhat nehodlám (a že to u svého dítěte potřebovat budu, začíná být více než jasné)
(jsem učitelka ZŠ a moje matka dětský psycholog, v PPP pracovala skoro 20 let + ještě přes 15 let jako psycholog školní - léta velmi úzce spolupracujeme)
|
Tante Ema |
|
(12.6.2011 20:58:01) Jj, přesně tak.
|
|
|
Lendy |
|
(12.6.2011 20:36:58) Jednání se školou je naplánované na tento čtvrtek a ráda bych je o té integraci přesvědčila.V synově třídě je 16 dětí tak by to snad šlo.Jinak co se týče školních dovedností tak to je docela hrůza,čte sice pěkně ale s malým porozuměním.Psaní je teda horor opis jakštakž ale diktát nezvládá a v matice spočítá vše ale s názorem.
|
Lada | •
|
(12.6.2011 20:42:31) Také se přimlouvám za běžnou ZŠ s IVP, vše se dá, když se chce. Navíc pokud je to vaše spádová škola a vy budete trvat na tom, že tam syna chcete, tak ho nemohou vyhodit. Na přeřazeníje vždy času dost.
|
|
sylvaina |
|
(12.6.2011 20:48:06) Já nevím, nejsem odborník, ale to mi zas jako taková hrůza nepřipadá. Ono je to jak kdy. Kamarádka mojí dcery na speciálce je. Chodila nějaký čas s dcerou do třídy, absolvovala první a druhou třídu. Pak už to na ní bylo prostě přecejen moc náročné. Ve speciálce docela rozkvetla. Ale přijde mi brzo házet flintu do žita. Asi bych ještě zkusila zabojovat.
|
|
Jana | •
|
(13.6.2011 8:24:51) Zdá se mi, že toho Tvůj syn umí celkem hodně. Dcera chodí do 1. třídy a vím, že čtení řadě dětí dělá potíže, porozumění čtenému to je taky hrůza. S diktáty mají problémy i děti, které už četly před nástupem do školy. Přijde mi, že Tvůj syn musí být se svými školními výsledky tak v průměru ve třídě, ne ? Co se týče IQ testů, nemusel mít zrovna svůj den , když je dělal. V tomto věku, ještě hodně dělá schopnost soustředit se. Příště , až je bude dělat , může už být v pásmu průměru.
|
Pawlla |
|
(13.6.2011 8:37:09) Přesně tak,jak jsem psala ty testy nejsou objektivní.
|
|
|
|
Iwetax |
|
(12.6.2011 21:01:46) Koukám, proč by měl jít do praktické školy? Rozhodně bojujte za školu základní. Já mám dyslexii a disgrafii , stejně jako můj bratr. Oba jsme chodili do základní školy a udělali všech devět tříd. Já jsem vyučená na SOU (výuční list) , které jsem dodělala bez problémů. Můj bratr se s touto poruchou nejdříve vyučil kuchařem-číšníkem , poté si dodělal maturitu s vyznamenáním a nyní studuje dálkově vysokou školu. Vím , že lidé z praktických škol chodí většinou na dvouletá učiliště, což je poznamenání pro pracovní život. Za mě to fungovalo tak, že jsem dostala papír od ped. psych. poradny a učitelka na češtinu pak známku z diktátu a ze čtení nepočítala. Určitě ho nechte alspoň do třetí třídy, podle toho, jak mu to půjde. Nebo zkuste vyměnit školu základní. Praktická je až na posledním místě!
|
|
zuzana | •
|
(12.6.2011 21:10:56) za mne jednoznacne odklad a pak normalni skolu, taky jsme to tak udelali s jsme moc radi
|
zuzana | •
|
(12.6.2011 22:21:26) pardon, to bylo na logopedickou skolu
|
|
|
karma |
|
(12.6.2011 21:36:56) Já bych ještě vyšetřila, pokud by se mr potvrdila, zohlednila bych jednak to, je-li syn ve stávající škole spokojený/nespokojený (jestli ho děti berou, jestli není frustrován z neúspěchu apod), jednak radu současné učitelky, jsi-li s ní spokojená, jeví-li se ti jako relevantní poradce. Pokud by syn v současné škole spokojen nebyl, ledala bych školu, která se vám líbí (byt za cenu dojíždění). Já učím na praktické škole, soukromé. Praktické jao takové bych se nebála, dítě tam fakt "rozkvete", je mezi srovnatelnými, zažívá ůspěch...Třeba na naší škole bych dala ruku do ohně za každého kolegu, že s dítětem bude pracovat dle svého nej svědomí. Premisou je ale správné zařazení
|
Lendy |
|
(12.6.2011 21:57:56) Škoda,že u nás soukromá praktická není.Jinak syn je ve škole spokojený má kamaráda a o jiné škole nechce ani slyšet.V té praktické se byl podívat se mnou a nechce tam ale jestli škola nebude souhlasit s ivp tak mu nic jiného nezbyde.
|
Lada | •
|
(12.6.2011 22:17:07) Vyhodit ho nemohou, pokud se nedáte přesvědčit (pokud je to opravdu spádová škola) a jsou povinni se držet doporučení PPP, pokud tam napíšou, že je třeba taková a maková úleva, preferovat takové a makové zkoušení, tak to musí dělat i bez IVP. Jen je třeba nenechat se zastrašit. Dobré je, že je ve třídě jen 16 dětí. Možná by stálo za úvahu ještě jednou zkontaktovat PPP a zkusit, jestli by nenapsali asistenta. Budete se ale muset asi obrnit hroší kůží a pořád si opakovat, že to děláte pro své dítě a bojovat. Ale třeba vás příjemně překvapí a postaví se k tomu konstruktivně a s pochopením.
|
Lada | •
|
(12.6.2011 22:21:14) ony se totiž i osnovy ZŠ dají docela IVP okleštit, že by nemuselo ani dojít na osnovy praktické školy, tam je totiž problém, že běžná ZŠ by musela nejprve vytvořit celé "osnovy" jen pro to jedno dítě, celý rámcově-vzdělávací plán, to, co se tvořilo před několika lety pro celou školu, by museli znovu vytvořit jen pro jedno dítě, tak se tomu asi budou bránit.
|
|
Lendy |
|
(12.6.2011 22:26:02) V ppp mi řekli,že pro děti s lmr se asistent nedává zvlášť když máme ve městě zš praktickou.Škola kom chodí není naše spádová,je to škola kterou jsme mu vybrali právě pro malý počet dětí.Naše spádová má třídy po třiceti dětech.
|
Lada | •
|
(12.6.2011 22:34:50) To je škoda, tam si nejsem jistá, jestli neplatí, že když je jednou přijat a neporušil hrubě školní řád, tak ho vyhodit nemůžou, ale to si fakt nejsem jistá. S tím asistentem je to taky sporné, protože vím, že na některých školách asistenta mají i děti s výukou podle praktické školy a taky máme praktickou školu. To možná jen PPP mlží, aby nemusela asistenci psát. Nemáte někde poblíž SPC, kam byste se nechali odeslat na další vyšetření? Tam by mohli být s asistencí vstřícnější, zvlášť kdyby se domluvil jen IVP na "normální" osnovy.
|
|
|
Pawlla |
|
(13.6.2011 7:04:28) Ano vyhodit ho legálně nemohou,ale pokud budou chtít tak se ho zbaví,to není problém.
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(13.6.2011 7:06:50) Taky jako většina jsem pro normální školu,ale protože jsem se synem sama prošla tzv"integrací",tak vím,že to není vůbec jednoduché.LMR není tak strašná dg a kromě toho vyšetření není úplně objektivní,takže určitě bych mu nebrala šanci.Na asistenta samozřejmě nárok má
|
|
Stará Misule |
|
(13.6.2011 10:34:55) Ahoj Lendy,mam uplne stejny problem,jen dceri LMR diagnostikovala v PPP jeste pred nastupem do skoly.Rovnou nas doporucila do prakticky.Sla jsem jeste k jinymu psychologovi,tam ji vyslo IQ o dost vyssi v te horni hranici.Ten zas doporucil integraci,at ji dam sanci. Ted je to tak,ze zvazuji mezi dvema skolamy,kde v jedny jich bude 7 deti,a pokud ji to nepujde,preradi ji do prakticky,ktera je soucasne v te skole,ale o ind.planu nechtej slyset. Pak mam druhou,tam bude 10 deti,je to normal ZS,kde maji zkusenosti s detmi,co maji ADHD,i LMR,a udelali by ji ten plan,a znama tam ma dobrou zkusenost. Jasne,jsem Vaha,a v zari ma nastoupit,hrozny,co ?
|
Lendy |
|
(13.6.2011 11:31:02) Ahoj mishule,já už mám z těch všech informací hlavu jak pátrací balon.Všude mi říkají že z jedničkama a dvojkama z praktický bude mít větší šanci na přijetí na učňák než ze čtyřkama a pětkama ze zš.Já si ale nemůžu pomoct a strašně se mi ho do tý praktický nechce dát,ve třídě s ním by bylo jen 5 romských dětí a z toho jen jeden kluk,takže apsence kamarádů.Přemýšlím,že ho přihlásím třeba do junáka aby přišel mezi" normální" děti.Je mi ho strašně líto.
|
Stará Misule |
|
(13.6.2011 13:31:57) Ani nevis,jak ti rozumim,sice jsme z Prahy,vyber veliky,ale "normal" skoly,kam by integrovali decko s LMR v kombinaci ADHD je malo.Skolu mame za rohem,a clovek ji musi vozit buhvi kam.A ty uz ho mas navic zajetyho,kde ma kamarady. Dobre se rozhodnete,drzim palce,me se to rozlouskne na konci cervna
|
slepenina |
|
(13.6.2011 17:09:36) Lendy, pokud to jen pujde nechala bych na klasické základní škole. Já si tím také prošla a nemůžu říct, že by mi nevyšli vstříc s integrací, ale bohužel nastal zlom v páté třídě, jiný třídní učitel a na každý předmět opět jiný a nastal problém, prostě bez ped. asistenta neni možné dál být v této škole. Dcera má LMR a ADHD, já si to nějak v hlavě urovnala, máma učila celý živit a pochopila jsem, že by mi ji vysloveně potopili, kdybych si řekla nedám ji do praktické. S tím přijímacím řízením do středních učilišť je to asi tak co mi napsali z ministertva školství, pokud dítě má ukončenou plně školn í docházku i na praktické škole tak se může hlásit na každou střední školu po splněné přijímacího řízení. Nevím, ale já srovnávámn děti z praktické školy s dětmi co vyšly z nižších tříd nebo i ukončily vzdělání se čtyřkami. Já jen co vidím u dcery tak ona stále už třetí rok bych řekla čerpá další studium z informací co má ještě ze základní školy, berou to tam bych řekla o hodně pečlivěji. Ovšem kdybych byla nyní na tom samém místě co jsem byla tak bych dceru přeřadila do jiné školy tady ve městě a ještě řeknu tohle, ředitelka mi řekla, pokud by ta praktická škola tady ve městě nebyla tak by to s ní nějak zvládli a tak se nedej.
|
|
slepenina |
|
(13.6.2011 17:10:37) Lendy, pokud to jen pujde nechala bych na klasické základní škole. Já si tím také prošla a nemůžu říct, že by mi nevyšli vstříc s integrací, ale bohužel nastal zlom v páté třídě, jiný třídní učitel a na každý předmět opět jiný a nastal problém, prostě bez ped. asistenta neni možné dál být v této škole. Dcera má LMR a ADHD, já si to nějak v hlavě urovnala, máma učila celý živit a pochopila jsem, že by mi ji vysloveně potopili, kdybych si řekla nedám ji do praktické. S tím přijímacím řízením do středních učilišť je to asi tak co mi napsali z ministertva školství, pokud dítě má ukončenou plně školn í docházku i na praktické škole tak se může hlásit na každou střední školu po splněné přijímacího řízení. Nevím, ale já srovnávámn děti z praktické školy s dětmi co vyšly z nižších tříd nebo i ukončily vzdělání se čtyřkami. Já jen co vidím u dcery tak ona stále už třetí rok bych řekla čerpá další studium z informací co má ještě ze základní školy, berou to tam bych řekla o hodně pečlivěji. Ovšem kdybych byla nyní na tom samém místě co jsem byla tak bych dceru přeřadila do jiné školy tady ve městě a ještě řeknu tohle, ředitelka mi řekla, pokud by ta praktická škola tady ve městě nebyla tak by to s ní nějak zvládli a tak se nedej.
|
Lendy |
|
(13.6.2011 18:27:00) Slepenino,ráda bych se zeptala:jela dcera ve škole podle běžného švp nebo měla ivp podle praktické?
|
slepenina |
|
(13.6.2011 19:26:58) Dcera měla IVP a podle klasické základní školy.
|
slepenina |
|
(13.6.2011 19:32:09) Gabrielo, ono to je prostě tak nějak stejné, jak píšeš tak tam je ta dívka plachá a nějaký chlapec hyperaktivní a ona je ta utlačovaná. Nyní je zas dcera ačkoliv ne tichá, ale utlačovaná v té praktické škole prostě dětmi se značně výchovnými problémy. Ovšem takové hyperaktivní dítě je stále líp ovladatelné než ty co mají problémy všeobecně a nemají žádnou poruchu: Ty hyperaktivní se dokážou omluvit a snaží se už takovou chybu opakovat. Jenže právě ty s výchovnými problémy se i možná pod nátlakem omluví, ale udělají to znova a ještě se škodolibostí.
|
slepenina |
|
(13.6.2011 19:33:37) Mělo být neopakovat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|